דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח נכון של אתר בטכנולוגיה של היום 

מאת    [ 24/02/2014 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2090 פעמים ]

שלום,

לאחרונה נתקלתי בהמון מקרים של אתרי אינטרנט קיימים, שרצים ברשת, ושמתי לב שאפילו אתרים שמכבדים את עצמם לא מייחסים חשיבות גדולה לפלאי הטכנולוגיה של היום ולאפשרוית העצומות והרחבות שאפשר להשתמש בהם והכלים שעומדים לידי המפתחי אתרים, ובוני האתרים. 

בעבר היו המון דרכים ליצור אתר, הדרך שבזמנו היתה הכי מוכרת ושימושית היא להיכנס פשוט לפוטושופ ולהתחיל לעצב אתר אינטרנט, בדיוק לפי שרוצים לפי צבעים, תמונות, כפתורים. למעשה ליצור אתר, אבל בתור תמונה, שאינו מגיב ללחיצת כפתורים ואינו מורכב מקישורים. ובסוף, לאחר סיום התהליך, מתחילים לחתוך את האתר לgrids בצורה מדוייקת ולהתחיל לשבץ קישורים, טקסטים, תמונות מתחלפות, פלאשים וכו'. גרוע לחלוטין. לאתרים כאלו היה לוקח דקה שלמה לעלות אם לא יותר, עד שהוא מסיים לטעון את כל התמונות ואת התוכן הגולש היה מתייאש, לרוב חלק מהתמונות לא היו עולות וזה היה מאוד לא נעים. בעיקר מקומם, אך אין מה לעשות נתקלתי בהמון אתרים כאלה. 

אחר תקופה החלו להשתמש בתוכנות של כתיבת קודים עם אפשרות לתצוגה מקדימה ולעצב את האתר כראות רצון המפתח, מה שאומר שאפשר לעשות לוגו עם תמונה גדולה כמו שרוצים, עליו להוסיף טקסט, להוסיף קישורים והכל טוב ויפה. אתרים כאלו היו נראים פשוטים למדי. ועדיין אפשר לראות מאות אלפי אם לא מליוני אתרים קיימים כאלו בדיוק ברחבי הרשת העולמית. עד היום אני לא מפסיק להתקל באתרים כאלה. דרך זו היא נחמדה אך מעט מיושנת ולא נעימה לעין של הגולש.

הגענו לשיטה נוספת של הקמת ופיתוח אתרים שזוהי למעשה שיטת אתרי הפלאש (flash), השיטה הכי נעימה לגולשים, תלוי מהי רמת הגימור, אך לרוב אתרים אשר היו בנויים רובם ככולם בפלאש לרוב היו אתרים איכותיים, יפים ונעימים לעין. אך היו המון חסרונות לדבר הזה למרות היופי. לאתרים כאלו היה לוקח המון זמן להיטען ולעלות, עד שמגיעים למצב שאפשר לגלוש כמו שצריך. או שהיינו נתקלים בעיגול שמסתובב שמסמל על טעינת האתר שלא יורד במשך דקות ארוכות וזה היה מאוד לא כיף. חיסרון נוסף היה הנגישות של בעלי האתרים הללו לשינוי התוכן, למעשה זה היה אי נגישות. לבעלי האתרים שבנויים בפלאש אין אפשרות לשנות את התוכן של האתר אלא אם הם עשו קורס פלאש או הדרכה מקצועית, מה שלא נראה לי הגיוני וסביר. למרות הכל איך שלא נסובב את זה אני אישית אהבתי אתרי פלאש איכותיים,מכיוון שבשילוב של מוזיקה נעימה וטקסט איכותי אפשר להינות מאתרים כאלה במשך זמן רב וכיף לחזור אליהם.

אז מה שונה אז מהיום?

אז ככה, היום אין יותר את העניין של התמונות הכבדות, האתרים שבנויים כולם בפלאש מכף רגל ועד ראש. אלא היום יש אתרים שבנויים מכמה שיותר טקסטים ואפקטים של CSS. זה מקנה לגולש חוויה מדהימה, בתור בונה אתרים שמתמש בדרכים האלו אני נתקל בהמון פידבקים חיוביים שהגולשים יוזמים בעצמם ונהנים לחזור לאתרים שאני בונה ללקוחות וזה מראה על עלייה חדה, יש לציין שאתרים כאלו עולים במהירות גבוהה יותר. לא צריך להשתמש בתמונות גדולות בתור רקע, העיצוב של האתר עצמו עם הטבלאות וכל השאר הרבה יותר קליל ועולה במהירות שקשה לתאר. כיף. 

זה הכל לבינתיים, יש המשך ופירוט לדרכים שבהם אפשר לעצב את האתר בCSS בקישור המצורף, תהנו חברים! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב