דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי תתחיל הבנייה בשכונת ח 500 בחולון? 

מאת    [ 03/12/2013 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 2318 פעמים ]

 ח 500 בחולון הוא אחד הפרויקטים הבולטים ביותר באזור המרכז . מדובר בשכונה חדש שתקום על עתודות קרקע אטרקטיביות במיוחד, מהאחרונות שנותרו בהמרכז. כמעט כל הקרקעות כבר נרכשו והקונים מחכים לאישורי הבנייה כדי לזכות לבנות בזול דירה במרכז הארץ. 

לפי התוכנית העתידית  ח 500 בחולון הולכת להתפרש על  כ-4,000 דונמים ולמשוך לעיר חולון כ-50,000 תושבים חדשים. הפרויקט עתיד להוסיף כ-13,700 יחידות דיור חדשות בשכונה שתכלול גם מוסדות ציבור, פארקים ירוקים ומרכזי מסחר ותעשייה. בקיצור, מי לא רוצה דירה בח 500 בחולון ?

ולמרות הכל, הבנייה בשכונת ח 500 בחולון טרם החלה. מבדיקה שנערכה עולה שהתוכנית נמצאת בשלבים אחרונים של אישורים מול וועדות התכנון והבנייה. נאז מתי בתכלס תתחיל הבנייה בשכונת ח 500?

איך עובדים האישורים

ראשית, הבה נעשה סדר בדברים. על מנת שפרויקט בנייה ייצא לפועל, עליו לקבל את אישוריהן של שלושת הערכאות של הוועדות לתכנון ובנייה. הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית והוועדה הארצית. לאחר אישור בכל אחת מהוועדות הנ"ל, ניתן להגיש התנגדויות לאישור. גם אם ההתנגדויות נדחות, עדיין פתוחה בפני המתנגדים האופציה לערער על ההחלטה.

מבחינתה של שכונת ח 500 בחולון, הפרויקט אושר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. הוא נמצא בדיונים בפני הוועדה הארצית לתכנון ובנייה. למעשה, הפרויקט נמצא בשלב הדיונים בשורה של עררים אשר הוגשו בנוגע אליו למועצה הארצית לתכנון ובנייה. כעת, קיימת מחלוקת בין המעורבים בנוגע לשאלה "מתי תתחיל הבנייה בשכונת ח 500 בחולון?".

חשוב להדגיש, שכונת ח 500 בחולון איננה פיסת קרקע אשר לא ברור כלל אם תופשר בעתיד לבנייה. בניגוד לרכישת קרקע חקלאית להשקעה, זכות לדירה בשכונת ח 500 בחולון היא זכות לדירה אשר תצא לבפועל. שאלת מיליון הדולר (תרתי משמע) היא רק – מתי.  אז במקרה זה תלוי את מי שואלים

חברות הבנייה: 3-6 שנים | העירייה: לפחות 10 שנים

על פי החברות אשר משווקות זכויות לדירה בשכונת ח 500 בחולון, מדובר בטווח של בין שלוש לשש שנים לכל היותר. בחברות אלה מדגישים את העובדה שהשכונה כבר נמצאת בשלבים אחרונים של אישור והתהליך לקידומה ארך זה 15 שנים. דהיינו, מדובר בעניין של שנים ספורות בלבד וניתן לראות כבר את האור בקצה הוועדה.

יתרה מכך, בחברות השיווק מדגישים כי ערכו של השטח כמות שהוא, נוכח הפרסומים הרבים בתקשורת וההתקרבות ל"שעת הבנייה", נמצא בעלייה מתמדת. דהיינו, נטען כי גם אם הבנייה בשכונה תתעכב, הרוכשים יוכלו למכור את הזכות לדירה לקבלנים או רוכשים פרטיים חדשים ברווח משמעותי.

בעיריית חולון מדובר בהערכות אחרות לחלוטין. בעירייה מדגישים כי פרויקט שכונת ח 500 טרם אושר באופן סופי על ידי וועדות התכנון והבנייה. כמו כן, מציינים בעירייה, היות ומדובר בפרויקט אשר משתרע על פני שטח עצום, והיות והליכי התכנון והבנייה הם הליכים מורכבים לכשעצמם (גם בפרויקטים קטנים בהרבה), אין לצפות לבנייה בשכונה בתוך פחות מ-10 שנים.

לסיכום,

אין כל ספק שפרויקט ח 500 בחולון הוא מהפרויקטים האטרקטיביים ביותר באזור המרכז. לא בכל יום מוקמת בלב המרכז התוסס שכונת מגורים יוקרתית המיועדת לאכלס עשרות אלפי תושבים. לכך ניתן להוסיף את התוכניות המרשימות מבחינת פארקים ציבוריים, בנייה ירוקה, שטחי מסחר, דיור בר-השגה, תכנונים מוניציפאליים מתקדמים וכדומה. עם זאת, רכישת זכות לדירה בשכונת ח 500 בחולון היא השקעה לטווח ארוך. בנוגע לשאלה "מתי מתחילה הבנייה בשכונת ח 500 בחולון", קשה למצוא לכך תשובה חלוטה. ככל הנראה, הבנייה תחל בפרק זמן ממוצע בין הערכותיהן האופטימיות של החברות המשווקות, לבין הערכותיה הפסימיות משהו של עיריית חולון.

הקליקו כאן לקבלת פרטים נוספים על רכישת זכות לדירה בפרויקט ח 500 בחולון

 

פורטל הבית הוא מגזין נדל\\\"ן לבית שלכם!
באתר שלנו תמצאו מגוון של כתבות ומדריכים שימושיים בנושאי דירות חדשות מקבלן, השקעות נדל\\\"ן בחו\\\"ל עיצוב, אדריכלות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב