דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה תוכנית עסקית 

מאת    [ 25/02/2014 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1912 פעמים ]

לאן תוביל מלחמת העסקים הקטנים בבירוקרטיה או מול הרגולטור.

לא ברור בדיוק מה רוצה הרגולטור מהעסקים הקטנים ולמה הוא כול כך מקשה עליהם.

לא ברור למה עסקים גדולים זוכים להטבות כול כך מפליגות מול הממשל או הרגולטור כאשר העסקים הקטנים הבינוניים ובכלל המהווים 49% מהתל"ג הישראלי ומעסיקים כמעט למעלה ממחצית העובדים במשק הישראלי זוכים רק להטבה אחת "הלוואה".

 

כ יועץ עסקי סתימת הפה היחידה של הרגולטור לעסקים הקטנים והבינוניים הגלולה שנקראת "הלוואה בערבות מדינה" כן, היא בהחלט גלולה כי גלולה זאת צריך להחזיר לבנק ואילו התרופות הגדולות הניתנות למפעלי ענק או תאגידי ענק ניתנות כמחווה, כבונוס, כמענק, או בכול מיני שמות יפים ומיופים.

 

כ יועץ עסקי אני נתקל לדוגמא בעסקים חדשים או מיזמים חדשים אותם אנו מתכננים לפרטי פרטים והנה במהלך השנה מגיעים לנו כול מיני הודעות תשלום שמי בכלל חשב עליהם, שמי בכלל ידע שהם חוק של הממשלה ואילו בעלי העסקים צריכים לשלם אותם. לדוגמא בתקופה האחרונה הייתי לעזר למועדון שנפתח באזור הדרום, נעזוב את כול דרישות הבירוקרטיה וההסכמים שיש לעיריות עם יועצים כאלה ואחרים שקר הם יכולים לתת אישור כזה או אחר נמשיך עם הודעות על תשלומים לאקו"ם להשמעת מוזיקה ועוד רבים מפתקים ומכתבים בשלל צבעים המגיעים אל העסק החדש שבקושי מצליח להתרומם תוך שהוא מאבד מנועים בשעת ההמראה שלו.

 

כ יועץ אסטרטגי הבונה תכניות עסקיות לרוב ככול שאני לוקח בחשבון מקדמי בטחון ענקיים ומשמעותיים עדיין בסופו של יום לאחר שהעסק או המיזם נפתח התוכנית העסקית יותר קרובה לקו מקדם הביטחון מאשר לתוכנית הריאלית אותה רצה לראות היזם או מקים העסק.

 

לעסקים היום או למיזמים חדשים הסיכוי להמריא ולצלוח הוא כגודל הסיכון וכול פעם שמועמס על העסק חוק חדש, עלות חדשה, מיסוי חדש, ארנונה גבוהה, ריבית גבוהה, חוקים סוציאלים פורחים, חוקי עבודה נוקשים והסכמים קיבוציים מחייבים מנוע המטוס הולך ונחלש כבר בזמן ההמראה ולא בזמן השיוט מה שמקרב אותו לקריסה.

 

אנשים פוחדים לפתוח עסקים רק בגלל החוסר מודעות של מה הם לא לקחו בחשבון ומה הם עוד יצטרכו לשלם, ואני איתם, קשה מאד לצפות בתוכנית עסקית אמתית מה תהיה העלות האמתית של המיזם והפעלתו ומקדמי הביטחון צריכים להיות הרבה הרבה יותר גבוהים.

 

תוכנית עסקית לא נועדה לבנק לקבלת הלוואה תוכנית עסקית נועדה לדאוג שהעסק צריך להתקיים ולחיות...וזה הרבה מאד יזמים או כאלה שרוצים לפתוח עסקים לא מבינים. יועץ עסקי אם התמחות בשוק הוא זה שיכול להביא תוכנית עסקית שגם תצליח ולא רק תייפה את הקלסרים בבנק לאחר מתן הלוואה. .

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב