דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה - REFLEXOLOGY - רפואה משלימה 

מאת    [ 11/12/2013 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3901 פעמים ]

 

הרפלקסולוגיה מתבססת על השתקפות – REFLECTION  של האיברים ומערכות הגוף השונות בנקודות ואזורים מסויימים בכפות הרגליים. כל מערכות הגוף והאיברים משתקפים בכפות הרגליים, וכל שינוי בכף הרגל יכול להעיד על בעיה פיזית או נפשית. באמצעות הרפלקסולוגיה ניתן לאבחן את רמת התפקוד של מערכות ואיברי הגוף השונים ולטפל בהם כטיפול מניעתי, לשיפור תפקודם, לחזק מערכת חיסונית ולשכך כאבים, ולשפר את איכות החיים. פעמים רבות ניתן אף לאתר בעיה בשלבי התהוותה, עוד בטרם ניתן לגלותה באמצעות הרפואה הקונבנציונלית, ולטפל בה על מנת למנוע התפתחותה.

הרפלקסולוגיה היתה בשימוש כבר לפני אלפי שנים, יש תעוד במצרים העתיקה באמצעות תבליט משנת 2500-2300  לפנה"ס המתאר לחיצות באיברים הסומטוטופיים – מפת הגוף: כפות ידיים ורגליים.

התבליט נתגלה על קברו של אנקמהור, בכיר המרפאים אשר נמצא בקבר המרפאים שבסאקרה. ידוע שהשיטה היתה בשימוש גם בהודו ובסין, כמו גם בתרבות האינקה כבר לפני כ-5000 שנה. לאירופה הגיע הטיפול הרפלקסולוגי בסוף ימי הביניים.

בתחילת המאה העשרים פעלו בארה"ב רופא אף אוזן גרון – ד"ר פיצג'רלד ומאוחר יותר המשיכה את דרכו פיזיותרפיסטית ומעסה אמריקנית: יוניס אינגהם, אשר פיתחו את הרפלקסולוגיה, שעד אז נקראה: ריפוי אזורי – ZONE THERAPY . יוניס אינגהם היא זו שהטביעה את המונח רפלקסולוגיה שבה משתמשים עד היום.

כפות רגליים מהוות מפת דרכים לאדם, האדם מונח על כפות רגליו והכל קשור ליציבה ולדריכה שלו. דרך כפות רגליו של האדם נוכל לראות כיצד הוא הולך את חייו. הצורה בה האדם מחזיק את משקל גופו, תשפיע על התנוחה של כפות הרגליים וזה ייחרט בכפות הרגליים. כל סימן בכפות הרגליים, חריץ או עור יבש, קילופים או פטריות, שינוי צבע או ציפורן חודרנית, יבלת או כל דבר אחר, יכול להעיד על משהו אקוטי או מצב הסטורי, תלוי בסימן, במיקומו בכף הרגל,  ומה יש סביבו. (כמו לחות, יובש, אודם, ועוד).

אנו משתמשים ברפלקסולוגיה בקשת של תפקידים סימפטומטיים, או מונעים, מה שגרם בעבר להשתאות על אפשרויות הטיפול אשר טמונות בחלק זה של הגוף, אשר רחוק מהיכן שאנו חושבים שה"אני" שלנו ממוקם. כפות הרגליים אינן רק איברים חבויים, שנושאים את גופינו כבהמות משא, כי אם שער חשוב לכל גופינו. התרומה המיוחדת של הרפלקסולוגיה בגישה הוליסטית משלימה לטיפול רפואי הנה שהיא מעניקה אפשרויות מלאות לבריאות ולטיפול במחלה, כפות הרגליים מספרות לנו שעלול להתפתח מצב חמור, וכאן המקום של הזיהוי והאבחון הרפלקסולוגי.

בימי קדם בהם האדם התהלך יחף, הוא היה לחלק מהטבע ולא היה צורך בעיסוי רפלקסולוגי מאחר והמגע עם האדמה יצר עיסוי וחיכוך והמרת זרמי חשמל של הגוף לאלו של האדמה. מאז המצאת הנעליים האדם התנתק בהדרגה מן האדמה והשפעותיה המיטיבות, וכך התעורר הצורך בעיסוי לצורך השבת האיזון בגופו.

בטכניקת המגע בכפות הרגליים, בחברה שבה בעבר לא החשיבה בהרבה את כפות הרגליים, הרפלקסולוגיה התפתחה לשיטת טיפול הוליסטית, מודרנית והגיונית, והיא נתפשת כחיקוי לשיטת הטיפול הסינית שמתמקדת בנקודות לחיצה, ופתיחת ערוצים - מרידיאנים, לצורך זרימת אנרגיה בגוף ושחרור מחסימות. הלחיצות והעיסוי הרפלקסולוגי עוזרות לשחרר חסימות שהצטברו בגופינו ולהתפרקות חומרי פסולת, בסיוע להשבתם לזרם הדם ולניקוזם אל מחוץ לגוף באמצעות מערכות הפינוי של הגוף. הם מסייעים לחידוש זרימת חומרים חיוניים להזנת איברי ומערכות הגוף, להרגעה ולהפגת מתחים ולחיזוק של תפקוד כללי תקין של גוף האדם.

יעל בר און
מטפלת רב תחומית ומרצה בכירה ברפואה טבעית משלימה.


אתר מכללת סגולה: www.sgulacollege.com


אתר 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב