דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה באתרי מאמרים - נדבך חשוב בקידום אתרים 

מאת    [ 11/03/2014 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 1889 פעמים ]

על כתיבה באתרי מאמרים כנדבך חשוב בקידום אתרים

חלק חשוב מקידום אתרים הוא פירסום של מאמרים בעלי ערך איכותי לגולשים ובכך להשיג קישורים איכותיים לאתר המקודם. דרך מצויינת  לפירסום כזה הוא באתרים ייעודיים, קרי באתרי מאמרים.

 אתרי מאמרים הם אתרים המפיצים באופן חופשי מאמרים חופשיים במיגוון רחב של נושאים, שרובם ככולם מסווגים עפ"י קטגוריות של נושאים ותת-נושאים, בטווח רחב מאד של נושאים – ובכך הם מאפשרים כמעט לכל סוג של אתר לקדם את עצמו באמצעות פירסום מאמרים בתחום עיסוקו.

 ואכן, בתחתית המאמרים באתרי המאמרים תמצאו לרוב קישור אל  האתר המקודם, שלרוב יציג את פרטי האתר ולא פעם יימצא שם קישור עם עוגן, שמצביע לאתר החברה שהקימה את האתר. זהו אינדיקטור ברור לכך שנעשה כאן קידום אתרים מקצועי.

מדוע חשוב וכדאי לפרסם באתרי מאמרים?

תפוצה רחבה

תחילה, ה(כמעט) מובן מאליו. מאחר שפירסום המאמר בפלטפורמה זו הוא חינם ("חינם" הוא כנראה מונח לא ממש מדוייק, שכן יש עלות של כתיבת המאמר במונחי זמן – ואם הוא נכתב ע"י מקדם אתרים מקצועי, מן הסתם יש לכך מחיר כספי). פירסום בפלטפורמה כזו, הנהנית כבר מדירוג גבוה בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים, משמעותו תפוצה נרחבת ביותר ואפשרות לקבלת לינקים נוספים באתרים המצטטים את המאמר.

 לינקים נכנסים, איכותיים  

 הפירסום באתר מאמרים הוא למעשה קידום Off-Page, כלומר "השלכת חכה" במים רחוקים כדי שמנועי החיפוש יתפסו בקרס. אחרי הדימוי הזה, הסבר במילים פשוטות יותר: הדירוג של האתר במנועי החיפוש, בעיקר חשוב לנו בהקשר הזה גוגל, נעשה גם (הדגש הוא על "גם") הקישורים הנכנסים (קרי, המפנים)  אליו. ככל שיש יותר קישורים נכנסים כך עולה ערכו, או במילה היותר מדוייקת מבחינת גוגל, הדירוג שלו. נוסיף עוד, כי הדירוג והסמכותיות של האתר עולים עוד יותר ככל שהקישור איכותי יותר, כלומר שהמאמר פורסם באתר מאמרים שנהנה בעצמו מסמכותיות ודירוג גבוה.

 מה וכיצד לפרסם?

 ראשית לכל, תכנים מקוריים – יש חשיבות קריטית לכך שהתוכן של המאמר שמועלה לאתר המאמרים יהיה תוכן מקורי, כלומר לא מועתק ולא משוכפל משום מקור אחר. זאת לדעת, האלגוריתמים של גוגל נעשים יותר ויותר מתקדמים ואם בעבר ניתן היה להעתיק חומרים ולפרסם אותם כביכול כאילו היו תוכן מקורי, לא עוד. חוטי רשת הדייגים של גוגל נעשו הרבה יותר קטנים ומעט מאד חומרים, או.קיי, הרבה פחות חומרים משוכפלים, מסוגלים לחמוק החוצה.  אגב, גם אם "תעתיקו" תכנים מן האתר שלכם ותפרסמו אותו באתר מאמרים, הוא ייחשב בעיני גוגל לתוכן מועתק – ולפיכך עלול להביא לענישת האתר.

 למה תוכן איכותי?, נקודת המבט של גוגל

 גוגל מקפידה בשנים האחרונות על דרישה מאד בסיסית הנעשית יותר ויותר קשוחה – תוכן אינו יכול להיות תוכן "זיבלי", שמיועד אך ורק לצורך קידום. הדבר נכון הן לגבי תוכן המתפרסם בתוך האתר והן לגבי תכנים באתרי מאמרים ופלטפורמות פירסום אחרות. הרעיון הוא שאם גוגל מאפשר הצפה של כתובת אתרים בתוצאות החיפוש שלה, הן צריכות להיות בעלות ערך אמיתי לגולש, כלומר שיוסיף לו מידע אמיתי – שהרי ממש בגלל זה הוא פנה לחפש בגוגל...

 או.קיי, אז איך כותבים?

 בהנחה שכבר כתבנו תוכן איכותי, יש להקפיד על כך, לא תאמינו, שהתוכן יהיה גם מעניין.  אם חושבים על זה, זה די ברור, נכון? כדי שהתוכן יהיה בעל ערך לגולש, הוא צריך להיות מעניין, ואם מעניין – אנו צריכים שהוא יענה על הצורך שלשמו הגיע הגולש אל המאמר – כך שהוא אמור ללהיות ממוקד ובתחום ברור.

 טוב, כתבנו. איך זה משרת את הקידום שלנו?

 מכאן החיים הרבה יותר ורודים. בתוך התוכן האיכותי שכתבנו יהיו מספיק ביטויי חיפוש המתאימים לעמודים של האתר שאנו מקדמים ואותם נוציא

אל האתר לעמודים הרלוונטיים. קישורים כאלה הם בעלי עוצמה מיוחדת מבחינת הקידום משום שגוגל מחשיבה אותם ככאלה. גורם נוסף הוא עצם הקריאה של המאמר. ככל שהקורא מתעכב עליו יותר זמן, כך גוגל מקבלת איתות שאכן המאמר הוא בעל ערך לגולש – וכבר אמרנו, גוגל רוצה שניתן ערך לגולש.  כנ"ל, לגבי תגובות שיקבל המאמר – הן נרשמות כנקודות זכות מבחינת דירוג האתר.

 תרומה פוטנציאלית, ישירה, נוספת, היא שגולשים שקראו את המאמר נחשפים באופן ישיר לגורם שכתב (או לקיומו של האתר). ככל שהמאמר הוא איכותי והגולשים מתרשמים מאיכותו ומן הערך שניתן לקבל ממנו,  הם יכולים לפנות ישירות אליכם לקבלת השירות שאתם מציעים, אם במקרה שנרשם שם אמצעי קשר ישיר, או אם ע"י הקלקה על הקישור המוביל אל האתר המקודם.  

 

דויד מנשה, בניית אתרים, כתיבת תוכן, קידום וייעוץ תקשורת 057-7319435 www.wordsuit.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב