דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכת צוואה בעיצומם של הליכי גירושין 

מאת    [ 07/01/2014 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 1472 פעמים ]

במסגרת מאמרי זה, אנסה להבהיר את סוגיות עריכת הצוואה כשאנו מחליטים להתגרש או כשאנו נמצאים ממש בעיצומם של הליכי הגירושין.

במרוץ חסר השפיות הזה שאני קוראת לו "הליכי גירושין" עולות סוגיות רבות ושכיחות הדנות בעניין הילדים, משמורת, חלוקת הרכוש, גובה דמי המזונות, מתן הגט ועוד סוגיות רבות ומגוונות.

רבים מהזוגות אשר נמצאים בהליכי גירושין אינם יודעים שעריכת צוואה הינה אלמנט חשוב מאד שיש ליתן לו את מירב תשומת הלב ולבצעו עוד בטרם נקיטת הליך משפטי כזה או אחר.

כאשר צדדים נמצאים בעיצומו של הליך גירושין, וחלילה קורה שאחד מבני הזוג נפטר, נהרג, ולא הייתה בידיו צוואה מגיע למעשה חוק הירושה נכנס בנעלי הנפטר ו"תופס פיקוד".

חוק הירושה תשכ"ה, 1965, קובע במפורש כי בפטירתו של אדם עובר עיזבונו ליורשיו, דהיינו במקרה שצד בהליך גירושין הולך לעולמו בעיצומו של ההליך, יורשיו החוקיים הינם בן/בת זוגו וילדיו במידה ויש.

חוק הירושה למעשה אינו מכיר במושג "פרודים" ואף על פי שהליכי גירושין פעמים רבות הינם ארוכים מאד (לפעמים מדובר בשנים), מייגעים ומתישים מאד, במקרה של מוות תוך כדי ההליך היורש החוקי הינו בן הזוג שנותר והילדים במידה ויש.

לכן, ועל מנת שלא יקרה שחלילה בן או בת הזוג ירשו את הצד שנפטר יחד עם ההחלטה של הצדדים להתגרש זה מזו, עליהם לערוך צוואה שבה יהיה ברור ונהיר למי מורישים המצווים את רכושם ואם עסקינן בצוואה לטובת ילדים קטינים רצוי אף לציין במפורש מי יהא זה שינהל את הרכוש עבורם עד הגיעם לגיל בגרות.

בנוסף יש וכדאי לציין בצוואה את העובדה שאינכם מעוניינים להוריש לבן / בת הזוג הנותר בחיים מאומה וזאת על מנת שלא יהא ספק בכשירותה של הצוואה.

זהו למעשה הפיתרון המשפטי הטוב ביותר והיעיל ביותר לנישול בן /בת הזוג הנותרים בחיים מרכושכם והותרתו לאנשים היקרים לכם.

יודגש, כי יחד עם ההמלצה לעריכת צוואה כשאתם נמצאים במסגרתם של הליכי גירושין, מתווספת לה המלצה נוספת המציינת את הכדאיות של פירוק התא המשפחתי בדרך של גישור ובדרך שבה הליך הגירושין יסתיים בהיעדר שנאה תהומית לבן/בת הזוג שלכם, דרך זו תבטיח לכם שבמקרה של מוות, בן /בת הזוג שנותרו בחיים לגדל את ילדכם המשותפים יעשו זאת בדרך שבה תונצחו בצורה הטובה ביותר בעיניהם.

 ידוע הוא שפירוק התא המשפחתי משול לאבל שבעקבותיו מושפעים הצדדים עצמם, ילדיהם, הגרעין המשפחתי הקרוב אליהם, ולכן רצוי שבמקרה של פטירה תוך כדי ההלך לא ייווצר כאוס נוסף בעניין הרכוש אותו הותיר הצד שנפטר.

הכתוב לעיל, רלוונטי למעשה לא רק לזוגות שהתחתנו כדת משה וישראל, אלא אף לזוגות שאינם נשואים ומצבם המשפטי מוגדר "ידועים בציבור" , לכן גם אם הינכם בהליך של פרידה מבן/בת הזוג והינכם מוגדרים "ידועים בציבור" ערכו צוואה מסודרת שבה הינכם מצווים את רכושכם ליקירכם.

 

 

  כותבת המאמר:  יעל אדר עו"ד ומגשרת, מומחית לדיני המשפחה,   והוצאה לפועל בכל שאלה ניתן לפנות לטל' 050-2592500 או לפנות במיילyaelas@netvision.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב