דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הורות משותפת וטיפולי פוריות 

מאת    [ 16/12/2013 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 1953 פעמים ]

עובדה ידועה היא כי מבנה המשפחה עבר שינויים רבים בשנים האחרונות. קיימים היום סוגים שונים של הורות מלבד ההורות המסורתית של משפחה של גבר ואישה נשואים שמביאים ילדים לעולם. היום ניתן למצוא סוגים שונים ומגוונים של משפחות שקמות בדרכים אלטרנטיביות. אחת מהדרכים הנפוצות היום להקים משפחה אלטרנטיבית היא דרך הורות משותפת. מדובר במקרים בהם שני אנשים מחליטים להביא ביחד ילד לעולם שלא במסגרת זוגיות. רווקים ורווקות שהגיעו למסקנה שלמרות שאינם מוצאים זוגיות הם רוצים לממש את זכותם ולהגשים את חלומם להיות הורים בוחרים באופציה של הורות משותפת.
כאשר בוחרים באפשרות של הורות משותפת, צריך לקחת בחשבון שלרוב, תהליך הכניסה להריון נעשה בצורה מלאכותית ולא דרך קיום יחסים בין השותפים, מה שמצריך כניסה לעולם של טיפולי פוריות.מי שמתחיל תהליך של הורות משותפת צריך להיות מודע לכך ולהכיר את המושגים הבסיסיים בתחום הפוריות כדי לדעת לקראת מה הוא הולך.

התהליך במרפאת הפוריות

כאשר שותפים להורות מחליטים להתחיל בתהליך הם צריכים לפנות לאחת ממרפאות הפוריות בבתי החולים השונים. השלב הראשון הוא ביצוע בדיקות דם שונות שמרפאת הפוריות מבקשת כחומר רקע על המטופלים.יתכן כי הגבר יצטרך לעבור גם בדיקה לאיכות הזרע לפני תחילת הפרוצדורה. כל אישה שניגשת למרפאת פוריות צריכה להציג פרופיל הורמונלי תקין וכן שני הצדדים צריכים לעבור בדיקות גנטיות בסיסיות על מנת לבדוק נשאות למחלות גנטיות שונות. אם חלילה שני השותפים נושאים גן לאותה מחלה גנטית, קיים סיכוי של 25% לילד חולה ולכן לא מומלץ להתחיל בתהליך במצב כזה. חשוב לציין שגם הרבה זוגות נשואים עוברים בדיקות גנטיות כאלו.
היה ומתקבלות תוצאות תקינות בבדיקות הראשונות, ניתן להתקדם בתהליך. האישה מתחילה לעבור מעקב ביוץ במרפאה על מנת לנסות ולאתר את המועד המוצלח ביותר בחודש לכניסה להריון. כאשר מצליחים להתחקות אחר תהליך הביוץ של האישה מתאמים מועד מדויק להזרעה. בתהליך ההזרעה מחדירים מנת זרע שנלקחה מהגבר לתוך גופה של האישה, בטכניקה שמדמה את חדירת נוזל הזרע לנרתיק במהלך קיום יחסים.
את נוזל הזרע צריך הגבר להעביר למרפאה מספיק זמן לפני ביצוע ההזרעה.ניתן גם למסור מנות זרע זמן רב מראש כיוון שהן נשמרות בהקפאה. הזרע עובר תהליך של השבחה בסמוך למועד ההזרעה.ההזרעה עצמה אינה תהליך מסובך והוא נמשך כשתי דקות. בסופו האישה משוחררת לביתה וכעבור כשבועיים היא תוכל לדעת אם הייתה הצלחה והזרע נקלט.
ישנם מקרים בהם הזרעות לא מצליחות לאורך זמן בשל בעיות פוריות שונות. אז ניתן לנסות לעבור לתהליך של הפריה חוץ גופית ולנסות להרות על ידי התערבות חיצונית במה שנקרא למעשה הפריית מבחנה. בתהליך זה מנסים לבצע הפריה בתנאי מעבדה ורק לאחר שיש ביציות מופרות, להחזיר אותן לרחם האישה.

הסכמה מראש על אופן הטיפולים

תהליך של הפריה חוץ גופית הוא לא קל וגורר איתו בדרך כלל תסכולים ובעיות שונות. אישה שעוברת תהליך כזה בדרך כלל עוברת במקביל גם טיפול הורמונלי לא פשוט וכן היא צריכה לעבור ניתוח של שאיבת ביציות ברמה חודשית. אנשים שמחליטים ללכת לכיוון של הורות משותפת חייבים לקחת בחשבון שטיפולי פוריות יכולים להיות חוויה קשה ולא נעימה כשהם לא מצליחים. שותפים להורות שיוצאים לדרך כזו צריכים להסכים ביניהם מראש כיצד יעברו את החוויה המשותפת הזו. מה תהיה מידת המעורבות של הגבר בכל התהליך.עד איפה האישה מוכנה ללכת בתחום הטיפולים. על דברים אלו ועוד כדאי להסכים מראש ולכלול אותם גם בהסכם הורות משותפת שנערך בין הצדדים, על מנת שהתהליך יעבור בצורה הכי חלקה שאפשר.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב