דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מנעה חולצה של חברת BROOKS BROTHERS תרומה גדולה לעמותה? 

מאת    [ 15/12/2013 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2830 פעמים ]


משפחת ע. הייתה משפחה אמידה מאד, אשר רוב השנה התגוררה בלונדון, לצורך עסקיו הענפים של אבי המשפחה. ראש המשפחה היה ידוע בנדיבותו הרבה לגופי צדקה וחסד רבים. והנה, כרעם ביום בהיר נפלה על משפחת ע. הבשורה על המחלה הקשה בה לקה אבי המשפחה. הרופאים ניסו לעשות כל שביכולתם- אולם לאחר מספר חודשים של טיפולים קשים – הלך אבי המשפחה לבית עולמו.

שמואל, אחד מידידי המשפחה, שהיה שותף לכל הליך המחלה, ניהל עמותה בינונית, וניסה לעניין את אבי המשפחה, עוד בחייו, בפרויקט גדול וחדשני של העמותה, כאשר ביקש ממנו סכום עתק, שעמד על 250,000$ עבור הפרויקט.

לאחר פטירתו- רצתה משפחת ע. לתרום סכום כספי גדול לעילוי נשמת האב שנפטר. הבן הבכור לקח את האחריות על העניין, וקבע פגישות עם נציגים שונים של עמותות שהיה להם קשר ישיר עם האב הנגיד. אחד מנציגי העמותות עמם נקבעה פגישה היה אותו שמואל, שניסה לעניין את בני המשפחה בפרויקט המוצע עבור עמותתו.

הפגישה החלה בנעימים, כשמנהל העמותה החל ב"SMALL TALK", כמקובל בשיחות עם תורמים, והמשיך בשטיחת הבקשה לתרומה. תוך כדי שיחה, התבונן שמואל על חולצתו של הבן, ופנה אליו בשאלה: "איזו פירמה של חולצה אתה רוכש?"

"אנחנו מתגוררים בלונדון ולכן אני נוהג לרכוש את חליפותיי ב"מרקס אנד ספנסר"- השיב התורם.

"זה מה שאתה 'מפרגן' לעצמך?" – הגיב לו בחזרה שמואל, מנהל העמותה- "חולצה שעולה 15$ בלבד?  תלמד ממני, כשאחת לשנה אני נוסע לארה"ב ורוכש 'סטוק' של חולצות מחברת היוקרה: "BROOKS BROTHERS"...

כידוע, 'מרקס אנד ספנסר' הינה חברת טקסטיל שמקורה בבריטניה, ואשר בגדיה הינם איכותיים מאד, ומחיר לחולצה גברית מכופתרת עומד על 15$ בערך.

'ברוקס בראדרס'- היא חברת מותג, אשר עלות חולצה גברית רגילה הנרכשת בה עומדת לכל הפחות על 80$ לחולצה!

יותר מזה לא היה צריך התורם לשמוע. מיד לאחר השיחה על אודות החולצה, הוא כבר לא התעניין בפרויקט, לא ברעיון החדשני, ולא בעמותתו של שמואל.

את הסיפור הזה שמעתי מפי התורם עצמו, שהפטיר בפניי: "הכעס שלי כלפי אותו מנהל אינו בגין שימוש לא הוגן בכספי ציבור, שבוודאי הם אלו שמממנים את רכישת מותרותיו של מנהל העמותה, אלא בכך, שבאותה הפגישה שהוא מבקש ממני כסף,  הוא מעז לספר לי על הרכישות היקרות (שיעשה עם הכסף שלי), דבר שאפילו אני, עם יכולותיי הכספיות אינני עושה..."

אמנם, למרות החלטתו הברורה של התורם לגבי מקור המימון לחולצות- ייתכן מאד, כי למנהל העמותה ישנו אפיק פרנסה נוסף, ממנו ממומנות קניות היוקרה, וייתכן מאד, כי כספי רכישת החולצות אינם מגיעים מכספי הציבור. במאמר זה גם לא נדון בשכרם של מנהלי העמותות.

סיפור זה רק בא להבהיר את נקודת ה- "חכמים, היזהרו בדבריכם!" בכל עת בה אתם ניגשים לבקשת תרומה עבור פעילותיכם החשובה, שהרי, מה שהכעיס את התורם לא היה דווקא השימוש במותרות, כמו עיתוי האמירה האומללה לגבי רכישותיו של התורם- בשיחת ההתרמה.

עליכם לזכור, כי בשעת בקשת תרומה (כל סכום לתרומה) עבור פעילות חיונית (כל סוג פעילות) באשר היא, יש לשים לב לכל מילה הנאמרת ולכל שאלה הנשאלת, גם אם התורם הינו הידיד הקרוב ביותר אליך. זכרו תמיד, כי בשיחת התרמה- מעידה קטנה עלולה לסכל תרומה גדולה, וכי החכמה היא לדעת מה לומר, אך יותר מכך- מה לא לומר....

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב