דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה YouTube ואינסטגרם עושים לתודעה שלנו, ולמה זה טוב 

מאת    [ 27/12/2013 ]

מילים במאמר: 865   [ נצפה 2176 פעמים ]

תובנות על טכנולוגיה ותודעה

לפני שבועיים הייתי במדריד עם שימחה השותף שלי, ובין פגישה לסדנה יצא לנו להסתובב ברחובותיה המקסימים של מדריד ולדבר על טכנולוגיה...שיחה עם פרספקטיבה קצת שונה, על הטכנולוגיה שהפכה לחלק כל כך אינטגראלי בחיים שלנו, שהיא כבר ממש שקופה לנו.

אנחנו משתמשים כל יום כמעט בכלים כמו רשתות חברתיות, אפליקציית תמונות, טלפונים חכמים, GPS,  מדפסות תלת מימדיות ועוד כל מיני המצאות מדליקות, אבל האם עצרתם לרגע להבין את המשמעות העמוקה של הפיתוחים האלו ? כיצד זה משפיע על התפיסות שלנו והתודעה שלנו ? 

כל ההמצאות האלו, במתכוון או שלא במתכוון יוצרות חיווט חדש של התודעה שלנו, ומעבר לעובדה שהם בחלקם משחקים מדליקים ובחלקם כלים רבי עוצמה, יש להם תפקיד חשוב עוד יותר בעיצוב בתודעה שלנו.

אז הנה כמה דוגמאות של טכנולוגיות משנות תודעה. 

Instagram (אינסטגרם) – לכאורה אפליקציה פשוטה, פילטרים על תמונות שמאפשרים פשוט לתת להכל לוק קצת יותר מדליק. פתאום אפשר בהינף אצבע לצבוע את הסיפור שלנו בצבעים יפים.
וכמו במשחק, כאשר אתם עושים פעולה שוב ושוב, אפילו שהיא רק במשחק, המוח שלכם יוצר חיווטים חדשים, מחשבות חדשות, והרגלים חדשים.
היכולת שלנו להחליף פילטר הוא הבסיס של כל אומנות האימון. הרי כמנחים ומאמנים, כמשני תודעה, אנחנו מלמדים אנשים להחליף פילטרים בחיים שלהם, להסתכל על בעיה כהזדמנות, לשנות את הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על אירוע שמתרחש בחיים שלנו ולהתגבר על מכשולים רגשיים באמצעות החלפת אמונות (פילטרים). פתאום באה אינסטגרם, ולימדה את כולנו לעשות את זה בקלות ובכיף. זה שינוי תודעתי מאוד משמעותי, והוא זה שמאפשר ליצור שינויים מהירים. אז תודה לך אינסטגרם.

Facebook (פייסבוק) – we are all connected; we are all one – כולנו מחוברים וכולנו אחד.
פייסבוק חיברה את כולנו ברשת חברתית אחת, כמעט כל אדם בעולם המערבי מחובר אליה (או לרשת חברתית כלשהיא) ובהינף יד יצרה תודעה קולקטיבית שכולנו מחוברים.
זה הרבה מעבר לאפשרות לשלוח הודעה, לעשות לייק או לפרסם פוסט. זו תודעה שמאפשרת לנו להבין את המשמעות של אחריות משותפת, של חיבור קבוע, של אמפתיה.
זו תפיסה שפותחת בפנינו את ההבנה שאפשר להגיע לכל אחד בכל מקום, שהעולם באמת שטוח וזמין. שלכל אחד יש קול ייחודי ואפשרות לשאת אותו בגאון. זו תודעה שמאפשרת ליצור פריצות דרך ביכולת לגייס מסה קריטית ולשנות סדרי עולם בחברה ובכלכלה, וחיבורים שמאפשרים יצירת מפגשים אישיים באיכות ובכמות שלא הכרנו עד היום. מרקם אנושי אחד גדול.

YouTube - היכולת להפוך להיות ספק תכנים ללא צורך לעבור דרך ערוצי המדיה הפורמאלים, היכולת לצרוך ידע שלא דרך ערוצים רשמיים, והיכולת ליצור באז מטורף לפעמים בטוח שעות או ימים יוצרים שינוי תודעתי מטורף.
זה נראה לנו כבר מובן מאליו וטבעי, אבל רק עד לפני כ 20 שנה, לא היה כמעט ניתן לפרסם או לצרוך מידע שלא דרך ערוצים שנשלטו על ידי בעלי עניין ואינטרסים. YouTube (ואחותה הגדולה גוגל), יצרו את היכולת לפרסם ולצרוך מידע ותוכן ללא התערבות הגופים השולטים. תחי המהפכה !   
השינוי התודעתי שזה יצר הוא עמוק עוד יותר, הוא פיתח אצל אנשים חוש ביקורת מול הממסד (ומשם מול עצמם, האמונות שלהם, החינוך שקיבלו, התפיסות השולטות בעולם, ועוד..) פתאום אפשר לשאול שאלה ולקבל עליה תשובה..או אפילו 1000 תשובות. ולבחור !
התודעה החלה להתאמן בלשאול שאלות ולבחון את התשובות. זו תשתית מעולה ליצירת השינוי התודעתי הנדרש כדי לזכות בחופש מחשבתי ושליטה גבוהה בחיים.
ב  FreshBiz אנחנו מדברים על שלוש רמתו של תודעה. קורבנות, אחריות וחשיבה יזמית.
שנים התודעה הקולקטיבית הייתה קורבנית (צורכים את המידע שמסופק לנו, מקבלים, מיישמים, ומתלוננים), גוגל ו YouTube אפשרו לנו מעבר לתודעה של אחריות ולחרוצים בינינו חשיבה יזמית. היכולת לחפש, למצוא, להבין ולפעול אחרת כדי ליצור מציאות חדשה בחיים שלנו.

עוד שינוי תודעתי משמעותי ש YouTube אפשרה, הוא התפיסה של מה שאנחנו מכנים, קפיצה קוואנטית. היכולת לשבור את רצף התנועה הליניארי ולייצר תוצאות שהן כל כך יוצאות דופן, שלא ניתן לקבל אותם באמצעות התקדמות ליניארית רגילה.
גאנגאם סטייל כמייצר שינוי תודעתי נשמע לכם אולי טיפשי , אבל רובד אחד עמוק יותר, הוא למעשה לימד את תושבי הכוכב הזה, שניתן לייצר תוצאות פורצות דרך בין לילה כמעט. פתאום כאשר אנחנו מציגים לאנשים את הקונספט של  יצירת קפיצות קוואנטיות בחיים, יש מודל שניתן להסתכל עליו.
כוכבי רשת, וסרטונים ויראלים שמגיעים למיליוני צפיות נעשו דבר כל כך שבשגרה, שאנחנו כבר לא טורחים לתת עליהם את הדעת, אבל הם משני דעת לחלוטין. הם מאפשרים לנו לשחק עם המחשבה שזה אפשרי גם עבורנו, שהחיים הם לא ליניאריים, שסט של פעולות מסוים, שימוש בכלים מסוימים יכול ליצר פריצות דרך מטאוריות. וזה כלי חשוב מעין כמוהו בעידן החדש, של תדרים מהירים.

והרשימה עוד ארוכה... ממדפסות תלת מימד שיוצרות תודעת שפע ודיוק, ועד סרטי תלת מימד שמפתחים תודעה של חשיבה רב מימדית.

בשורה התחתונה, כאשר אנחנו עושים zoom out לרגע מהשימושים היומיומיים של הטכנולוגיות שברשותנו, ומצליחים להסתכל בפרספקטיבה רחבה יותר ועמוקה יותר , ניתן לגלות שעולם כבר מוכן עבורנו לקראת השלב הבא שלנו.
מכאן זו אחריות ויוזמה שלנו לממש את הפוטנציאל הזה.
מי שישכיל להכיר את הכלים ולפתח את התודעה, יוכל לייצר קסמים בחיים שלו.
בסדנאות שלנו אנחנו משתדלים לקחת את הכלים האלו ולהנגיש אותם לשימוש של כל אחד, משלב בתודעה דרך העסקים שלכם ומערכות היחסים שלכם.
איזו תקופה מסעירה. 

 

רוצים ללמוד יותר. מוזמנים להצטרף אלינו לסדנת פתיחת שנה מיוחד מיוחדת במינה. 

 

 

רונן גפני יזם, מנכ"ל ומפתח המשחק FreshBiz - משחק וסדנאות לפיתוח חשיבה יזמית. 

רוצים לחוות ? הצטרפו לארוע הקרוב שלנו : http://bit.ly/1hIxBqc




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב