דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבעת גלגלי ההנעה של חנויות 

מאת    [ 08/12/2013 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 2066 פעמים ]

רוב החנויות בנויות מארבעה גלגלי הנעה עיקריים, או כפי שאני קורא להם "חזות שיווקית בארבעה מימדים".

המימד הראשון: הלקוח.
בעלי עסקים נוטים לעתים קרובות לשכוח את מקור ההכנסה שלהם, הלקוח. זה נכון שהלקוח שנכנס לחנות שלך יקבל כמעט מייד יחס מצוין ואדיב, הרי מה לא עושים כדי להוציא לקוח מרוצה וכדי לגרום לו לבצע רכישה של המוצרים שאנו מציעים לו.
ובכן, מה שאנחנו לא עושים זה היכרות מעמיקה עם הלקוח שלנו, אין זה אומר בהכרח שעליך לדעת הכול על כל לקוחותיך. יחד עם זאת אתה צריך להבין מה הם חושבים.
יש חשיבות רבה מאוד בהכרת הלקוח, ברגע שמכירים הרבה יותר קל לדבר עם הלקוחות, להתאים להם את המוצר שהם צריכים, להתאים להם את המחיר שהם מחפשים ולתת להם שירות מצוין. אגב, אפשר לבנות מועדון לקוחות, אך לא חייבים. ברגע שמכירים את הלקוחות ניתן לתפור להם פתרונות מותאמים בקלות.
בתוכנית "חזות שיווקית חכמה" פיתחתי מודל מיוחד המאפשר פיתרון ייחודי להיכרות עם הלקוחות שלך.

המימד השני: החנות.
אני נוכח לגלות בחנויות רבות שהושקעו המון חשיבה, יצירתיות וכסף בעיצוב החנות אכן, השקעה חשובה. יחד עם זאת, עקב חוסר הבנה קמעונאית של המעצב ו/או בעל החנות, ההשקעה לרוב לא מחזירה את עצמה ובעלי חנויות רבים, רבים מדי, שוברים את הראש ומחפשים פתרונות. אין ספק שעיצוב הוא חשוב, בעיקר כדי שלקוחות ייכנסו לחנות. אך הבנה קמעונאית שכוללת פלנוגרמה של החנות חשובה הרבה יותר, פלנוגרמה נועדה לגרום ללקוחות שכבר נכנסו – לקנות.
פלנוגרמה הינה שיטת ניהול קמעונאית לסידור מדף וחנות אפקטיבי שיוצרת נראות שיווקית וניהול מגוון מוצרים מדויק ונכון.
בתוכנית "חזות שיווקית חכמה" אני משתמש בתכנון פלנוגרמה ייחודי לחנויות קטנות, בינוניות וגדולות ללא קשר לגודל המגוון והמאפשרת נראות שיווקית וסדר מדויקים ואפקטיביים מאוד. התכנון נועד לחסוך בהוצאות מיותרות על שיפוץ ועיצוב יקרים.

הגלגל השלישי: המלאי והמגוון.
ניהול המלאי ומגוון המוצרים הינם עיקר העבודה בחנות, זו עבודת נמלים שדורשת המון תשומת לב גם ובעיקר בפרטים הקטנים. ניהול זה מתבצע בשני אופנים:
אופן אחד - עם או בלי תוכנה ייעודית לניהול מלאי. ממחקר שוק שביצעתי ידוע לי שמעטים מאוד לא משתמשים בתוכנה ייעודית. ישנן בשוק תוכנות רבות לניהול מלאי ומגוון המוצעות לבעלי חנויות. תוכנות אלו מצוינות ועושות עבודה מעולה, יחד עם זאת כדי ליצור מחזוריות ולגרום לתוכנות אלו לעבוד בשבילך ישנו צורך באפיון המערכות בהתמדה ובצורה נכונה התואמת את המלאי והמגוון או פנייה לספק לאפיון בכל פעם מחדש.
אופן שני – עם או בלי מחסן. יש לא מעט חנויות שבשל חוסר במקום ועיצוב מוקצן לא משתמשות במחסן, זאת למרות החשיבות של מלאי זמין כל העת. כשיש מחסן, לא תמיד הוא מנוהל בצורה נכונה והתקשורת בינו לבין החנות לוקה בחסר.
בתוכנית "חזות שיווקית חכמה" בניתי אפיון מערכות המתאים לכל תוכנה בשוק ויוצר תקשורת מלאה בין המחסן לחנות. כמו כן, תכנון הפלנוגרמה על-פי התוכנית יוצר פתרונות חכמים ויצירתיים למחסור במחסן.

הגלגל הרביעי: הצוות.
אני הולך לשבור לך מיתוס: אף אחד מאיתנו לא נולד מנהל!
אמנם יש לחלקנו מאפיינים מולדים, אך ניהול הוא יכולת נרכשת. בין אם יש לך צוות של עובד אחד או כמה מאות עובדים, יש צורך בהכשרה, ניהול ויצירת תקשורת נכונה בינם לבין עצמם ובינם לבין הלקוחות.
חשוב מאוד שבעל החנות וצוות העובדים יתנו את השירות הטוב ביותר והנכון ללקוח, חשוב שלעובדים תהיה הראייה וההבנה הקמעונאית כדי לתפעל את החנות בדרך הכי מדויקת ונכונה שניתן.
אני נוכח לגלות שברוב המקרים אין נהלים וידע תואמים שבעזרתם צוות העובדים יוכל לדבר בשפה משותפת, מהמנקה ועד המנהל ולכן תפעול החנות נפגע ופוגע במחזור המכירות.
בתוכנית "חזות שיווקית חכמה" אני דואג לפיתוח נהלים, תוכניות עבודה, אימון והכשרת צוות העובדים בהתאם לרצון ולאופי בעלי החנות ויוצר תקשורת נכונה והבנה קמעונאית בקרב כל עובדי החנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב