דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד כותבים מייל עסקי 

מאת    [ 12/01/2014 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 1729 פעמים ]

כולנו התרגלנו אל העולם הדיגיטלי

בכול תחום בחיינו אנו נדרשים לעולם זה אם זה בחיי היום יום שלנו כאשר אנחנו משתמשים בסמארטפון שלנו להודעות לקישורים לדואר אלקטרוני ואפילו להפעיל את מתגי החשמל בביתנו או דלת המוסך במשרד או בבית.

 

כ יועץ עסקי רב שנים אני רואה את הטכנולוגיה מתקדמת ופורצת וגם חוסכת מאתנו זמן יקר ולדוגמא אני רוצה להביא כאן את הדואר האלקטרוני העובר בנינו בתחום המסחר, העסקים, המעסיקים ובכלל "דואר אלקטרוני" והיתרונות הגדולים שבו!

 

ניגע רגע בתכונות האנושיות שבנו ונבין כי כמו שנאמר "הנייר סובל הכול" כך גם הדואר שאנו מעבירים אחד למשנהו חוסך לנו את  "אי" נעימות ב"להגיד את הדברים שאנו רוצים להגיד ישר בפנים אך למעשה לא נעים לנו לעשות זאת ולכן אנו מעדיפים לעשות זאת בדואר אלקטרוני,

 

כמי שנותן ליווי עסקי גם בתחום הפרטי והאישי שלנו אנו מעדיפים לכתוב דברים ב-SMS יותר מאשר להגיד אותם פנים מול פנים! שהרי זה הרבה יותר נוח ואנו לא צריכים להיכנס לשיחות ארוכות "כותבים כמה מילים לפתיחה, נגשים ישר לעניין, מקבלים תשובה וממשיכים הלאה"

 

כמי שנותן ייעוץ עסקי הרי שתכתובת בדואר אלקטרוני הפכה להיות תכתובת ודיבור עם "קבלות"! כמה מיילים מוצגים היום כראיות עסקיות בפני בתי המשפט, הרי אין יותר נוח וקביל לכתוב את הדברים, לקבל מענה ועוד נשאר תיעוד מלא של השיחה, ההתחייבות, או הסיכומים שסוכמו. מה יותר נוח מזה שבשלב של אי בהירות שולפים את המייל מהמחשב ומציגים אותו למי שצריך.

 

כמו שההתקדמות הטכנולוגית גורמת לאבטלה ולפחות ידיים עובדות (שזה החלק הרע בטכנולוגיה המחליפה ידיים עובדות) כך עוזרת וחוסכת לנו זמן יקר כול מערכת התקשורת בין בני אדם ברמה האישית והפרטית וקיצורי דרך בעולם העסקים והעשייה.   

 

יותר מזה! כתיבת מייל בעולם העסקי (גם בין הפרט) מחייבת מחשבה וראייה נכונה לגבי הנולד, וניסוח המייל או המילים הכתובות בו יכולים לחייב את הכותב או העונה במילותיו לעתיד לבוא, אנשים או אנשי עסקים או עובדים בחברות ובעסקים חייבים להפנים כי כתיבת מייל כמוה כמכתב חתום וכול הנאמר במייל יכול לחייב את כותבו לטוב או לרע, ומבחינה זאת הייתי ממליץ בהמלצה חמה לפני ששולחים את המייל יש לקרוא אותו שוב ושוב על מנת להיות בטוחים כי נכתב כאן משהו שיכול לחייב לשלילה בעתיד.

 

המלצה נוספת לכתיבה במייל הוא הנושא של "גורם האנושיות" כתיבת מייל במילים סדורות הינה כתיבה קרה ונוקשה המלצתי המלאה לתבל מילים אנושיות בתוך התכתובת על מנת להדגיש שיחה בין בני אדם ולא בין רובוט לא אנושי למשנהו, המייל שמחליף את השיחה בין בני האנוש חייב שיהיה בו גם אלמנט אנושי.. 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב