דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העיצוב בקמעונאות 

מאת    [ 26/12/2013 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2563 פעמים ]

בשנים האחרונות אני רואה יותר ויותר מודעות של בעלי עסקים לחשיבות  העיצוב בבית העסק שלהם  אך נושא החדשנות הינו חלק אינטגראלי מתכנון ועיצוב העסק ואלם לעיתים הוא נשכח ונראה שולי לבעלי העסקים שהשקיעו בעבר משאבים כספיים לעיצוב העסק. וכמו בכל תחום גם עיצוב העסק היא אופנה חולפת ויש לחדשה מדי מספר שנים על מנת לשנות אווירה ולהעניק חוויית קניה חדשה ומרגשת לצרכנים. בעסקים בשונה מעיצוב בתי מגורים העיצוב חייב לשרת את המטרה מעבר להתרשמות חד פעמית הוא גם חייב להחזיר את ההשקעה בזמן שבבתי מגורים אנו מעצבים למטרת נוחות  וכמובן לקבל מחמאות מהאורחים ובבית העסק יש לנו שלוש מטרות נוספות והראשונה בהם לגרום לצרכן לקנות יותר, השנייה להעניק חווית קניה שתגרום לצרכן להתמיד בביקור בבית העסק והשלישית השבחת ערך העסק ומיצוי הפוטנציאל ברצפת המכירה.

על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר אני עובד שיטת T.L.C (think like customer ) שפירושה תמיד תחשוב כמו לקוח ותראה את העסק שלך בעיני הלקוח ולא בעיני מנהל או בעל עסק שהפך את העסק לשגרת יום ואז אנו מצליחים לראות את המגרעות ונחשפים למה שהיינו רוצים לראות החל מרצפת המכירה, למדף המוצר,לקופה ואפילו לשירותים בעסק שנראה פרט שולי אך בעיני לקוחות רבים זה המקום שנותן להם את ההתרשמות הריאלית  לניקיון ואסטטיקה  מאחורי הקלעים של בית העסק.

אחרי כל זה איך העיצוב מחזיר לבעל העסק את ההשקעה?

למכור בזול כולם יודעים ולמרות זאת אף אחד לא יכול להיות תמיד הכי אטרקטיבי בכל פריט ובכל קטגוריה אך הוא כל אחד יכול להבדיל את עצמו ממתחרה אחר בתכנון החנות. ראשית בעיצוב שמשדר ניקיון ואסטטיקה במיוחד שמדובר במזון, מעברים נוחים לזרימה נכונה של הלקוח עם דגש גישה ללקוחות עם מוגבלויות ולנסות לא לבצע את השינויים במקומות הקבועים של הקטגוריות אלא לשדרג ולגוון שלא נגרום לצרכן את הצורך לבזבז את זמן השהייה בעסק בחיפוש פריט מרשימת הקניות דבר שגורם לצרכן לעיתים לכעס וברוב המקרים לשכחה ובסופו של דבר להפסד מכר, ניצול מוקדי משיכה בחנות לצורך בניית אלמנטים עיצובים להצגת פריטים שקרוב לוודאי אינם נכללים ברשימת הקניות של הצרכן  תכנון נכון של קו הקופות שזה הזיכרון האחרון שיש לצרכן מביקורו בחנות וניצול המקום שההמתנה בו ללקוח שלא עורכת פחות מ 3 דקות ולנצל את הזמן לחשיפת המטרות הרצויות .

טיפ לאלו שלא מסוגלים לשדרג את כל העסק במקביל מומלץ להתחיל בטיפול נקודתי אך רק אחרי שיש לנו תוכנית כוללת לכל העסק על מנת לא ליצור טלאי על טלאי ולשמור על קו אחיד. ראשית נטפל בכניסה לחנות ונקודת שירות הלקוחות שזה הרושם הראשוני לאחר מכן את המחלקות הטריות כגון בשר,מעדניות וירקות ליצור בידול ולהעניק לצרכן חוויה שונה לדוגמא מחלקת ירקות מעוצבת באופי שוק רחוב באירופה עיצוב שמשדר בכול זאת זול אך במקביל מצליח להסיט דעת הצרכן מלהסתכל רק על מחיר הפריט וגורם לריגוש והעצמת חוויית הקניה והפיתוי לקנות יותר

חזי גור מזרחי - אדריכל עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב