דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי צוואר וחוליות - ושחרור מהיר תוך טיפול ואטסו מרגיע או דרך אימון עם מאמן אישי 

מאת    [ 09/02/2014 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 1744 פעמים ]

ככל שאנו מתבגרים, כאבי צוואר בלתי נמנעים, ומדובר בתופעה טבעית . שנים שאנחנו מסתובבים עם אותן החוליות והסחוס שמרפד אותו (דיסקים) יוצרים בלאי על הגמישות שלהם.
כאבי צוואר בדרך כלל מאובחנים כאקוטי או כרוני כאבי צוואר אקוטיים  זמניים ופוגעים באופן מיידי, בדרך כלל בגלל מתיחת שריר פתאומית ומשתחררים בהדרגה אחרי פעילות עדינה עם מאמן כושר אישי או במהלך טיפול וואטסו עדין ומרגיע. כאבי צוואר כרוניים הוא עקשנים ויכולים להתעכב לזמן בלתי מוגבל .
סוג כאב צוואר # 1 : אוסטיאוארתריטיס
דלקת מפרקים ניוונית בסחוס, מה שהופך את הדיסקים קשיחים ודקים . זה מלווה בהתפתחות של צמחים גרמיים הנקראת דורבנות אשר הופכים את הצוואר תפוס וכואב לזוז.
סוג כאב צוואר # 2 : עצבים
מקור נוסף הקשורה גם לגיל כאבי צוואר הם עצבים צבטו . אחרי שעות נוספות, דיסקים עלולים להיות יבשים, וגורמים להצרת המרחב בעמוד השדרה שבו עצבים יוצאים החוצה כתוצאה מכך הופכים עצבים אלה לכאבי צוואר . יכולים להגרם גם עקב מתיחת שריר
סוג כאב צוואר # 3 : צליפת שוט ופציעות אחרות
פגיעות צוואר הן מקור לכאבי צוואר חמורות שעשויות להיות כרוכות בנזק בחוט השדרה . חוץ מזה שנגרם על ידי התנגשויות צליפת שוט קצה אחוריות צלילה לתוך בריכות רדודות וספורט מגע הם מקורות תכופים של פציעות בצוואר .
כל הפציעות בצוואר דורשים טיפול רפואי מיידי . למרבה המזל, רוב כאב פגיעה בצוואר , כולל צליפת שוט, ממוקם בשרירים ורצועות , ובדרך כלל נעלם בתוך כמה חודשים.
רצוי לטפל בצורה עדינה טיפול וואטסו או עיסוי רקמות.
 עם אבחון מוקדם, ניתן להתחיל טיפולים לא רק לספק הקלה על כאב וניהולו גם לעזור להאט את ההתקדמות של בעיות בצוואר טיפולי הצוואר הנפוץ ביותר בשימוש הם טיפולי ניתוח, רפואה ואלטרנטיבית.
ניתוח כאבי צוואר
רק אם הרפואה והפיזיותרפיה וההידרותרפיה לא מצליח להביא להקלה , ניתוח לעתים קרובות נחשב כמוצא אחרון לטיפול בכאב צוואר ועם זאת, יש גבול למה שניתוח יכול להשיג. זה לא יכול לבטל את נזק מבלאי והזדקנות . וזה גם נושא סיכונים.
אחד הסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחי כאבי צוואר הוא הצוואר הקדמי. הליך זה מקל על לחץ עצבי על חוט השדרה על ידי הגדלת פתיחת העצב, הסרת הדיסק וכל עצם מדרבן שורשי העצבים בעמוד השדרה . החלל שבין החוליות לאחר הסרת דיסק מתמלא עצם ומחוזק עם לוחית מתכת באמצעות הליך שנקרא פיוז'ן . פעולה זו נושאת עימה סיכון של שבץ ושיתוק.
סוג הרבה פחות פולשני מניתוח כאבי צוואר הוא אפידורל, שהוא סוג מסוים של בלוק עצבי. זה מבוצע על ידי הזרקת תרופות לסביבה חלל האפידורלי בתעלת השדרה שבו עצבים נמצאים בעוד בהליך זה לספק הקלה, זה רק זמני.
כאשר הליך זה כרוך בטיפול בסטרואידים , יש סכנה של סיכונים בריאותיים ותופעות לוואי מסכנות חיים . טיפול בכאב צוואר זה צריך להינתן רק פעם או פעמיים בשנה, בשל הסיכון לפגיעה בסחוס.
טיפול בכאבי צוואר ותרופות להקלה
טיפולי תרופות למגוון כאבי צוואר מתרופות הנמכרות ללא מרשם ואספירין לתרופות מרשם . משככי כאבים כמו פרצטמול עשויים להיות מועיל לסובלים מכאבי צוואר ש מצבם כרוך בדלקת קטנה. גם טיפולי וואטסו ממיסים ומטפלים בהדרגה בכאבים הנגרמים מדלקות.
עבור אנשים הסובלים מכאבי צוואר שגרונית תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות   הכולל איבופרופן אספירין ותרופות חדשות יותר מועילות ספציפית בחסימות אנזים ידוע כגורם לתגובה דלקתית עם זאת תרופות אלה נושאים עימם את הסיכון לתופעות לוואי כמו מחלות לב, הפרעות עיכול, אולקוס ופגיעה בכבד.
קבוצה חדשה יותר של תרופות המכונה מכפילי תגובה ביולוגיים , תפקידן להפחית כאבי צוואר שגרונית על ידי חסימת חלבון מערכת חיסון המעורב בתגובת מערכת חיסונית דלקתית.
חסרון נוסף של שימוש בתרופות להקלה על כאבי צוואר הוא הסיכון להתמכרות על פני תקופה ממושכת . תרופות אינן יכולות לרפא כאבי צוואר ניוונית , הם מקלות על הדלקת והכאב שלה.
רופאים ברפואה אלטרנטיביים
למרבה המזל, אנשי מקצוע מהרפואה האלטרנטיבית מציעים לסובלים מכאבי צוואר אפשרות של ניהול כאב טבעי וטיפולים להקלה ללא הסיכונים של ניתוחים ותרופות השיטות לטיפול בכאבי צוואר לעיתים קרובות יעילות באותה מידה , אם לא יותר מכך .
קחו לדוגמא טיפולי מים ואטסו רפלקסולוגיה ודיקור לצד אימון כושר אישי שמפחיתים משמעותית כאב בצורה הדרגתית ולא אגריסיבית.

ליאת לזר  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב