דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נתונים שרצוי ללמוד על מזגנים ניידים לפני הקניה 

מאת    [ 20/02/2014 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 3554 פעמים ]

מזגן נייד מציע כמה יתרונות משמעותיים; הוא קטן, בעל יכולת תזוזה, פשוט להתקנה וחסכוני. מזגן נייד עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר עבור מבנים בהם השימוש זמני או כאלו בהם התקנת מזגנים אחרים אינם מעשית או יקרה מדי.

לפניכם כמה נתונים בסיסיים עליהם כדאי לשים את הדעת לפני השכרה או רכישה של מזגן נייד, בכדי שתוכלו לבחור את המזגן המתאים ביותר לדרישות המקום והתקציב המיוחדות לכם.

יחידות תרמיות

יכולת הקירור של מזגן נייד נמדדת ביחידות תרמיות בריטיות או בקיצור BTU. לכל מזגן נייד ערך שנע בין 5,000 ל 30,000 BTU, אשר צריך להיות מותאם לגודל החלל. ערכים גבוהים אינם בהכרח טובים יותר, אף כי הם מעידים על מזגן בעל יכולת קירור גבוהה. מזגן עצמתי בחדר קטן עלול לקרר את החדר מהר ופעילותו תופסק לפני שרמת הלחות הספיקה לרדת לרמה הרצויה. לעומת זאת, מזגן חלש מדי לא יהא יעיל בקירור החלל. הדוגמאות הבאות, עשויות לסייע לכם להבין אילו ערכי BTU מתאימים לגודל החלל אותו ברצונכם לצנן:

14 מ"ר - עד 5,400 BTU
37 מ"ר - 9,000 BTU
42 מ"ר - 10,000 BTU
51 מ"ר - 12,000 BTU
79 מ"ר - 16,000 BTU
93 מ"ר - 18,000 BTU
130 מ"ר - 24,000 BTU
149 מ"ר - 32,000 BTU

דירוג היעילות של מזגנים ניידים

רמת יעילות מזגן נייד מצוינת ביחידות EER, המבטאות את יחס היעילות באנרגיה. דירוג מזגנים ניידים נמצא בדרך כלל בטווח של 8-11 EER ובמידה, שמדובר במכשיר בו נעשה שימוש תדיר, רצוי לכוון לערכים גבוהים. דירוג EER גבוה מתאפיין בעלות תפעול נמוכה, אם כי מחיר המזגן עצמו גבוה יותר.

צורות ניקוז של מזגנים ניידים

צורת הניקוז היא נתון שיש לשקול מאחר והוא עלול לחייב אתכם בהשקעת מאמץ מסוים. יש דגמי מזגנים ניידים שדורשים ריקון ידני של דליי ניקוז כמה פעמים במהלך יממה ויחידות המבצעות ניקוז באופן מתמשך. דגמים יקרים יותר כוללים צינור פליטה דרכו מתנקזים המים המעובים.

רמת הדציבלים
דציבלים הם יחידות מדידה לעוצמת רעש. בעבר רמת הרעש שאפיינה מזגנים ניידים היוותה את אחד החסרונות העיקריים שלהם, אך כיום מרביתם שקטים ונוחים לשימוש. בכדי לקבל אמדן של מידת הרעש, ניתן להשוותו למקורות רעש אחרים; כך למשל, לחישה מיצרת 20 דציבלים, מזגן חדיש פחות מ-54 דציבלים, שיחה רגילה 60 דציבלים ואילו נגינת תזמורת מיצרת 98 דציבלים.

זרימת האוויר במכשיר מזגן אוויר נייד

מזגן נייד כולל לכל הפחות שתי מהירויות של הזרמת אוויר. כדאי לבדוק את רמת ה-CFM של יחידת המיזוג המתארת את נפח זרימת האוויר בדקה. ככל שהערך גבוה יותר זרימת האוויר גדולה יותר.

איכות האוויר

על מנת לוודא שאיכות האוויר בחדר אינה יורדת מזו שמחוצה לו ואף עולה עליה, רוב היצרנים כוללים מסנני אוויר כחלק אינטגרלי של היחידה. מזגנים ניידים מתקדמים מציעים בנוסף גם מטהרי אוויר על בסיס מימן ופחמן פעיל, אשר מסננים ריחות בלתי נעימים, חלקיקי אבק וגזים.

כיוונון מידות החום

טווח הטמפרטורה של המזגן הינו נתון חשוב במיוחד באיזורי אקלים חמים במיוחד. טווח נמוך מ-20 מעלות אינו יעיל באיזורים חמים ולכן, יש לשים לב שאינכם מבזבזים את כספכם לריק. רמת הדיוק של כיוונון מידות החום חשובה אף היא למניעת צריכת אנרגיה מיותרת. כדאי לבחור מזגן המאפשר דיוק של בין מעלה לשתיים.

טיימרים

שעונים המאפשרים תכנות מוקדם של פעולת המזגן חוסכים אנרגיה רבה. מזגנים ניידים חדישים כוללים שעוני עצר ואף תכניות מיוחדות כמו תכנית שינה, למשל.

תריסי מזגן נייד

תריסים או כנפונים, המותקנים בקצה פתחי האוויר של המזגן מאפשרים לכוון את זרימת האוויר בשני אופנים; למעלה ולמטה ומימין לשמאל.

חימום וקירור

מזגנים ניידים רבים כוללים אך ורק מצב קירור. עם זאת, קיימים דגמי מזגנים ניידים מתקדמים הכוללים גם אפשרות חימום.

התקנת מזגן נייד

אחד מיתרונותיו של מזגן נייד היא היכולת להתקינו באופן עצמאי. מזגן אוויר נייד מגיע בדרך כלל עם הוראות התקנה מפורטות ועם ערכת חלון המיועדת לאוורור. קיימים דגמים שאינם דורשים ערכת חלון, אך במידה ויש בה צורך, חשוב לודא כי זו שרכשתם מתאימה לחלון המיועד. 

יונתן ר. הינו מנהל חברת א. מערכות, המתמחה במתן פתרונות אוורור, קירור וחימום לאיזורי חוץ ופנים. החברה משווקת ומשכירה מוצרים ושירותים מקצועיים ללקוחות עסקיים ופרטיים.         לפרטים בקרו באתר החברה: א.מערכות    לייעוץ צרו קשר בטלפון: 08-9331239  או בדואל: href="mailto:info@hcsystem.co.il" info@hcsystem.co.il">target="_blank">info@hcsystem.co.il        נשמח לעמוד לשרותכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב