דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי שפת הדיבור שלכם? 

מאת    [ 21/02/2014 ]

מילים במאמר: 791   [ נצפה 1927 פעמים ]

 

מילים הן הכלי שלנו לתקשר אחד עם השני, עם העולם. מילים הן אלו שעוזרות לנו להביע את הרגשות שלנו, בעזרת המילים אנחנו מתרגמים את המחשבות שלנו. למילים יש כוח – מילים יכולות לבנות כמו שיכולות להרוס, יכולות לעורר רגש חיובי או שלילי  - מילים יכולות לעורר פרגון , חיבה ואהבה או לחילופין ביקורת,רחוק ושנאה.

אומנם כולנו משתמשים במילים, לכל אחד מאיתנו יש את שפת הלקסיקון שלו, שפת הדיבור שלו עם מילים וביטוים שחוזרים על עצמם, מילים שהן חלק מהאישיות שלנו, חלק מהגדרת האני שלנו, חלק מאיך שאנחנו רואים דברים על פני העולם. למעשה מילים הן אלו שמעצבות הרבה את המציאות שלנו.

אבל מעבר לכל מה שציינתי למעלה, למילים יש משמעות נוספת ואדירה - הרבה אנשים אינם מודעים להשפעה של השפה היומית שלהם ועל התוצאות שהם מקבלים בחיי היום יום על בסיס קבוע. אם אינכם מרוצים מהמציאות שלכם ואיך שהחיים שלכם נראים, חשוב מאוד שתהיו קשובים למילים שאתם אומרים כי הכל מתחיל בדרך שבה אתם מביעים את המחשבות שלכם, מה אתם משדרים למחשב המנטאלי שלכם - למוח. הוא מקבל כל מילה כחוק ואינו יודע להבחין בין מילה טובה או רעה. עבורו הכל אותו הדבר.

למעשה בעזרת המילים אנחנו מושכים את מה שאנחנו רוצים או להיפך לא רוצים בחיים ואז מתלוננים על מזל רע. חשוב לי כאן לדייק משהו – כאשר אני מדברת על מילים, הכוונה גם לכל מיני סוגים של משפטים, גם אם אלו משפטי שלילה, ציווי או משפטים עם סימן שאלה. הכל בסופו של דבר מורכב ממילים.

כאשר אנחנו אומרים מילה מסוימת, מיד אנחנו משגרים אות למוח שלנו, לרוב מבלי להיות מודעים מההשפעה האדירה של הדבר בין לכיוון החיובי או שלילי. המוח שלנו  מציית לנו בהתאם ונותן את מה שביקשנו. לא פלא שאם אנשים כל הזמן מתלוננים על בעיות ובוכים על כמה החיים קשים, הם רק ממקדים את התודעה על כך שהחיים קשים וזה למעשה מה שהם מקבלים.

האמת לא תמיד הבנתי את המשמעות של המילים והייתה תקופה שבה הייתי מרבה להשתמש במילה אין לי זמן. ככל שחזרתי על משפט זה, כל פעם יצרתי מחסור של זמן –אף פעם לא יכולתי למצוא זמן לעשות את מה שרציתי. כי הדגש שלי היה בכך שאין לי מספיק זמן. ברגע שהבנתי שהבעיה היא בשפת הדיבור שלי ומה שאני משדרת לתת מודע שלי, דברים התחילו להשתנות והתחלתי לייצר זמן. זה כמובן שי נה הרבה דברים בחיים שלי חר רק מבחינת הזמן.

אנשים מרבים להשתמש בכל מיני מילות תיאור של עצמם, מבלי להבין שתיאורים הופכים להיות ההגדרות האישיות שלהם על עצמם ולמעשה כך הם מתחילים להתנהג בחיים אלו. אני בדרך כלל לא מצליח בדבר זה, אני אדם אימפולסיבי, אני מתעצבן מהר ועוד דוגמאות

כמו שאמרתי בהתחלה מילים הן כלי התקשורת שלנו לא רק עם בני אדם אחרים אלא עם עצמנו ובעיקר עם המוח שלנו. אם שפת הדיבור שלנו איננה מקדמת  אותנו ליצירת המציאות הרצויה וממוקדת בדברים השליליים, הלא רלוונטיים לחיינו, כך למעשה ייראו החיים שלנו. הייתי אומרת שכמו שיש שומר בכניסה לכל קניון, כך צריך לשים שומר ליד הפה שלנו. לפני שאתם אומרים מילה מסוימת, תחשבו טוב למה אתם אומרים זאת והאם מילה זו היא נכונה ומקדמת אתכם.

כאשר אנחנו משנים את הלקסיקון שלנו שבו אנחנו משתמשים על בסיס יומי, החיים שלנו משתנים. אנחנו יכולים לקחת חלק מהמילים ולהשמיט אותם בכלל, חלק נוסף להעצים - נניח במקום להגיד בוקר טוב לומר – בוקר מצוין! חלק האחר להחליף במילים שהן ההיפך מהמילה שבה השתמשנו עד כה. שינוי זה עושה טרנספורמציה טוטאלית.

הכל מתחיל מהמודעות  - כאשר אתם מודעים לשפה שלכם, לכל מילה ומילה, אתם יכולים לדעת מה טוב עבורכם ומה אינו מקדם אתכם. בהתחלה זה יכול אולי להיראות מלאכותי להיות מודע לכל מילה, לדעת לזהות מה טוב ומה פחות טוב,  אבל עם הזמן אתם תראו שאתם שולטים יותר בקלות בשפת הדיבור שלכם ומתחילים לדבר בשפה שונה.

למשל האם שמתם לב שיש אצלנו בארץ קופת חולים? למה קופת חולים ולא קופת בריאים? למה להכניס לתודעה שלנו שאנחנו חולים במקום למקד אותנו בבריאות? או מכירים את המילה דמי אבטלה? האם זה אומר שאם אנחנו לא עובדים אנחנו בטלנים?

זה יכול להיראות מזערי ולא משמעותי ולכל מילה יש משמעות אדירה. היום כשאני רוצה לומר משהו אני מחפשת את המילה החיובית לאותו הדבר שאני שבו אני רוצה להעביר את המסר ודברים פשוט עובדים מעולה. כנ"ל אפשר לומר על מילות שלילה כמו – אל תעשה, לא או אין. המוח שלנו אינו מבין מילים אלו. אני אישית הייתי משתמשת הרבה במילים כמו – אל תשכח לעשות כך וכך. היום שיניתי לגמרי את הניסוח – תזכור לעשות כך וכך וזה עובד הרבה יותר טוב כי זה ממקד את התודעה של האדם לזכור במקום לשכוח.

מה לגבי שפת הדיבור שלכם? האם היא נכונה ומקדמת עבורכם? האם עליכם לשנות משהו? להחליף מילים מסוימיות, להסיר חלקם מהלקסיקון ולהעצים חלק אחר? אשמח אם שתפו אותי ואת האחרים.

דיאנה בן צבי

מנטורית להצלחה והגשמה אישית

http://www.dianabenzvi.com/live-your-life

 

 

דיאנה בן צבי


מנטורית להצלחה והגשמה אישית לקבלת מפגש היכרות - בחינם לחצו על הקישור http://www.dianabenzvi.com/landing/be-the-person-you-were-born-to-b  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב