דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתרגש לקראת כל יום מחדש? מרוצה מהמצב שלך? המאמר הזה לא בשבילך 

מאת    [ 06/01/2014 ]

מילים במאמר: 894   [ נצפה 2614 פעמים ]

אם המשכת לשורה הזו, אתה לא לבד. רוב האנשים נמצאים במקום הזה. הם קמים בכל יום לעבודה שהפכה כבר לשגרתית ומשעממת או תקועים במערכת יחסים שלא ממש עובדת עבורם, הם מרגישים שהם במקום לא נכון, בזמן לא נכון. הם לכודים בתוך מלכודת החיים – מתים לערוך שינוי משמעותי – ופוחדים מכך פחד שמשתק אותם. הבשורות הרעות – נכון, זה לא קל. הבשורות הטובות – זה אף פעם לא מאוחר מדי לשנות – וזה אפשרי בהחלט!

רוב האנשים רודפים מדי יום אחר "לסגור את החודש" ומפרפרים סביב העבודה כאילו אין מחר. את החיים האמיתיים שלהם הם דוחים למועד בלתי ידוע כאילו הם הולכים לחיות לנצח.

רוב האנשים עסוקים בלשכנע את עצמם שעליהם לעבוד קשה במהלך השבוע כדי לנוח מעט בסופו. כדי שיוכלו לגנוב מדי פעם חופשה קצרה מספיק שלא תעצבן את הבוס. שהם נשארים במערכת היחסים שלא עובדת בשביל הילדים, שהם לא מסוגלים עכשיו ללמוד משהו חדש כי הם כבר מבוגרים מדי... שלא כדאי לשנות עכשיו כי יש משכנתא על הראש...

רוב האנשים אלופים בלמצוא תירוצים למצבם. רוב האנשים פשוט – מוותרים.

אין גיל לשינוי

עד גיל 80 לא מתקיימת דעיכה טבעית דרמטית בגוף שלנו, או במוח. דעיכה כזו שמתקיימת לפני גיל 80 נובעת בעיקר מהזנחה. מאי למידת דברים חדשים. מחוסר אתגור של המוח שלנו. מחוסר הפעלת הגוף שלנו כדי לשמור על כושרו. מחוסר שינויים בחיים שלנו.

האדם חי מיליוני שנים כיצור שנודד ממקום למקום באופן עונתי כדי לשרוד. עידן החקלאות של האדם החל רק לפני 10 אלפי שנים, זמן זעום על פני ההיסטוריה של האדם. המוח שלנו, כמו גם הגוף שלנו – לא עבר מוטציה אמיתית בתקופה כל כך קצרה כדי להתאים את עצמנו לעידן הזה. גם לא לעידן התעשייתי בו מכונות עובדות עבורו. בטח שלא לעידן הטכנולוגיה שהושיב את האדם על כיסא.

נועדת לעשות שינויים בלתי פוסקים בחיים. ללמוד בכל יום דברים חדשים, מקומות חדשים, לנוע כל יום ולצוד או ללקט. עד כמה אתה באמת עושה משהו מכל אלו?

זה נכון – יש לך המון פחדים

המוח שלנו נועד לאגור פחדים שנובעים מחוויות שחווינו, כדי להגן עלינו כשניתקל במצבים דומים בעתיד. בדיוק כפי שנכווית בפעם הראשונה – נחרט לך שכדאי להתרחק מדברים רותחים או בוערים. שב וכתוב את הפחדים האמיתיים שלך משינוי שתעשה בחיים. כמה מהם באמת חווית? כמה מהם הם סיפורים שאתה מספר לעצמך?

"אני אדם זקן, חוויתי המון פחדים בחיי, רובם לא באמת קרו" אמר מרק טווין. רוב הפחדים הם בראש שלנו. חשוב על הילד שהיית כשרכבת לראשונה על אופניים. אני בטוח שנפלת פעם או פעמיים. מה גרם לך לקום ולרכב שוב? זה ריגש אותך. ידעת בדיוק מה אתה רוצה! למה היום, כשאתה בוגר – נפילה או שתיים צריכות לספר לך שאתה לא ממש יכול?

אתה מת לשינוי – אבל אין לך מושג למה?

כן, רוב האנשים נמצאים במצב הזה. אחת מהסיבות העיקריות היא העובדה שהפעם האחרונה בה שאלו אותך "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" הייתה בגיל 4. כשהתבגרת, סיימת תיכון, צבא – פשוט נעת עם הזרם – אם ללימודים ואם לעבודה, למשפחה, ולעבודה... נתת לחיים להוביל אותך, ולא ממש הובלת אותם בעצמך. קצת הזנחת את האונה המצחית... זו שנותנת לך את היכולת לדמיין ולתכנן מטרות ארוכות טווח. המוח שלנו הוא כמו שריר. בחלקים בהם פחות משתמשים... היכולות שלהם נחלשות. בחן את עצמך, עצום עיניים ודמיין היכן אתה בעוד שנה מהיום? 3 שנים?  5 שנים? 10? ומה לגבי עוד 20 שנה מהיום? עד כמה אתה מסוגל באמת לראות רחוק?

אם אתה לא יודע לאן אתה רוצה להגיע, סיכוי גבוה שתגיע... בדיוק לשם.

אם לא תסמן לעצמך מטרות ברורות ותחומות בזמן, סיכוי גבוה שפשוט תמשיך לחיות ולהיות חייל במטרות של אלו שכן סימנו לעצמם.

שינוי בחיים יכול להיות מנוהל

הוא רק דורש זמן שלך – לעצמך. זמן בו תוכל לעצור לכמה שעות בכל שבוע – ולחשוב, לתכנן, להגדיר בדיוק מה אתה רוצה להשיג, להתבונן בפחדים שלך ולצלוח דרכם – צעד אחר צעד.

רוב האנשים מתעוררים לחיים כאשר הם מתקרבים למוות. עם כמה שזה עצוב ולא נוח לך לחשוב על זה – כולנו מתים בסוף. דמיין לך את עצמך מתקרב לרגע הזה. מה השגת בחיים שלך? איך חיית את חייך באמת? חיים מלאים? החיים שכשהיית ילד דמיינת שתחייה? נראית כמו שרצית להיראות ברוב חייך? היית בכושר שרצית להיות? עסקת בדברים שמרגשים אותך באמת? יצרת לעצמך את הביטחון הכלכלי הראוי? הגשמת את החלומות שלך? ביקרת במקומות שרצית לבקר בהם? היית מספיק זמן עם האנשים שאתה אהבת? אילו חוויות אספת?

 כשאתה נכנס לחיים הללו, רק אתה יכול לבחור את השובל שיוותר אחרי לכתך. יש רק חוק אחד שאתה צריך לדעת: אין לך הזדמנות שניה. יש לך רק את הרגע הזה, ואת הרגע הבא. וכל אחד מהרגעים הללו הוא מבחן. מבחן, שאתה תצטרך לקחת רק פעם אחת. הבט על הרגע הזה. הרגע הזה הוא הצומת בה כל הדברים שרק תרצה להשיג בחיים שלך, מתמזגים עם כל הדברים שעוצרים אותך. יש לך אינסוף פחדים. אז פחד – וצלח דרכם כמו רכבת של אש. וכל מה שיש לך, כל מה שמבדיל בין לעשות היסטוריה ללהיות היסטוריה, הדבר היחיד, היחיד! שאתה יכול לסמוך עליו בכל רגע נתון – זה אתה.

זה אתה נגד הסיפורים שסיפרו לך. זה אתה נגד הסיכויים. זה אתה נגד ה"מתישהו", נגד ה"זה לא מתאים עכשיו", זה אתה נגד ה"אי אפשר", נגד ה"לא". זה אתה נגד כל מה שהעדר סביבך לימד אותך לחשוב.

"הזמן הטוב ביותר לשתול עץ פרי היה לפני 20 שנה. הזמן הבא הכי טוב – זה היום" (פתגם סיני)

 עשה את הצעד הראשון עכשיו וקבל קרש קפיצה לחיים

יהונתן כסיף  מיוזמי ומובילי תוכנית "קרש קפיצה בחיים" לשינוי קריירה ופריצות דרך בחיים www.imaspringer.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב