דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהירות מרקים! 

מאת    [ 04/02/2014 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2002 פעמים ]

קר לכם, החורף מכה עם טמפרטורות מקפיאות במיוחד. אתם בטוחים שיש לכם רעיון איך לנצח את הרצון הזה לנשנש ומכינים מרק עשיר במיוחד לשעות הערב. זהירות, יכול להיות שאתם טועים. ד"ר אסנת רזיאל מסתכלת לכם שוב אל תוך הצלחת.

ד"ר אסנת רזיאל

אין כמו מרק חם ומהביל בערב חורפי. קל להכין אותו ולרוב הסיר שאתם מעמידים ישמש אתכם ואת בני המשפחה למשך כמה ימים טובים. זה נדמה לכם כפתרון נהדר של ממש עד שאתם מתחילים לספור קלוריות. הנתונים עלולים להפתיע גם אתכם....

מרקים יכולים לסייע מאד בדיאטה, אבל אין ספק שהם גם יכולים להפריע לה. נשמע לכם מפתיע? לא במיוחד. מרק יכול להוות ארוחה שלמה בפני עצמה ועוד ארוחה עתירת קלוריות במיוחד אם רק לא נזהרים.

בשנים האחרונות, בעיקר בהשראת התפתחות ענף המסעדנות בארץ ותוכניות טלוויזיה שבהן מבשלים שפים, ישראלים רבים גילו את המרק והפכו אותו לסוג של ארוחה. אם בעבר היינו מסתפקים במרק עוף אבקתי, עם מעט ירקות שהיו פזורים בו הרי שהיום אנחנו טוחנים גורסים ומערבבים כמעט כל רכיב אפשרי אל תוך המרקים שלנו, הם הפכו לעשירים יותר, משביעים יותר ובעיקר שמנים יותר. איך הפכה מהפיכת הבישול את המאכל הטוב הזה, שיש לו בהחלט פוטנציאל להיות מזון שמסייע לכם בשמירה על תפריט מאוזן, למאכל שמסכל את השמירה על אותו התפריט בדיוק?

קרם שמנת

מתכונים רבים היום ממליצים להעשיר את המרק בשמנת טרייה, קרם קוקוס, שמן אבוקדו ועוד רטבים עשירים ומגרים במיוחד, כולם טעימים ולכולם ערך קלורי אדיר! קרטון שמנת לבישול של 15% מכיל קרוב ל 400 קלוריות!, כך גם לגבי השמנים האחרים, הם אכן משנים את מרקם המרק אבל בו בעת מעלים את הערך הקלורי של סיר המרק לאין ערוך. האם אתם באמת זקוקים להם בבישול.

בצל מטוגן

מרק בצל נחשב לאחר ממרקי החורף הטעימים והפופולאריים ביותר. כן, הבצל, הירק התמים בעל הערך הקלורי הנמוך מקבל לאחר טיגון ערך קלורי גבוה הרבה יותר. אתם בוחרים להמיס על צלחות המרק גם גבינה צהובה, הרי לכם התשובה המייצרת את אחד מן המרקים המשמינים ביותר בשטח.

קטניות

מרבית הקטניות טובות לכם, יש להם ערכים בריאותיים גבוהים כמו ברזל וחלבונים, אבל רובן ככולן מכילות גם ערכים פחמימתיים גבוהים במיוחד. כוס עדשים אחת מבושלת עם מעט שמן מכילה 200 קלוריות, והכוס הזו לרוב מוצאת את דרכה אל תוך הצלחת שלכם, וזה לפני המנה השנייה. קטניות במרק נמסות לרוב בבישול ארוך, כמו קרם השמנת, פחות רואים אותן, אבל בהחלט מרגישים אותן בחישוב הערך הקלורי הגבוה של המרק.

קרוטונים ושקדי מרק

אחד התחביבים הישראלים הנפוצים ביותר הוא להוסיף למרקים קרוטונים ושקדי מרק. מילא פרוסת לחם בצדו של המרק, הקרוטונים ושקדי המרק מגיעים לערכים של עד 400 קלוריות למאה גרם!, הנתון הזה אמור להיות איתכם כאשר אתם בוחרים לפנק את עצמכם בהם כתוספת.

מרק עוף בשקית מהירה להכנה יכול להכיל עשרות בודדות של קלוריות למנה. הוא ממלא אתכם ופותר את תחושת הרעב וכן, הוא נהדר ביום חורף חם.

אבל שימו לב, מרק, כשלא נזהרים יכול להפוך לפצצת קלוריות אמיתית, מהזן שלא רק שתעתיר עליכם קלוריות מיותרות אלא גם תשבש את ההקפדה שלכם על תפריט מאוזן של יום שלם. שתו מרקים, הם טובים לכם אבל העדיפו מרק צח או מרק ירקות ללא קטניות וללא תוספות, כך תרוויחו גם את הערכים התזונתיים ותמנעו מחגיגת הקלוריות המיותרות שממתינה לכם בסיומה הארוחה.

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב