דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בונים בית בחיפה 

מאת    [ 08/01/2014 ]

מילים במאמר: 858   [ נצפה 1735 פעמים ]

בשנים האחרונות, התייקרות מחירי הנדל"ן בישראל צמצמה משמעותית את האפשרויות העומדות בפני זוגות צעירים לדיור בר השגה. במציאות כזו, רבים נושאים את עינם לחיפה כאלטרנטיבה ברת קיימא לזוגות המחפשים לתקוע יתד ולהתפתח כמשפחה.  העיר חיפה נמצאת בתנופה בשנים האחרונות ומשלבת את כל היתרונות של תשתית עירונית מפותחת, חינוך טוב וקרבה לטבע.

 

חיפה עיר בתנופה

 לאחר שנים של האטה, חיפה נהנית היום מהגירה חיובית ומפיתוח עירוני חסר תקדים בסטנדרטים ישראליים. שכונות חדשות מוקמות בפאתי העיר ושכונות ותיקות זוכות לעדנה ולמתיחת פנים שהופכות גם אותן לאטרקטיביות. אם אתם זוג צעיר המחפש דירה במחיר בר השגה, אנחנו מזמינים אתכם להקדיש מספר דקות לקריאת המאמר ולהבין מדוע חיפה היא אופציה ריאלית יותר מתמיד עבורכם.

 

העיר חיפה

 

 שכונות חדשות

 בפאתיה הדרומיים של חיפה, סמוך מאוד למרכז מת"ם, ממרכזי ההייטק והתעשיה הגדולים בארץ, מוקמות בימים אלו שכונות מגורים חדשות. זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שבחיפה מוקמות שכונות חדשות לחלוטין והאזור קורץ לזוגות רבים המבקשים לחיות את חייהם בבירת הצפון. הבולטת מבין השכונות החדשות היא רמת הנשיא. השכונה משתרעת על פני שטח של כ-200 דונם, שמתוכו כ-60 דונם מיועדים להקמת כ-18 מגדלי מגורים. בשכונה יוקמו למעלה מ-1,000 יחידות דיור, כמו גם פארק מרכזי, מרכז מסחרי, בית ספר יסודי וגני ילדים.

 המיקום אינו מקרי – השכונות קרובות מאוד למרכזי קניות ובילוי, סמוכות לקו הים וכאמור גובלות במרכז מת"ם, מה שיאפשר לרבים לחיות קרוב למקום העבודה שלהם ולנהל איכות חיים גבוהה. בשכונות מוקמות כל התשתיות הנדרשות כולל גנים, בתי ספר, מרכזי קניות חדשים ועוד.

יחסית למחירי הנדל"ן בארץ, מחירי הדירות אינם נחשבים לגבוהים ונעים בין מליון למליון וחצי לדירה חדשה, מה שהופך את הפרויקטים לאטרקטיביים עוד יותר. סמוך לשכונות אלו מסתיימת בימים אלו הקמתו של אצטדיון סמי עופר החדש אשר יהיה מרכז ספורט לאומי ומהווה גם הוא אטרקציה לחובבי ספורט ובילויים.

 

מתיחת פנים

הקמת השכונות החדשות בחיפה משליכה על שכונות ותיקות אשר סבלו במשך שנים מדימוי נמוך, כגון נוה דויד, שפרינצק ובת גלים. כניסה של אוכלוסיה חזקה משנה את פניהן של שכונות אלו הזוכות לעדנה ולהשקעה מחודשת. 

העיר התחתית בחיפה עוברת בחמש השנים האחרונות מתיחת פנים מדהימה והופכת מאזור תעשייתי מוזנח למרכז סטודנטיאלי תוסס. נפתחו מספר מכללות אקדמאיות, בניינים ישנים משופצים ונראים כחדשים, מעונות סטודנטים רבים נבנו באזור, נפתחו פאבים ומקומות בילוי המושכים קהל צעיר ומבוגר.  הקרבה לנמל הופכת ממעמסה לברכה לאזור תוך כך שנמל חיפה עצמו מתפתח ומכוון ליצור מקומות תעסוקה רבים וחדשים בשנים הקרובות. רק לאחרונה הוכרז כי הנמל ממוקם במקום הרביעי מבין נמלי העולם מבחינת יעילות, וזו רק סנונית ראשונה המבשרת על פיתוח האזור ברמות בינלאומיות הגבוהות ביותר.

 על הר הכרמל, שכונות ותיקות נשארות אטרקטיביות כבעבר לזוגות צעירים. זוגות רבים מבקשים לגור במרכז התרבות והבילויים של חיפה, בשכונות שקטות המוקפות בירוק ומשקיפות על אחד הנופים היפים והייחודיים של הארץ. זוגות רבים מגלים כי בעלות לא גבוהה יחסית ניתן למצוא דירות אטרקטיביות בשכונות הסובבות את מרכז הכרמל. באזור זה, זוגות רבים רוכשים דירות ישנות, משפצים אותן והופכים אותן לדירת חלומותיהם. לצד הרחוב המרכזי שוכנות שכונות מבוקשות כגון אחוזה, כרמליה וורדיה.

 שכונת אחוזה השוכנת בין מרכז הכרמל לנוה שאנן מתחדשת בשנים האחרונות וקורצת גם היא לזוגות צעירים רבים. פרויקטים רבים מסוג תמא 38 הסתיימו בשכונה ומאות בניינים נוספים נמצאים בעיצומו, כך שזוגות רבים יוכלו למצוא דירות בבניינים מתחדשים ומתוחזקים. השכונה זוכה להשקעה סביבתית וחידוש גנים עירוניים.

 

שכונת הדר הותיקה מציעה נכסים ודירות ברמות תקציב מגוונות לכל פלח אוכלוסיה. שכונות נוספות כמו רמות רמז, כרמל צרפתי ושדרות אבא חושי זוכות גם הן לעדנה ומציעות מגורים שקטים בסביבה איכותית.

 

תשתיות

 חיפה מציעה לזוגות צעירים תשתיות מוניציפאליות בסטנדרטים הגבוהים ביותר בארץ. מערכת החינוך בחיפה נחשבת למצוינת וזוכה להשקעה משמעותית מצידה של העירייה. בנוסף לחינוך הממלכתי בחיפה שוכנים מוסדות מובילים לחינוך גבוה כגון הטכניון והאוניברסיטה ולצידם מכללות צעירות, חלקן מתרכזות באזור העיר התחתית המתחדש.

תשתית התחבורה בחיפה מתפתחת בקצב מואץ. מנהרות הכרמל וכביש עוקף קריות שיפרו משמעותית את הנגישות לעיר לאלו שעובדים מחוצה לה וחוזרים מהעבודה מדי יום. מסילות הרכבת באזור הצפון עוברות גם הן שדרוג ומוכפלות בהדרגה. פרויקט המטרונית משדרג את הניידות בתחבורה הציבורית בעיר ומחוצה לה ומהווה חידוש ארצי בדמות מערכת אוטובוסים מהירה המשרתת גוש ערים גדול.

 חיפה מציעה מקומות בילוי רבים ומגוונים. בתי קולנוע, מסעדות ופאבים, מוזיאונים ואירועי אומנות בינלאומיים כגון פסטיבל הסרטים, "חג החגים" ועוד. בין האטרקציות התיירותיות של חיפה ניתן למנות את מקדש הבאהיים, המושבה הגרמנית, טיילת לואי וכמובן את חוף הים היפיפה.

חיפה היא עיר של בילויים ותיירות אך בניגוד לתל אביב התחושה היא יותר סולידית ומשפחתית, מה שקורץ לזוגות רבים המבקשים להקים משפחה בעיר הגדולה.

 

ועוד כמה מילים על הטבע

אי אפשר לתאר את חיפה מבלי להתייחס לטבע המקיף אותה. חיפה בנויה על הר הכרמל ולעיתים נדמה שהיא נבלעת בירוק, במשמעות הטובה של הביטוי. בחיפה נשמר כבר שנים האיזון של 50 מ"ר שטח ירוק לתושב, לעומת הממוצע הארצי העירוני של 20 מ"ר. עובדה זו נכרת בכל פינה של העיר.

חיפה שוכנת לצדה של שמורת טבע הר הכרמל, מהיפות בישראל. בחלקה התחתון חיפה שוכנת על חוף ים כחול וזהו השילוב בין ההר לים שהופך אותה לכל כך ייחודית בנוף הישראלי.

 חיפאים רבים מכירים את התחושה הזו, תחושת ההתמכרות לעיר "שלהם" והתחושה שהם לא ימצאו את עצמם במקום אחר. חלקם מסבירים זאת בתשתית העירונית המתקדמת, חלקם בטבע השזור בעיר, חלקם מוצאים זאת בשכנים. אולם כולם יודעים לתת לזה שם – בשבילם, חיפה היא פשוט תחושה של בית.

שלכם,
דותן הנדלמן
מנכ"ל המרכז לנדל"ן בע"מ

הצטרפו אלינו בפייסבוק -  https://www.facebook.com/nadlancenter




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב