דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות יצירתיים לכרטיסי ביקור 

מאת    [ 05/03/2008 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 5409 פעמים ]

כרטיסי ביקור הם אחד מהכלים הנפוצים ולכאורה לא יצירתיים ליצירת תקשורת בסיסית בין אנשים וארגונים בעולם העסקים של היום. בדיוק בשל כך, ביכולתכם לגרום לכרטיסי הביקור שלכם להתבלט, ועל ידי כך להותיר רושם חזק על האנשים אותם אתם פוגשים.

כמו-כן, אמצעי עיצוב ודפוס דיגיטלי מתקדמים המתאימים לרעיונות יצירתיים ניתן למצוא היום ברוב בתי הדפוס, ועלות השימוש בהם היא סבירה בהחלט.

הנה לפניכם מספר רעיונות שיגרמו לכרטיס הביקור שלכם לזכות בתשומת הלב הראויה!
בנוסף - מובאות הצעות ליישום הרעיונות בתחומים של הדרכה ארגונית – כיצד תוכלו ליישם חלק מן הרעיונות בחומרי הדרכה המשמשים אתכם בהדרכות שונות, ולאפשר למשתתפים לנסח או לעצב כרטיסי ביקור – שאחר כך יופקו בדפוס.

1. כרטיסי ביקור - סדרת אוסף: הדפיסו "סדרות" של כרטיסי ביקור. כל כרטיס בסדרה יכלול כמובן את המידע הבסיסי על העסק שלכם ופרטי ההתקשרות, אולם תוכלו ליצור 10-20 וריאציות של הכרטיס. בצורה זו תעודדו לקוחות, ספקים, שותפים ואחרים לאסוף כרטיסים אלו כאילו היו פריטים באוסף.
כל וריאציה של הכרטיס עשויה להציג מוצר או שירות שונה שאתם מספקים, או לכלול תמונה או תרשים הקשור לעסק שלכם. ניתן גם לכלול סיפורי הצלחה קצרים, ציטוטים הקשורים לעסק או לשוק בו אתם פועלים, וכדומה. על מנת לעודד עוד יותר את האיסוף – תוכלו להציע פרס כלשהו או מבצע מיוחד לכל מי שיצליח לאסוף את הסדרה כולה (ואז דאגו שחלק מהוריאציות תהיינה פחות נפוצות וקשות יותר להשגה...).

בהדרכה: צרו סדרת אוסף של כרטיסי מידע לגבי נושא הסדנא, כך שמשתתפים צריכים לאסוף מידע זה בדרכים שונות במהלך הסדנא.

2. כרטיסים התורמים לארגון חברתי: מודעות חברתית זוכה לתשומת לב גוברת בעולם העסקים של ימינו. תרומה לחברה מהווה גם נדבך חשוב כחלק מיחסי הציבור של ארגונים.
מדוע, אם כן, לא תשלבו את דאגתכם לתרומה לחברה גם בכרטיסי הביקור שלכם? תוכלו להדפיס על צידו האחורי של הכרטיס משפטים כגון "אנו תומכים ב[הארגון החברתי שבחרתם]. הצטרפו אלינו - התקשרו למספר זה ותרמו עכשיו: ....".

בהדרכה: אפשרו למשתתפים לייצר כרטיס ביקור אישי ובו מעשים של תרומה לקהילה בהם הם מעורבים, או עודדו אותם לבחור פעילות של תרומה לקהילה שאותה היו רוצים לבצע. כך תקדמו בהדרכות שלכם מעשים טובים של אנשים שונים בארגון או במספר ארגונים. לחילופין – בארגון גדול מספיק הגדירו את המשימה כך: "עליכם לרשום בכרטיס אדם או יחידה בארגון שתעשו למענה משהו טוב".

3. "הלקוח במרכז": עסקים רבים טוענים שהם שמים את הלקוח במרכז עשייתם וחשיבתם. תוכלו להדגיש מסר כזה באמצעות כרטיסי הביקור שלכם. השאירו מקום ריק במרכז הכרטיס, ומלאו את שם האדם והארגון אותו אתם פוגשים – לפני שתמסרו לו את הגרסה האישית שלו, ממוקדת הלקוח, של הכרטיס.
תוכלו לשלב את פרטי הלקוח בפרטים אחרים שכתובים על הכרטיס – כגון בתיאור התפקיד שלכם, למשל – "אליהו כהן, מנהל לקוח של הנגריה של איציק" (החלק שסימנתי בקו תחתון הותאם ללקוח הספציפי).

בהדרכה: משתתפים יכתבו כרטיסי ביקור וירשמו עליהם את שמות הלקוחות הפנימיים בארגון.

4. כרטיס ביקור עם כלי המקצוע הבסיסיים שלכם: למקצועות שונים יש כלי עבודה בסיסיים. לארכיטקטים יש סרגלים ומדי זווית, בנקאים מחשבים ריביות, חייטים רושמים לעצמם מידות של בגדים, וכדומה. תוכלו לכלול כמה מכלי המקצוע הבסיסיים שלכם בכרטיסי הביקור שלכם (למשל, על צידו האחורי של הכרטיס).
הדרך המומלצת לעשות זאת היא לזהות ולעצב כלי פשוט בו ניתן להשתמש שוב ושוב, אשר יוכל להיות שימושי עבור האדם לו אתם מוסרים את כרטיס הביקור. כך יגברו הסיכויים שהוא ישמור ויסתכל על הכרטיס שלכם מדי פעם, וישתמש בכלי המופיע בו שוב ושוב. הדבר גם יזכיר לו את שירותכם בפעם הבאה בו יעלה צורך הקשור למקצוע שלכם.
עמיר עליון הוא בעל ניסיון רב בתפקידי ניהול ופיתוח הדרכה, פיתוח מנהלים הן בחברות ייעוץ והן בחברות מסחריות ותעשייתיות. במשך מספר שנים נמנה על צוות שפיתח שיטה לפיתוח מיומנויות מגוונות בשילוב ייחודי של משחקי חשיבה. עמיר מתעניין במיוחד בנושא של יצירתיות וחדשנות מעשית. האתר שלו www.Best100Ideas.com, כולל ספר עם 100 רעיונות יצירתיים למצגות, עלון אלקטרוני חינם בנושא יצירתיות, מאמרים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב