דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת העקרונות של המצליחנים 

מאת    [ 01/02/2014 ]

מילים במאמר: 1632   [ נצפה 3898 פעמים ]

חשבתם על זה פעם?

מה גורם לחלק כל כך קטן מהאנשים בעולם, לעשות מיליונים בזמן שהאחרים לא סוגרים את החודש?

מה הופך חלק כל כך קטן מהאנשים בעולם לכאלה שמשיגים כל מה שהם רוצים (כסף, בחורות/בחורים, עבודה, נכסים, חופש) כאשר אחרים "נבחנים", "מרואיינים", "מנסים", "מקווים"?

אחרי הכל כולנו נולדים לאותו העולם. כולנו חיים בו בערך אותו מספר חיים. 

ולא, זה לא מזל. זה גם לא כישרון מולד. זה גם לא הלימודים או התואר, וגם לא המקצוע או ההזדמנות.

הצלחה היא צורת חשיבה שונה. היא צורת התנהלות שונה. היא צורת פעולה שונה. כל כולה מתחילה ונגמרת, כמו כל דבר אחר בחיים של כל אחד מכם: בראש.

 אז איך באמת חושבים המצליחנים (ספרינגרים)?

הנה עשרה עקרונות בסיסיים של מצליחנים. כשאתם קוראים אותם, שאלו את עצמכם בכנות - עד כמה אתם באמת מסוגלים לאמץ עקרונות אלו? 


    • 

    "אני מסוגל להיות כל מה שרק ארצה"

כשאנחנו רואים תינוק, אנו יודעים שהוא יוכל להיות מה שרק ירצה. עם השנים, ככל שאנו מתבגרים - אנחנו שוכחים שגם אנחנו היינו כאלה. אנחנו גם שוכחים שאנחנו עדיין כאלה. עם השנים, בהתאם למה שהצלחנו או לא הצלחנו בבית הספר, בהתאם למה שעשינו בצבא, בהתאם לעבודה שבה עבדנו - הטווח של האפשרויות שלנו נעשה בעינינו צר כל כך. אנחנו מספרים לפתע שאנחנו יכולים להיות הרבה פחות ממה שציפינו.

ספרינגרים יודעים, כי לא משנה מה עשית בעבר, לא משנה הגיל ולא משנה המצב כרגע - הם לעולם יכולים להיות כל מה שיבחרו להיות. דמיינו את ההרגשה הזו. חישבו כיצד זה מניע את הספרינגר לפעולה - הוא צועד קדימה, לומד ומכשיר את עצמו. הוא יודע שהמוח של האדם גמיש ונועד לשינויים. שהאדם נועד לצעוד קדימה למחוזות לא ודאיים. שנועדנו להתפתח ולהשתנות ולא להישאר במקום... 

 2. "יש רק אעשה - או לא אעשה - אין אמצע"

רוב האנשים משתמשים באין סוף ביטויים כמו "אנסה", "אשתדל", "בעזרת השם", "אני מקווה", "הלוואי". חישבו על כל הביטויים הללו - אלו מילים שאנשים המציאו כדי להרגיש טוב יותר כאשר הם נכשלים.  מכירים מישהו ש"השתדל" ובאמת הצליח? 

ספרינגרים מוחקים את המילים והביטויים הללו מהלקסיקון שלהם. יש רק אעשה - או לא אעשה. אין באמצע. הם יודעים שאנשים ש"ישתדלו להגיע לזה" מספרים לעצמם למה לא. ספינגרים עסוקים ב"למה כן". הם יודעים שאנשים שמקווים - שמים את הסיכויים להצלחה שלהם בידי אחרים. שאנשים שאומרים "בעזרת השם" פשוט מתנערים מאחריות מלעשות משהו מצידם - הרי זה לא תלוי בהם.... 

 3. "אני יוצר את המציאות שלי, לא המציאות יוצרת אותי"

רוב האנשים מוצאים אינסוף תירוצים למצב שלהם. הם תולים את המצב בו הם נמצאים בכל גורם אחר בסביבה פרט לעצמם. זה ההורים שלהם דפקו אותם, המורה בתיכון שסיפרה להם שלא יצא מהם כלום, הסביבה בה גדלו, הגנים התורשתיים שלהם, המדינה, ביבי, יאיר - כולם אשמים במצבם. יש לזה רווח מאוד נוח - הרי כלום לא תלוי בהם. האחריות אינה על הכתפיים שלהם. הם מתהלכים להם קלילים ונקיים מכל אחריות.

ספרינגרים, לעומת זאת לוקחים את האחריות על החיים שלהם. הם יודעים שלא משנה מה מצבם - זו תוצאה של הבחירות שלהם בחיים. הם יודעים שאם נפגעו אי פעם ממישהו - הם בחרו להיפגע. באותה מידה יכלו לבחור אחרת - להתעלם, לגחך או כל בחירה אחרת. הם יודעים שאם הם מגיבים לסביבה או לאנשים אחרים באופן שלא מקדם אותם - הם פשוט נותנים לאותם גורמים כוח שלא מגיע להם. הם יודעים שהם תוצר של העשייה שלהם, של החשיבה שלהם, של הפעולות שהם נוקטים. הם עסוקים ב"מה ניתן לעשות בנוגע לזה?" על פני "ככה זה". הם עסוקים ב"איך כן אפשר?" על פני "אכלו לי שתו לי". הם לעולם לא יאשימו אחרים פרט לעצמם. הם יוצרים, הם לא קורבנות.

 4. "לא כל מה שאני יודע - בהכרח נכון"

אנחנו לעולם לעולם צודקים. הרי אם נספר לעצמנו ש"אנחנו לא מסוגלים" אנחנו ניצור את המציאות הזו בעצמנו כי נימנע מראש אפילו לנסות. אם נספר לעצמנו ש"אין לי סיכוי עם הבחורה הזו" ניצור את המציאות הזו כי מראש נבטל את האופציה להצליח. כל החיים שלנו עד כה אספנו כל כך הרבה סיפורים שסיפרו לנו ההורים, הגננת, המורים, המפקדים, החדשות, האינטרנט - ומי לא? כל החיים עד כה אספנו כל כך הרבה סיפורים שסיפרנו לעצמנו. העניין הוא - שרוב הדברים שאנחנו מכירים ויודעים הם המצאות וסיפורים של אחרים. מן מציאות כזו של דברים שהומצאו על ידי גורמים שקדמו לנו והפכנו לכאלה שמשתמשים בהם. רוב הדיעות שלנו והצדקנות שלנו נובעת מכך. ספרינגרים יודעים שמה שהם יודעים - זו רק תוצאה של האופן בו הם חושבים. הם יודעים שיש עוד מיליארדים של אנשים שחושבים כל אחד בדרכו הוא. הם פתוחים להקשיב, להבין, להטיל ספק. זה מה שעוזר להם להשתנות ולשנות דרך קבע את מצבם.

 5. "לא צריך לעבוד קשה בשביל להצליח או להתעשר"

רוב האנשים מבזבזים את הזמן שלהם בלשכנע את עצמם כי צריך לעבוד קשה בשביל הכסף וכדי להצליח. שצריכים לקרוע את עצמנו כל השבוע כדי לנוח מעט בסופו. אולי לגנוב איזו חופשה קצרה מדי פעם, כזו שהמצפון שלהם לא ממש שקט כשהם נמצאים בה. 

הם הרי יוצרים את המציאות הזו. הם חושבים במונחים של כסף לשעה. של משכורת גלובלית. הם מתאימים את המחייה שלהם לגובה ההכנסה שלהם ונותרים במרדף תמידי אחר הכסף. ספרינגרים יודעים שכסף הוא תוצר של עשייה משמעותית עבור קהל גדול. שעליהם ליצור נכסים מניבים לאורך זמן וריבוי מקורות הכנסה. הם יודעים ליצור את המציאות הזו - שתהפוך את החיים שלהם לחופשה אחת ארוכה נטולת מצפון.

 6. "אם זה דחוף ומיידי - זה לא בהכרח חשוב ומשמעותי"

רוב האנשים לא באמת יושבים וחושבים לעצמם מה הם באמת רוצים להשיג, מה באמת חשוב להם, מה יהפוך את החיים שלהם למשמעותיים. הם כנועים למה שמגיע - ונהדפים על ידי כל גל שמציף אותם. חיים בכיבוי שריפות תמידי. לחוצים ונלחצים. כאשר אנשים לא יודעים מה חשוב להם - הם חושבים שהכל חשוב - והם עושים כתוצאה מכך - הכל! הסביבה רואה אותם עושה הכל, מצפה מהם לעשות הכל, וממשיכה ללחוץ - כי זה עובד לה. הם כל כך עסוקים בלעשות הכל - שאין להם שנייה לשבת ולחשוב - מה באמת חשוב להם? 

ספרינגרים יודעים שלפני שפועלים - הם צריכים להגדיר לעצמם מה הדברים הכי חשובים עבורם. מה המטרות שהם רוצים להשיג. מה הדברים המשמעותיים יותר ומה הם אלו שלא משמעותיים. הם יודעים שאם אין להם מטרות משלהם - כנראה שהם חיים במטרות של אחרים. כשהם יודעים מה חשוב להם - מתפנה להם כל כך הרבה זמן - שהם מנצלים לטובת המטרות שלהם הרבה לפני כולם.

 7. "אם אעשה את מה שכולם עושים - אגיע למקום שכולם מגיעים אליו"

רוב האנשים נוהגים כעדר. הם עושים מה שכולם עושים, נהדפים לאן שכולם הודפים אותם, מובלים לאן שכל העדר מובל. כשהם במצב של בלבול הם מביטים לצדדים, רואים מה חבריהם לעדר עושים - ועושים בדיוק את אותו הדבר. וכשעושים כמו כולם - מגיעים לאן שכולם מגיעים - שם התחרות הכי גבוהה, שם מורידים מחירים, שם המחייה יקרה.

ספרינגרים יודעים שאם כולם עושים את זה - זה הדבר האחרון שכדאי לעשות. הם יודעים שההיגיון של העדר מוגבל. שכל עדר מובל לאנשהו - מבלי שהוא יודע. ספרינגרים יודעים שכדי להצליח צריך לחשוב ולפעול אחרת. לצאת מן העדר ולהוביל את עצמם, ועל הדרך - את העדר - אחריהם.

 8. "אין כזה דבר בלתי אפשרי"

רוב האנשים מספרים לעצמם מדי יום ש"אי אפשר", ש"ככה זה", ש"אין ברירה". בדיוק כפי שטענו שנים ש"אי אפשר להגיע לירח", ש"כדי להאיר או לחמם חייבים אש", ש"אי אפשר שלכל אדם יהיה טלפון משלו, אלחוטי, איתו יוכל להסתובב בכל העולם ולתקשר". מי שיצר את כל מה שיש סביבנו - אלו אנשים שחשבו אחרת.

ספרינגרים לא מכירים מונחים כאלו כגון "אי אפשר" או "ככה זה". הם יודעים שהכל ניתן לביצוע. הכל אפשרי - השאלה היא מה עושים כדי שזה יקרה. הם אלו שישיגו כל מה שהם רוצים רק מתוך האמונה שזה אפשרי וניתן לביצוע - אם רק חושבים נכון, מתכננים נכון - ופועלים לפי זה.

 9. "נתינה, סקרנות, השפעה ושכנוע הם כלים עוצמתיים"

רוב האנשים עסוקים רוב הזמן בעצמם. במה שמגיע להם. במה שהם צריכים. בתשומת לב שהם דורשים מהסביבה. באישור שהם מחכים לקבל ממנה. בהערכה למה שהם עושים.

רוב האנשים לא מבינים שכשהם עסוקים בעצמם, בדיוק כמו כל השאר- הם נותרים בודדים וחסרי מעוף. ספרינגרים יודעים שערך הנתינה הוא הראשון במעלה. הם פועלים מתוך סקרנות ויתעניינו באחרים (כי האחרים מצפים לכך בכליון), הם ישאלו לעולם "איך אני יכול לעזור?", הם מעניקים מעצמם לאחרים. הם מקשיבים להם. הם מזהים את הצרכים שלהם. כאשר הם עסוקים בלתת לאחרים - הם בעצם רוכשים לעצמם יכולת השפעה אדירה. הם ממוקדים באחר, וכאשר מישהו ממוקד בנו ושואל, בעצם, מה חשוב לנו, אין דבר שלא נעשה בשבילו. ספרינגרים הם שחקני נשמה. הם לא הצופים מהצד שצועקים על המאמן ועל השחקנים. הם נותנים את עצמם לאחרים - ומקבלים מכך אינסוף.

 10. "אם אני לא יודע, כדאי לבקש עזרה"

רוב האנשים שומרים בבטן, פוחדים לשאול, מספרים לעצמם שעדיף להסתדר לבד. חישבו על מישהו שכל מה שחשוב לו זה להיות שחקן כדורגל, והוא מחליט שיעשה זאת לבד. אם יתאמן לבד, ולא משנה כמה שנים - לעולם לא יהפוך לשחקן כדורגל. הוא לא ילמד משחק קבוצתי, הוא לא ידע להשתלב כחלק ממערך שלם, הוא לא ילמד תרגילים ולא יקבל מוטיבציה והכוונה מכל מאמן. ספרינגרים יודעים שכשהם לא יודעים משהו כדאי להם ללמוד. הם יודעים שאם הם רוצים משהו - כדאי להם למצוא מנטור בתחום שיתן להם מנסיונו. שכשהם מזהים שקשה להם - כדאי שימצאו מישהו לרוץ איתו, להתייעץ איתו, ללמוד ממנו. הם יודעים לבקש עזרה. הם יודעים שבני אדם אוהבים שבאים לבקש מהם עזרה... זה שם אותם במקום שהם נהנים ממנו - לייעץ ולעזור.

ספרינגרים יודעים שכהם מבקשים עזרה, הם מעצימים את עצמם - ואת הגורם אליו הם פונים. 

 חושבים שאתם מסוגלים להיות ספרינגרים? שאתם מתאימים להנהיג? שאתם יכולים לשנות ולהוביל? מוזמנים להצטרף למשפחת הספרינגרים המתרחבת באחד האירועים הקרובים. לפרטים www.imaspringer.com 

 

יהונתן כסיף  בעל ניסיון עשיר בהקמת עסקים ליוויים וניהולם תפעולית, שיווקית ופיננסית בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי. יהונתן עסק ועודו עוסק בניהול ופיתוח צוותים, פיתוח מערכי שירות ומכירות, ניהול מערכי ייצור ושיווק בינלאומי בתעשייה, בארגוני סחר, הייטק וארגונים קמעונאיים. ניסיון רב בהדרכה פרטנית, קבוצתית וצוותית בחברות, ארגונים עסקיים, תעשייתיים ומוסדות ממשלתיים. מנחה מוסמך של קורסים בינלאומיים הנחשבים בעולם. מיוצרי סדרת מחברות תכל'ס (בשיתוף עם שירית בן-ישראל) - www.tachles.biz  ממובילי תוכנית "קרש קפיצה לחיים" לצעירים וחיילים משוחררים - www.imaspringer.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב