דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך קורס פסיכומטרי למתחילים 

מאת    [ 11/02/2014 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2590 פעמים ]

מבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיועד למיון מועמדים אשר רוצים להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה לחוגי הלימוד המוצעים. מבחן פסיכומטרי הוא דרך אשר מאפשרת לאוניברסיטה לחזות את סיכויי ההצלחה של הנבחן בתחום הלימודים אותו הוא מבקש ללמוד. באופן זה, בעזרת שימוש בסולם הערכה אחיד לכלל הסטונדטים, אפשר לתת הזדמנות שווה לסטונדטים בשביל להצטרף לעולם של ההשכלה הגבוהה באוניברסטיאות. לטוב או לרע, בחינה של פסיכומטרי לא מודדת דברים כמו התמדה או מוטיביציה, מה שיכול לעשות שינוי בסיכויי ההצלחה של הלומדים, לטובה או לרעה. פסיכומטרי התחיל בישראל מאז שנת 1981.

מה כלול במבחן הפסיכומטרי

במבחן הפסיכומטרי ישנים שלושה נושאים עיקריים - אנגלית, חשיבה מילולית וחשיבה כמותית. מרכיב נוסף בעל משקל רב הוא הזמן, מכיוון שהמבחן גם בודק את יכולות הניתוח ואנליזה במצב של לחץ זמן מופעל על הנבדק. ללימודים השונים באוניברסיטאות דרוש ציון פסיכומטרי מסוים, ובגלל זה חשוב לכוון לציון פסיכומטרי הכי גבוה שאתם יכולים להגיע אליו על מנת להתקבל ללימודים במוסדות היוקרתיים ביותר, אשר יש להם תנאי קבלה יותר נוקשים ותחרות בין מועמדים.

שיטות לימוד בקורס פסיכומטרי

במהלך השנים האחרונות הייתה גדילה מהותית בתחום של מוסדות לימוד פרטיים שאפשר לעשות בהם קורס פסיכומטרי ומסלול להשלמת בגרות. בנוסף לכך, הודפסו גם ספרים ללימודי פסיכומטרי שבהם גם יש מבחנים לדוגמה. כמובן שישנם גם אתרים ללימוד באינטרנט, בעזרת קבוצות לימוד שונות של אנשים אשר לומדים ביחד בפורומים לתמיכה ולמידה הדדית, כמו גם אתרים שונים שבהם אפשר ללמוד. ישנם הרבה שיטות לימוד שונות ומחירים שונים בהתאם. חשוב, כמו בהרבה תחומים אחרים, להתאים את צורת הלימוד למבחן. חשוב גם להיכנס לשגרת לימודים בשביל להצליח.

ללמוד לבד או ביחד?

לאלה שקשה להם ללמוד לבד, אפשר לשקול הרשמה ללימוד קבוצתי. שמה תוכלו לקבל מרתונים שנועדו לשפר את ההישגים, עידוד ותמיכה משאר הלומדים ומהצוות המלמד אתכם, וכמובן הסברים נוספים במידה וידרש. לאלה ממכם שמעדיפים ללמוד בשקט, יכול להיות שיהיה לכם עדיף לעשות תרגול באופן עצמי. תרגול כזה מיועד בעיקר לאנשים שיש להם משמעת מאוד טובה, אשר מסוגלים להכין בעצמם תוכנית לימודים ולעמוד ביעדים שהם קובעים. אנשים אלה לא צריכים עזרה חיצונית וגם אם יש להם בעיות, הם יודעים להתגבר על הקשיים ולהצליח בכל זאת. עם זאת, חשוב לזכור שלקורסים השונים יש הרבה נסיון בלימוד לפסיכומטרי, ויש להם את הטכניקות והדרכים שלהם לחלוקת חומר הלימוד, דרכים לתרגל את זה בצורה שיהיה לכם קל לסגור, וטיפים יחודיים שיכולים מאוד להועיל למי שישתמש בהם בצורה נכונה, וזהו פרמטר נוסף שחשוב לקחת בחשבון. אבל בסופו של יום, עם או בלי קורס פסיכומטרי, הדבר החשוב ביותר הוא להשקיע בלימודים ולתרגל הרבה עד להבנה מלאה של חומר הלימוד. אין קיצורי דרך. אם אתם שוקלים לעשות קורס פסיכומטרי, ניתן למצוא באתר הבא: קורס פסיכומטרי מידע נוסף, ייעוץ אישי והשוואת מחירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב