דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לרכוש זכיון זכיינות 

מאת    [ 09/02/2014 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 1955 פעמים ]

למעשה כול אלה הרוצים להקים עסקים כאלה או אחרים יש בהם את הפחד הידוע "אולי אפול" "אולי אתרסק" "אולי העסק שלי יחזיק שנה ואחר כך אפול" שאלות אלה מדירות שינה לא רק מבעלי עסקים או יזמים שרוצים להקים חברות או עסקים אלה מחברות קיימות ובעלי עסקים קיימים.

 

הרבה מאד יזמים רואים או נוטעים את ביטחונם בעולם ה"זכיינות" כאשר חושבים "זכיינות" אומרים היזמים לעצמם, הנה אני יבוא מוכן, אני רק צריך לשים את הכסף וזהו, הלקוחות מכירים, יודעים, יכנסו מאליהם, בסך הכול אצטרך לשלם את דמי הזכיינות, לעמוד בתנאי הזכיינות, להשקיע כפי שהזכיין מורה לי, בקיצור לעשות את דברי נותן הזיכיון ולחכות ללקוחות שיגיעו בזכות שם הזכיין.

 

כ יועץ עסקי אני יכול להצהיר בפניכם קטגורית...זה לא המצב!!!

 

עד לא מזמן היינו עדים לנפילות קשות של רשתות עם זכיינים שבורים שנאלצו לספוג את נפילת הרשת ובמקרה הטוב לחפש את פרנסתם במקום אחר, זכיינות זו בהחלט לא ערובה לביטחון עסקי או להגשמה עצמית, לפעמים עדיף לפתוח בכסף שדורש הזכיין חנות "קונספט" וממנה להתרחב.

 

כ יועץ עסקי אני נתקל עם מערכות יחסים מוכר הזיכיון לזכיין אשר הסכם הזכיינות חוץ מאשר לחנוק את הזכיין, להקיז את דמו, ולעשוק את כול רכושו אין בו כדי להבטיח את שרידותו ויכולתו של הזכיין לקיים את חוזה השכירות, יותר מזה יש חוזי זכיינות אשר כמי שקורא אותם יכול להבין שכול מטרתו של מוכר הזכיין היא כי הזכיין יתרסק וכול רכושו וההשקעה שעשה למען הזכיין עוברת לידו של מוכר הזכיינות כאשר הזכיין נשאר עם השקעה ענקית שהוא צריך להחזיר כאשר הזכיין נשאר אתה.

 

כ יועץ עסקי אני יכול לספר לכם כי יש מוכרי זיכיונות אשר סניפם או סניף נוסף מצליחים, ומיד מחליטים למכור זיכיון תוך רצון להעמיד את התנאים של הזיכיון רק לטובת מוכר הזיכיון, כן את זה כבר אמרתי אבל אם לא ערבו אותי בסיפור של זכיינות דווקא בתחום בתי הקפה (לא ארומה) עירוב שהציל זכיין מהשקעה של מיליונים לשווא, או סיפור אחר של משיכת צעירים רעבים להיות בעלי ברים תוך מכירה של "כלום" אחד גדול, וקופה ענקית ליזמים החכמים המוכרים את הזיכיון.

 

בכלל נראה לי כי השרלטנות בתחום "חוגגת" "חוגגת" על חשבון אנשים תמימים לא תמיד עם ניסיון בעסקים אשר למעשה קורים לעצמם קברים בדמות סניפי זיכיון בתחומים שונים.    

 

זה שארומה קפה מצליח, וקפה גרג מצליח ועוד זכייניות ומותגים בסקטורים שונים טוענים שהם "מרוויחים" עדיין לא אומר כי "אתה!" תרוויח או תפסיד את מכנסיך.

יותר מזה, הסכם זכיינות מטרתו להשאיר את הזכיין חסר כול ותשוש ובעיקר נחות מול מוכר הזיכיון, עסקים ובעלי עסקים הרוכשים זכיינות חייבים להפנים כי בשוק כול כך דינמי ואקלים עסקי כול כך קשה גם רשתות וקוני זכייניות לא יכולים להחזיק לאורך זמן בעיקר כי דבשת גדולה יושבת על גבם.

לא מזמן נקראתי לייעץ ללקוח באם להיכנס לזכיינות או לא והלקוח אמר לי בטלפון "אנחנו חייבים להיפגש היום כי מוכר הזיכיון אמר לי שיש מישהו במקומי על אותו אזור" איך שאמר לי כך הבנתי שיש כאן עוד "סיבוב" על אדם תמים שהולך לקנות חתול בשק. ואכן כך היו הדברים.

אנשים הרוצים לרכוש זכייניות בפרט אלה המחפשים להם תעסוקה נוחה ובטוחה מוטב שיתייעצו עם יועץ עסקי טרם הכנס לבור שממנו לצאת קשה מאד, ידם של מוכרי הזכיינות עוד מלאה בהמצאות כאלה ואחרות.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב