דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ וטיפול באמצעות סקייפ 

מאת    [ 17/02/2014 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 1804 פעמים ]

פסיכותרפיה באמצעות סקייפ לאנשים הנמצאים רחוק מהמולדת     איריס הרץ –תרפיה הבעתית

יתרונות אדירים יש בחוויית החיים בחו"ל, ובגידול ילדים בחו"ל. ולצד יתרונות אלו, עלינו כהורים להיות מודעים גם לחסרונות ולדאגות שהחיים בחו"ל מביאים עימם.

כפסיכותרפיסטית וכהורה אני שואלת את עצמי לא אחת מתי בנותיי "יבעטו" בי ובבן –זוגי ויגידו "די! מספיק!! אנחנו נשארות כאן ולכו אתם לבד...".  אז נכון, הן עדיין צעירות ולא מסוגלות לגדל את עצמן, אבל האם מתישהו בעתיד אנחנו כהורים נשלם את המחיר עבור חיי הנוודות שלנו? ואולי בעצם כבר בכאן ועכשיו, במדינה זרה שבה אנו נראים שונים ומרגישים שונים, ילדינו הצעירים והרכים משלמים מחיר של נבדלות וזרות בניכר? האם האתגרים שעומדים בפניהם בהסתגלות למסגרות חדשות, הקנייה של שפה, שונות תרבותית, חגים, מאכלים, מזג אויר (והרשימה עוד ארוכה) מציבים בפניהם קושי גדול, ואנו כהורים לא באמת יודעים לתת להם כלים להתמודד עם כל זאת?

ממקום זה מופיעות הפרעות התנהגותיות כאלה או אחרות. ילד אחד יביע את קושיו בתעצומה רגשית גדולה ומלחיצה, האחר יבטא זאת בדרך של הפרעת אכילה והשלישי יחליט שהוא במצב רוח מרדני ויסרב ללכת לבית ספר או לגן, או במקרה הפחות טוב יחווה דיכאון. תופעות כאלה ועוד רבות אחרות יכולות להתפתח מתוך הסביבה הלא מוכרת, השונה, הפחות יציבה, ומציבות בפנינו ובפני ילדינו מצבים בהם איננו יודעים כיצד לפעול ולהגיב על מנת להתגבר על המכשולים.

העבודה באמצעות סקייפ מאפשרת גם לאנשים "סגורים" יותר שלא הגיעו לקליניקה אפשרות להיחשף מתוך מקום מוגן, מקום מוכר מתוך חלקת האלוהים הקטנה שלהם מבלי לצאת מהסביבה הבטוחה שלהם למקום אחר, פחות טבעי, "סטארילי ואולי אף "מאיים" (במידת מה) בתוך קליניקה ולשבת על ספת הפסיכולוג איננו דבר של מה בכך.

אני מכירה באופן אישי וקרוב, אנשים שלא היו מגיעים לטיפול ולא מביעים את עצמם כלל ובזכות היכולת הטכנולוגית הם מטופלים ומשפרים את איכות חייהם. פגישת הסקייפ מאפשרת להוביל ילדים לתרפיה, ואף מבוגרים ששיגרת חייהם מצריכה מהם לטוס לעיתים קרובות לקבל מקום של הבעת רגשות, תחושות, פחדים והתנהגויות באמצעי פשוט, זול ונוח מתוך הבית ועל הספה הפרטית של כל אחד ואחת מהם.

הסקייפ מאפשר לי כמטפלת לראות את סביבת המחייה, המגורים של המטופלים ואף להיווכח בעצמי לבני משפחה נוספים ולמערכות יחסים כאלה ואחרות אותן לא הייתי "מגלה" באותה מהירות והינה בסקייפ אני עצמי בתוך ביתם מצליחה לראות ולהבין הרבה "רמזים" ומידע שלא בהכרח מדברים עליו אך אני יכולה לראות אותו און-ליין ללא סייגים.

יתרונות העבודה הטיפולית בשפת האם עם מטפלת ישראלית שמכירה היטב את חיי הזרים במדינות שונות בעולם, את ההבדלים התרבותיים, התפיסתיים, החינוכיים בתוך תא משפחתי יהודיישראלי, את הדינמיקה בין בני הזוג שהיא שונה לחלוטין בדפוסי ההתנהגות וההתנהלות שלה בהשוואה למשפחות אינדונזיות או הודיות, למשל, אותם אני פוגשת כיום במסגרת עבודתי באסיה. וכמובן שיכולות הביטוי השפתית טובה וגבוהה הרבה יותר שמשוחחים בשפה הטבעית לך.

כיום אני מלווה ומטפלת באנשים כבדי משקל במרכז רפואי פרטי בסינגפור, כמו כן אני מטפלת באמצעות פגישות סקייפ ומייעצת לאנשים מכל העולם (ללא מגבלה של מיקום גיאוגרפי ושעות). למדתי כי זהו אמצעי יוצא מהכלל ומאפשר לייצור קשר ויחסי מטפל-מטופל ללא דופי.

אם חשבתם שאתם לבד בעולם הגדול אז אתם לא.

 אשמח לעמוד לרשותכם מכל מקום על הגלובוס,  לתיאום פגישה ניתן לייצור קשר עימי בנייד +65-9645-6460 או במייל:

irishertz@hotmail.com

שלכם,

איריס הרץ | סינגפור

עוסקת בפסיכותרפיה בעשר השנים האחרונות, מלווה אנשים בתהליכי שינוי והסתגלות לאורח חיים חדש ולמקומות חדשים בעולם. מטפלת מנוסה בהפרעות אכילה ובייעוץ לאנשים כבדי משקל, מרצה לשעבר במכון וינגיט בבית הספר למאמנים ומדריכים בתחומי פסיכולוגיית ספורט ופסיכולוגיה התפתחותית, חברה בצוות "לעוף".


Iris Hertz | M.A.DT;r


Expressive Therapy & Psycotherapy 


Singapore +65-96-456-460




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב