דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול באסטמה של העור 

מאת    [ 24/11/2013 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 4448 פעמים ]

אין להקל בבעיות עור ובדרכי הטיפול בהן ויש להתייחס אליהן במלוא הרצינות. אטופיק דרמטיטיס, או בשמה המוכר יותר - אסטמה של העור, היא מחלה תורשתית ואלרגנית, המתבטאת בגרד של העור שיוצר נגעים אדומים ומגרדים. המחלה שכיחה בעיקר בקרב תינוקות וילדים ופוגעת בשישית מאוכלוסיה זו בעולם. הנגעים והגרד מתפשטים בעיקר באזור הפנים – בסנטר, בלחיים ובאזור הצוואר, אך יכולים להתפשט לקפלי עור שמצויים בידיים ובברכיים. אין תרופה למחלה, אך יש מגוון דרכים בהם ניתן לטפל בה ביעילות ובקלות.

איך מטפלים?

הטיפול במחלה זו הוא חשוב מאוד, כיוון שהוא משפיע על אורך חייו של הילד או התינוק בתקופות משמעותיות בתהליך גדילתו. המחלה כשלעצמה אינה מסוכנת, אך תסמיניה יכולים להפריע לשינה סדירה, לגרום לחרדה, אי שקט ועצבנות, מה שמוביל לחוסר תיאבון ובגילאים מאוחרים יותר לעיכוב בגדילה ולחרדות חברתיות. לכן, חשוב מאוד לנהוג בצורה נכונה ולדעת מהן דרכי הטיפול המרכזיים.


    • הימנעות מגורמים מחמירים – המחלה אמנם תורשתית אך חשיפה לגורמי סיכון מביאה להתפרצותה, והימנעות מגורמים אלה תאפשר לה להישאר רדומה. כמו כן, המחלה היא אלרגנית ומגיבה לחומרים שונים שגורמים לאלרגיה. הגורמים הדומיננטיים מהם צריך להימנע הם מזונות מסוימים שגורמים לאלרגיה כמו חלב, סויה וביצים וכמו כן, סוגים שונים של צמחים, אבק, בשמים ובגדים לא נקיים. עוד גורם דומיננטי הוא מצב נפשי לא שקט, שמתבטא בפריחות שונות בעור ויכול לגרום לפרוץ המחלה.
    • רחצה נכונה – ככל שהעור יקבל יותר לחות והיא תישמר בו, כך נגן יותר על העור, מה שיעזור לטיפול במחלה. הרגלי הרחצה הנכונים כוללים סיבון עדין ולא אגרסיבי של העור, שימוש בסבונים בעלי חומציות מתאימה, הימנעות מטמפרטורת מים גבוהה ושימור הלחות באמצעות משחות ולא מוצרי טיפוח כמו קרמים שומניים.
    • תרופות והיוועצות ברופא – בגלל שלמחלה סממנים אלרגניים יש ליטול תרופות היסטמיניות - נוגדי אלרגיה באופן קבוע. במקרי בהם הגרד מתפתח לפצע, בעיקר ע"י גירוד שלעיתים הוא בלתי נמנע, ניתן לטפל באנטיביוטיקה שמכוונת ישירות לפצעים עצמם. במקרים חמורים ניתן לטפל בשיטת הפוטו-תרפיה, שהיא טיפול רפואי אשר במהלכו חושפים את העור לקרני שמש, שמשפיעות היטב על המחלה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב