דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוטיבציה ללמוד בבית ספר יסודי 

מאת    [ 11/12/2013 ]

מילים במאמר: 2206   [ נצפה 3603 פעמים ]

 

מוטיבציה ללמוד בבית ספר

תחום מחקר : השפעתו של המורה על תלמידים "

מוטיבציה ללמוד בבית הספר יסודי


ד"ר :אחלאם דראושה


המחקר שלי יחקור רכיבי השפעתו של המורה בבית הספר היסודי במוטיבציה הלמידה של תלמידים .
אני מתכוונת  למחקר שבו שיטות וכלים חינוכיים תהפוכנה את התלמיד רוצה ללמוד.
במחקר זה, בכוונתי לזהות את ההיבטים יעילים ביותר כדי להשיג את המוטיבציה.
אני אנסה להתמקד בשני גורמים קריטיים , כלים שהוזכרו בספרות המקצועית :
1 . 
האישיות של המורה, היחס וקרב התלמידים.
2 . 
שיטות הוראה ולמידת כלים
לדעתו של זילברשטיין, מומחה גדול ומורה מקצועי שדמותו מתוארת בספרות חינוכית בשלושה תנאים : מורים גדולים מקצועיים מומחה. מורה גדול הוא אחד שתלמידיו   ויש להם השפעה לטווח ארוך.
האישיות של המורה – מתארת  תמונה האמתית של התלמיד. הוא מסתכל ומחכה לכל התייחסות אליו .מהניסיון שלי ,אהבת התלמיד ,הוא מעדיף את המורה הטוב שמקשיב לו ומכבד אותו , לתת לו עידוד ולתת לו משלים , להפוך את שיעור טבעי בשחוק ואווירה שקטה . רוב התלמידים מצביעים על גישה זו. ( גורם אישיות )
(
זילברשטיין 1991)
ראש ארנסט Arvoy ( בויאר, 1990) של קרן Karngy של קידום חינוך חשב על המורים  הגדולים ותאר חמש איכויות שלושתם יש . ידע בתחום הנלמד, קיומה של אמפתיה, ידע לשוני טוב ושימוש מושכל נכון של השפה, היכולת להעריך כל תלמיד הישג , יכולת להפוך את חומר הלימוד לרלוונטי, מעניין וברור. (פקטור לא. 2 )
הוא התייחס לצרכי המיוחדים של התלמידים וצרכי בעיקר קוגניטיבי. המורה שמודע לטעויות של התלמידים ולהפנות אותם משום שמתייחסים לטעויות הוא טוב. ( ארנסט Arvoy , 1990)
אוכלוסיית מחקר
המחקר שלי יתמקד בארבע קבוצות :
1 . 
קבוצת מורים
(
i )המורה שיעילות משפיע על הלמידה החווייתית דרך אווירה שקטה יכול לעזור לתלמיד להבין את החומר הנלמד.
(
ii )המורה, שיש לו פחות השפעה על האווירה בכיתה , הוא פחות מועיל להבנה של התלמיד את החומר הנלמד.


 
על קבוצת המורים :
T אני רוצה לבדוק איזה היבטים הוא שרוב ההשפעה על מוטיבציה .
T האם המורה שלכוון ולעודד את התלמיד ולתת לו כלים לפיתוח ולהיות במרכז, הוא זה שיש לו תלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה ?
T האם למורה הסמכות יש משמעת קפדנית היא זה שתלמידיו מוטיבציה גבוהה ?
2 . 
קבוצת תלמידים
קבוצה ( אני) משנה שיש לו קשיים. תלמיד שזקוק לתמיכה הקרובה של המורה.
(
ii ) קבוצת משנה של מסוגלים תלמידים עם הבנה טובה. תלמידים שיכולים לחקור בעצמם ויש להם סיוע מינימאלי מהמורה.

סיבות לבחירת הנושא
מהניסיון האישי שלי, אני חושב שיש חוסר של כלים יעילים ושיטות מתאימות כדי לעודד את התלמידים לבנות משימות שלהם  להשתתף בפעילויות חברתיות. זה יהיה להניע אותו ולתת לו את ביטחון עצמי.
לדעתי, יש תלמידים עצמאיים עם ביטוי עצמי שיכול לחפש כלים חדשים ושיטות מתאימות. זה נותן להם הזדמנות לפתח ולחזק את היכולות שלהם. בבית הספר שאני עובד , יש שני מורים בכיתה ה -5 , לכל אחד שיטת לימוד שונה. יש אחד בשיטה פעילה ויש לו אחר הוראה שיקומית. בסדרה של מחקר שיווקי איכותי, הרבה חומר על הסיפורים האישיים שלהם נאסף. איך הם בונים את עולמם המקצועי, הפיתוח שלהם ,השינויים , את המיקום ואת המחשבות . הטמעה של תאוריות ואת גישה ואיך הם מתחברים ולקחת את המקום נסתר וייחודי דידקטיים. דרך סיפורו האישי ,הגורמים המשמעותיים שבונים את השקפת עולמם התענגו .
מהניסיון האישי שלי , יש תלמידים עם ביטוי עצמי חלש ויכולת הנמוכה להשתתף בזמנם. המורה צריך לדעת את האמצעים המתאימים להבנה שלהם .
אם המורה מקשיב ונותן לתלמיד עם צרכי המיוחדים לדבר בחופשיות , הוא יכול לגלות את הסודות ולדעת מה הם הקשיים שלו. הם מחפשים את הדרך הנכונה ביחד. הוא מתפתח יותר ויותר אפשרויות ליישם ולהבין את כל נושא.
ההצלחה של התלמיד מגיעה מהשינויים החדשים המתאימים לכל מצבו נושא. הוא מחובר ליכולתו של המורה לשינוי ויש להם השפעה טובה וראויה.

אוכלוסיית המחקר -המסגרת
מאז כל כיתת לימוד היא הטרוגנית , יש התנהגותיות, קוגניטיביות והבדלים חברתיים בין הילדים והמורה צריכים להתמודד עם השוני הזה בכל יום.
קבוצות מול מורים ומול שתי קבוצות של תלמידים.
המחקר יתקיים בבית הספר היסודי בכפר עראבה ,בבית הספר ערבי בכפר בחלק הצפוני של המדינה. יש צוות שלבית הספר 60 מורי זכר ונקבה. כל המורים תעודות מורה של והם graduators סמינרים למורים .בית הספר הוא חלק מפרויקט "אופק חדש" במשך 3 שנים חינוך אישי באזור צפון הארץ .
כיום 6 מורים לומדים לתואר השני שלהם. ישבית הספר 20 כיתות לימוד 1לכיתה 6 .
אוכלוסיית בית הספר היא תלמידים מוסלמים מהרקע סוציו אקונומי נמוך עד בינוני. רוב התלמידים בינוניים לומדים יכולות ויש קבוצה של תלמידים עם בעיות בלימודים. חלק מהם מקבלים שעות הוראה נוספות ומיוחדות.

ההנחות שלי במחקר
ככל ששביעות רצונו של המורה עולה ,הסטודנט מרוויח יותר .
ככל שהתלמיד להשתתף יותר בפעילות , מעלה את רצונו להתקדם .
ככל שהמורה מקשיבה ומכבדת את התלמיד, מעלה את הביטחון עצמי ואמינות.
יש להניח, ככל שהמורה מקשיבה ומכבדת את המורה , הוא ייתן לתלמידיו הרצון לדעת ולטפח למד סטודנט עצמאי, , סקרן ולעודד אותו לחקור את העולם סביבו.
הוא המורה שמצפה מהתלמידים שלוכדי לייצר את הטוב ביותר מעצמם , מקשיב לרעיונות ולטיעוניהם ומבקש מהם להבהיר ולהצדיק את זה .
הוא המורה שמעודד את התלמידים לפתח דרכים חדשות של חשיבה, מכבד את הצורות שונות של ידע וביטויים. מורה כי באמצעות דרך ההוראה שלו , תלמידיו יודעים שגם כשהם טועים , הם לומדים , ובגלל זה המילוי המאובטח.

מטרות מחקר
1 . 
בדוק חלקו של המורה בקידום יוזמות שינוי בשתי הקבוצות שנבחרו. יוזמות שעשויות להניע את התלמידים שלא יכול לקחת חלק בפעילויות חברתיות כמו יום הספורט של בית הספר, ביום של אמנות ומדע שבו הם עשו את הדגל מדינה שהם בחרו ביום ספורט ולעודד את המדינה שלהם עם שירים וביטויים. זה נותן להם ביטחון עצמי חזקו הזדמנות להתקרב למורים , הם חשבו שהם שונים מהם.
מדובר בקבוצה של תלמידי הכיתה ה -3 וה -4 .
2 . 
בדקו איזה סגנון של המורה עשוי להיות הדרך הטובה ביותר למוטיבציה. לדעתי ,המורה יכול לקדם את צוות המוביל והקבוצה שיש יכולת מוגבלת אם הוא משתמש במנהיגותו, מגיבה לצרכים של התלמידים, מקשיב להם , להתמודד עם הבעיות שלהם ולעקוב אחרי זה.
3 . 
מחקר ולתאר באילו שיטות המורה יכול לקדם את רמת ההוראה שלו לכל תלמיד על ידי הצרכים שלו ולטפל בקשייו של התלמיד ובעיות.
4 . 
זהה את התלמידים למידה עצמאיים. תלמידים אלה למלא את חומר הלימוד ולהבין אותו בצורה משמעותית.
5 . 
זהה את הקבוצה השנייה של סטודנטים שיש להם צרכי מיוחדים וצריכים להתייחס באופן שונה בדרכים שונות. אם המורה לא יודע מי הם תלמידים אלה ולא עובד על ידי הדרישות של כל תלמיד , הם ימלאו בכבוד ואפילו לא יכולים להגיע ל" לנשור תלמיד " בתיכון.
אני התמקדתי בשתי התוכניות הבאות בגישת עולמו של התלמיד הנחוץ המיוחד ולתת לו למידה ידידותית.
"
MAFTEAH הלב" ( =שמעתי מפתח) תכנית : תכנית זו מתמקדת בחינוך לחיים בחברה במעגלים של קשרי פרט קבוצה , חיים בכיתה, בבית הספר וחיים במעגל הלאומי והקהילתי של חיים. זה הופך את התלמיד להשתתף בצורה שונה שהוא יבחר בעצמו.

תכנית כישורי חיים : תכנית התפתחותית לכל קבוצות הגיל לפיתוח כושר רגשי וחברתי וכוח היכולת להתמודד עם מצבים שונים בחיים עם מניעה ופיתוח.

תכנית זו מאפשרת לתלמידים אלה כדי להתגבר על כל בעיה ולפתור אותה בדרך הנכונה , כי זה מתפתח מוכן שלהם וההזדהות שלהם עם עצמם ועולמם.

המורים שיובילו תכנית זו צריכים להיות יכולת להשפיע , מוכנה ליזום ולהוביל שינויים חברתיים חינוכיים ויכולת הגבוהה לשיתוף פעולה.
התלמידים המשתתפים צריכים כישורי מנהיגות , כמו גם יכולת לשיתוף פעולה , רגישות חברתית ויוזמה, עם האיכויות הדרושות כדי להוביל שינוי ולהשפיע על סביבתם .

6 . 
לפתח מערכות וכלים - למחקר שלי, אני אשתמש במשחק דידקטי וליישם אותו דרך מחשב. מהניסיון בהוראה שלי, אני אשתמש בכלי ייחודי שנבניתי עבור כל קבוצה. במחקר ישתתף 50 סטודנטים, תלמידים מובילים מחציתם עם יכולות גבוהות וחצי עם יכולות מוגבלות.

אני מחלק את התלמידים לקבוצות 5 . לכל קבוצה יש לתעד את המשחק שלהם ולאחר הסדר, הם כותבים את המילים במחשב ולהתאים כל הסוג של צבעים עם צורות או תמונות על ידי הבחירה שלהם.

המשחק הראשון יכלול :



מילה בלשון יחידה –מילה בלשון רבות /מילה לקפוץ ממספר למספר על ידי עולה / סדר יורד /מילה וההיפוך / צליל שלה ומילה / עצור על מילה וקרא אותו במהירות. ההנחה שלי במשחק הזה היא :
בהתחלה ,תלמידי היכולת הגבוהה יהיו לסיים במהירות ויעזרו לתלמידי היכולת המוגבל . הם יסבירו להם איך לעשות מהר יותר ולזהות את הכרטיסים בזמן קצר, כאשר שינויי הקלפים.
משחק שני - משחק זיכרון
בשפה : לשון רבים / יחיד זכר ונקבה /מילה וההפך / מילים נרדפות / כתב היד של המילה מודפסת התאמה /
בחשבון :מספר תואם  שם / פעילות גופנית ותוצאה / צורה גיאומטרית ואת שמה /מספר ורציף /מספר וקדם /מספר וכל עשרות
אני מניחה ששתי הקבוצות תהיה מסוגלים לפתור את המשימות בקלות. הקבוצה המובילה ככל הנראה תסתיים בפחות זמן וללא טעויות, אבל הקבוצה השנייה תצליח גם לאחר הסבר.
תלמידים מעדיפים להשתמש במחשב ואם בחרנו תוכנה ונושאים מובילים, יש סיכוי טוב לחיזוק הקשר החברתי של המורה ויש לי היחסים בינו ובין תלמיד השפעה גדולה על המצב החברתי ולמידה שלו . הוא רוצה להשתתף בכל מצב כדי להמשיך וללמוד שיעורים מאתגרים מבחינה אינטלקטואלית שמתאים לצרכים ויכולות של התלמידים. ( לפתח תחושת היכולת ומניעת התסכול מגבירים את המעורבות )

שיטת המחקר
אני בחרתי בשיטת מחקר המשלבת בין שתי שיטות איכותיות והשיטות כמותיות . השיטה הראשונה , לפי דעתי ודעת רוב החוקרים , מאפשרת התבוננות קבוצה גדולה. בשיטה כמותית , אני יכול לפתח שלבים רבים ולהסביר את המחקר שלי באמצעות מספרים ונתונים סטטיסטיים.

כלי המחקר
1 . 
שאלון או ראיונות שלאחר פיקוח ובקרה לסכם את הביטוי ולבדוק אותו מרוב הצדדים. הריאיון מאפשר לחוקר להגיע להבנה עמוקה של גישות ודעות .

הסיבות שבחרתי להשתמש בראיון
ראיונות הם שיטה יעילה :
כדי לחקור נושאים לעומק, כדי לגלות איך אנשים חושבים ומרגיש לגבי הנושא ולמה שהם חושבים שדרך זו ,למחקר, לשימוש את היעילות ואת הערך של אוספי ספריות ושירותים במיוחד לשים לב בקבלת החלטות , תכנון אסטרטגי, הקצאת משאבים.
נושאים עדינים שאנשים עלולים להרגיש שלא בנוח לדון בקבוצת מיקוד .
כדי להוסיף ממד אישי , הבנה עמוקה ולהסביר את הנתונים סטטיסטיים.

היתרונות של ראיונות
היתרונות העיקריים של ראיונות הם:
זה שימושי כדי לקבל מידע מפורט על רגשות אישיים , תפיסות ודעות .
זה מאפשר שאלות מפורטות.
בדרך כלל זה מקבל שיעור תגובה גבוה.
נכתב במילות העונה .
החסרונות של ראיונות הם:
זה עלול לקחת זמן רב : הגדרה, ראיונות , שעתוק, ניתוח , משוב , דו"ח .
זה יכול להיות יקר.
מראייני deferent עשויים תמליל הראיונות בדרכים שונות.

היעד של הריאיון של הסטודנטים הוא לקבל את דעתם על מוריהם.
2 . 
משחקים דידקטיים שאני אבנה למחקר ( פירוט לעיל).
 

מאז התוצאות של הריאיון לא תהיינה מספיק בגלל החסרונות שלהם , אני צריך להוסיף היבט הכמותי . לכן, אני אשתמש בשאלון כמותיים בנוסף לראיון.
 
רשימת מקורות
1 . 
אלוני, נ ' . (2004) . חינוך הומניסטי :בתרגול. חינוך והסביבה.

2 . 
אלטמן, 'וכץ , T' . (2001 ) . מנהיגות ופיתוח מנהיגות - הלכה למעשה. www.leadersnet.co.il

3 . 
Opelteka , Yzhar . (2007). יסודות ניהול חינוכי : מנהיגות וניהול בארגון חינוכי . הוצאה לאור פרדס .

4 . 
חן , דוד. (2007). בתי ספר למשפט : סדנת חדשנות חינוכית. אוניברסיטת תל אביב.

5 . 
לוי , אמיר . (2008). ניהול ומנהיגות של שינוי וחדשנות. רימונים .

6 . 
לוי , אמיר . (2000). ניהול שינוי ארגוני , גישות , שיטות ותהליכים . Charikov .

7 . 
מיכאלי , נ ' , פישר, G. (2010) . שינוי ושיפור במערכת החינוך . ברנקו וייס - Keystone

8 . 
סדן, אלישבע. (2009). שיטות עבודה קהילתית לשינוי החברתי. קו אדום.

9 . 
ענבר, דן. (2000). ניהול של האתגר החינוכי . רכס .

10. 
Sarjovani , ג ט (2002 ) . ניהול בית הספר. היבטים תיאורטיים ומעשיים. תל אביב :האוניברסיטה הפתוחה.

11. 
פופר , מנהיגות :היער ושביליה .

12 . 
פופר , מ ' כץ , נ'ואלטמן, א ' (1995 ) . " מערכות מנהיגות פיתוח " - תאוריה ופרקטיקה , פיתוח ארגוני בישראל.

13 . 
פרידמן , י 'ופישר , Y, (2003) , מודל ניהול פירמידה ויישומה במערכת החינוך , ההוצאה לאור מכון הנרייטה סאלד .

14 . 
שי , א ' בר שלום . ( עורכים ) , (2002 ) . המחקר האיכותני במחקר חינוך. ירושלים :דוד ילין המכללה האקדמית לחינוך .

15 . 
אדייר, J. ( 1983) מנהיגות אפקטיבית . לונדון : ספרים פאן .
16 . 
Leithwood , K & Riehl , C, 2005, מה אנחנו יודעים על מנהיגות בית ספרית מוצלחת. בW פיירסטון & C Riehl (עורכים ) ,סדר יום חדש : כיוונים למחקר על מנהיגות חינוכית, עמ 22-47 , ניו יורק, מכללה לעיתונות
17 . 
יוקל , G. (1999). הערכה של חולשות רעיוניות
מאמרים :

1 . 
פיתוח מנהיגות גישות , MP- יעד חברה ,מ: טכנולוגיות ידע 17 מהדורה , מאי 2002.

2 . 
שיתוף עובד בתרבויות שונות , במאמר במשאבים, 176 מהדורות , 1 בספטמבר , 1999.

3 . 
במסגרת הכנות להקמתה של הפרדיגמה הנהגה חדשה ,מ: אבי אלטמן, consulter הארגוניב" מכון המנהיגות - ייעוץ לארגונים לומדים " , שפורסם לראש ונהביוני 2001.

4 . 
www.highlandschoolsvirtualib.org.uk / LTT / inclusive.. . / motivation.htm



תקציר
אני מקווה שהמחקר שלי יצליח ואני אקבל את תוצאות אמתית וברורות. לכל מי שמעוניין אני אומר לך את הסוד שלי בכתיבה ובחשיבה ולהסביר את הכוונות שלי מניסיוני אישי ומספרות.
אני עושה מאמץ גדול כדי לכסות את כל חומר רלוונטי לנושא המחקר שלי על מנת לסייע להתקדמות והתפתחות . היעד שלי הוא להוכיח את דעותיו ורעיונות באמצעות המחקר ולהוביל אותו לאזור העבודה והמציאות .

אחלאם דראושה שנה שלישית בתהליך הדוקטורט   ברצוני לברר אם אני יכולה להשתתף בפרסום מאמרים בחינוך בנושא עידוד תלמידים בבית ספר יסודי      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב