דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוח האנושי כמקדם מכירות 

מאת    [ 29/11/2013 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 1811 פעמים ]

המדע, חקר המוח, ותחום העסקים.
בעשור האחרון אנו עושים שחמוש במחקרים המתפרסמים כמעט מדי שבוע מהאוניברסיטאות הגדולות בעולם בתחום חקר המוח, התנהגות האדם, או יותר נכון התנהגות בני האנוש ברוב תחומי החיים אך בטח לא פוסחים על תחום העסקים, המכירות, השיווק והצרכנות.

כ מי שעוסק ב ייעוץ עסקי ומתמחה בתחום תוצאות המחקרים האלה על מנת ליישם את המסקנות המתבקשות לתחום המדובר והוא בעיקרו ההתנהגות הצרכנית של המוח האנושי אני לוקח כבסיס את אותו חלק במוח שהוא החלק ההשרדותי שלנו היושב בגזע המוח והוא זה שהולך איתנו מאז הבריאה. חלק זה הוא זה שמקבל את ההחלטות הבסיסיות והאינסטינקטים של בן האנוש בהבחנה בין סכנה לרגיעות, טוב או רע, שחור או לבן, שנאה אהבה וכ"ד.

אחר כך לפי מיטב המחקרים מחולקים שני צידי המוח לחלק הימני והחלק השמאלי (אונות) כאשר החלק השמאלי מוסבר יותר כי הוא אחרעי על הצד בהדימיוני, הייצירתי, החלום, ההגשמה, הרוחניות, ואילו בצד הימני משוייך דווקא לחשיבה הלינארית, ההגיון,

ושוב כ יועץ עסקי די השתכנעתי מכול המחקרים שהביאו הוכחות חותכות לקיומם של חלקי המוח וכול מה שבתוכו! כאשר אני כותב מאמר זה עם שיוך לעולם העסקים והמכירות.

והנה, בא לנו פרופסור נוסף מאחת האוניברסיטאות ומכריז כי כול נושא האומנה הימנית והאונה השמאלית, שטויות הם ואילו המוח מחולק מעלה ומטה.

ואוו, מה קרה? מהיכן זה בא לנו!

למעשה מבחינת ההגדרות של החלוקה החדשה של מוחנו מתבססת על אותם פרמטרים שפועלים המוח הימני והמוח השמאלי רק כאן מפרק אותו פרופסור את המוח לחלקים שווים בין מוח עליון למוח תחתון כאשר חלק המוח העליון הוא זה ששולט על המוח התחתון. מבחינת תכונות, להבנתי התכונות המיוחסות לאונה הימנית ולאונה השמאלית הוא למעשה אותו דבר רק החלוקה נעשת לפי דברי הפרופסור בצורה שונה.

לא ראיתי בפרסום החדש מחקרים מעמיקים בנושא ולא כול כך ברור איך הגיע חוקר זה למסקנות שונות ממה שידענו קודם שהרי מסקנות אלה מגובות במחקרים מעשיים של מבנה המוח האנושי, אך בא נקווה שמחקרי המוח האנושי רק ילכו ויגברו על מנת שנבין אנו כיצד נוכל להתנהל ולהתנהג דווקא בתחום השיווק והמכירות, ואני כ יועץ שיווק רק יהנה מהיכולת לעזור לחברות לנהל את מערך השיווק שלהם נכון יותר.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב