דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתם נראים ושוקלים בדיוק כמו מה שאתם עושים 

מאת    [ 25/02/2014 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 1983 פעמים ]

עצרתם פעם לחשוב מהי ההשלכה של תחום העיסוק שלכם על הופעתכם ובעיקר על משקלכם? מסתבר שהקשר הזה קיים גם ברמה המדעית ויש לכך הוכחות. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע מה שאנחנו עושים הוא לעיתים גם איך שאנחנו נראים.

ד"ר אסנת רזיאל

אתם בוודאי זוכרים שאמרו לכם מגיל קטן להקפיד על הופעתכם. רושם ראשוני, הוא חשוב אמרו לכם והוא קובע הרבה בחיים. סדרו את החולצה, לבשו חגיגי, אל תלכו בבגדים לא הולמים לאירועים חשובים. נדמה שכולנו גדלנו על אקסיומות כאלו ואחרות אשר נועדו לשרת ציווי חברתי של הופעה נאה. אך עד כמה אנחנו נותנים את דעתנו להשפעה הנרחבת יותר שיש לתחום העיסוק שלנו על איך שאנחנו נראים ובעיקר על כמה שאנחנו שוקלים?

מחקר חדש אשר פורסם לאחרונה מצביע על הקשר הישיר שבין תחום העיסוק למשקל העוסקים בו. ד"ר דוד בונואטו, ממחלקת הבטיחות והבריאות של מדינת וושיגנטון ועמיתיו ביצעו מחקר מקיף בו בחנו נתוני משקל של כ 37626 מועסקים במדינת וושינגטון תוך כדי שהם מנסים להצביע על הקשר בין משקלם של המשתתפים במחקר לבין עיסוקם.

התוצאות לא אחרו להגיע ואף איששו לא מעט סטריאוטיפים הקשורים לדימוי של מי שעוסקים במלאכות ספציפיות והמשקל הממוצע שלהם, ובעיקר הדימוי הציבורי של המשקל הזה, התגלו לעיתים כנכונים.

המחקר מצא כי 39 אחוזים מנהגי המשאיות לוקים בהשמנת יתר. אחריהם ברשימת שיאני המשקל החריג מעבר לנורמה היו השוטרים במדינת וושינגטון, 33 אחוזים מהם היו בעלי משקל עודף, עובדי בניין, טכנאי שירות, עובדי מנהל פקידותי הסתפקו בשיעור השמנת יתר של בין 25 ל 28 אחוזים וכך גם אנשי מכירות ועובדים בתפקידי ניהול.

תחומי עיסוק מקצועיים שבהם הסיכוי להשמנת יתר היה נמוך היו קשורים לתחומים הבאים: רפואה, וטרינריה, מדענים, מורים, אדריכלים, מהנדסים, פועלי בניין, שופטים ועורכי דין וגם מדעני מחשב. כל אלו לקו בשיעורי השמנת יתר נמוכים באופן משמעותי יותר מעמיתיהם נהגי המשאיות והשוטרים שצוינו לעייל, והם הסתפקו בשיעורי השמנה של בין 12 אחוזים ל 22 אחוזים.

ניתוח של הנתונים מעלה כי יש בהחלט קשר בין תחום העיסוק המקצועי לבין אחוזי השמנת היתר של האוחזים בו. מסתבר כי הדימוי של השוטר האמריקאי האוחז בידו דונאטס או נהג המשאית הסובל ממשקל עודף, אינם רחוקים מן המציאות.

נתוני המחקר הזה מרתקים והם מספקים חומר רב למחשבה. תחום העיסוק שלנו ברגע שאיננו מציע מוביליות תנועתית רבה ומספק לנו פיתויים של ג'אנק פוד רב וסדר יום משובש, בו אנחנו מתקשים להכין את הארוחות שלנו ונאלצים להיות בתנועה לאורכו של כל היום, כפי שעושים נהגים ושוטרים פעמים רבות, גובה מאיתנו מחיר.

יש גם קשר ישיר בין הדימוי המקצועי שאנו מבקשים לסגל לעצמינו לבין הופעה חיצונית מושכת והקפדה על משקל. בעלי מקצועות חופשיים כמו רופאים, עורכי דין וארכיטקטים נוטים להקפיד יותר על משקלם ועל הופעתם. ניתן לשייך זאת להשכלה גבוהה וגם למודעות עצמית גבוהה לגבי הקשר והצורך להיות אטרקטיבים ולגייס לקוחות ולשמור כל הזמן על נראות גבוהה ואסתטיות במהלך אינטרקציות עסקיות ובין אישיות שהמקצועות החופשיים מחייבים, בניגוד לבעלי מקצועות משימתיים שבהם להופעה החיצונית ולמשקל, תפקיד נמוך יותר.

אז איך אתם באמת נראים? קחו גם אתם את הזמן לעצור ולחשוב עד כמה תחום העיסוק שלכם מגדיר אתכם ומה הייתם מבקשים לשנות בהקשר הזה. זה בידיים שלכם, וזהו תחום השייך לכם, העבודה שלכם מגדירה אתכם? דאגו לכך שהיא לא תגדיר גם את משקלכם!

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב