דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ילדינו מתאמנים מספיק? 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 3272 פעמים ]

במחקר חדש אשר נערך באוניברסיטת העיר באת' בבריטניה השתתפו 5595 ילדים ומסקנותיו העלו כי בקרב קבוצת הנבדקים, 95% מן הבנים ו 99.6% מן הבנות לא הצליחו להגיע לשעת פעילות גופנית אחת ביום המומלצת לילדים בגילם.
הארכיב לתיעוד מחלות ילדים בבריטניה ביצע את המחקר הנ"ל לאחר דרישתו של הארגון הרפואי הבריטי להעלות את רמת המודעות לסכנות הטמונות בהשמנת ילדים.
המחקר מצביע על תמונה שחורה הרבה יותר מזו שהועלתה במחקר הקודם שנערך בנושא בשנת 2002 ואשר בו הנתונים היו מעודדים יותר.
המחקר החדש, כיסה קבוצת ילדים מגיל הלידה מאזור בריסטול, וניסה לגלות את הקשר בין סגנון חיים למחלות.
לילדים אשר השתתפו במחקר זה הוצמדו מכשירים אשר ניטרו את כמות הפעילות הגופנית שלהם בכל רגע נתון. החיישנים הרגישים הללו מדדו בצורה מדויקת כל תנועה וכל מאמץ גופני בכל רמה שהיא למשך כל ימות השבוע.
הנתונים שנאספו הוכיחו כי ילדים מבצעים באופן יומי כ 17 דקות בלבד של פעילות גופנית המוגדרת כ"ממוצעת", וכדקה אחת בלבד עד שתיים של מה שתואר כפעילות גופנית "מאומצת".
ד"ר קלקום מאטוקס, אחד מן החוקרים אשר השתתפו במחקר, סיפר כי הופתע לגלות כי כל כך מעט ילדים, מתוך אלו אשר נבדקו, מצליחים לבצע כשעה ביום של מה שהוגדר כפעילות גופנית מתונה מומלצת.
הוא הודה כי שעת פעילות גופנית מומלצת ביום הוא נתון אשר נקבע על ידי מומחים לתרגול גופני, ויתכן ומדובר בנתון שאפתני יתר על המידה לנוכח המציאות.
"העניין מצביע על כך שיתכן ואנו דורשים יותר מדי מן הילדים...עלינו לזכור כי למרות שלמראית העין נדמה כי ילדים אינם מבצעים מספיק פעילות גופנית, הרי שבמרבית המקרים הם מבצעים פעילות גופנית כפולה מזו של המבוגרים".
החוקרים מצביעים לעומת זאת על תמונה שחורה למדי הנובעת מן הפער בין נתוני האמת לבין נתונים סטטיסטיים בנושא אשר הוצגו על ידי רשויות הבריאות הבריטיות.
בעוד שהסקר האחרון בנושא עלי ידי הרשויות הבריטיות הצביע על 77% מן הבנים וכ 64% מן הבנות כעונים לדרישות הפעילות המומלצת לפעילות גופנית תקינה הרי שהמציאות מעידה על תוצאות הפוכות לחלוטין.
פעילות גופנית נמוכה יתר על המידה נקשרה כבר בעבר כגורם המעמיד את הילד בקבוצת סיכון גבוהה לסבול מהשמנת יתר, מה שמעלה כמובן בתורו את הסיכון לחלות במחלות הקשורות להשמנת יתר כגון מחלות לב, סוכרת, יתר לחץ דם או סרטן.
מחקר חדש, אשר הוזמן על ידי קרן המלכה לבריאות, מציע כי השיעורים הגבוהים של השמנה הם בעלי קשר ישיר להוצאות הבריאות הגבוהות העולות בהתמדה בבריטניה וכל זאת באחוזים גבוהים יותר מבעבר. נתון זה, בדומה לנתונים דומים אשר נאספו ממדינות שונות במערב, מצביע על הנטל הכספי הנלווה שמייצרת בעיית השמנת היתר על מערכות בריאות ממשלתיות ברחבי העולם.
חברי הדו"ח טוענים בלאקוניות, "אף אחד לא ממש יודע מה יהיה גודל החשבון, אבל אין ספק שהוא יהיה גדול מאד...".
ד"ר ריצארד ווינסלי, מן העומדים בראש המכון לחקר בריאות הילדים בבריטניה טוען כי על פי מחקרים דומים רבים יתכן שמנת הפעילות הגופנית המומלצת בקרב ילדים היא אף יותר משעה ביום.
"כאשר אנו חושבים על עיסוקיהם של ילדנו", הוא טוען "הזמן המוקדש למשחקים, לנסיעה לבית הספר, החזרה ממנה והזמן המבוזבז לשווא בבית אנו מבינים לפתע שזו משימה אפשרית למדי למצוא גם שעה אחת ביום לפחות לצורך פעילות גופנית לילד". "ילדים קטנים אוהבים באופן טבעי להתרוצץ. אם הם נמצאים בסביבה מבוקרת ובטוחה המעודדת זאת, הם ישמח לעשות זאת בכל מקרה".
בעשרים השנה האחרונות הוכפל מספר ההסעות לבתי הספר והיחס בין הליכת ילדים לבית ספר לבין נסיעה אליו, יורד בהתמדה.
השילוב הרצחני של פחות תנועה ויותר תזונה עתירת קלוריות וחטיפים יוצר סיכון ממשי על חיי הילדים.
בבריטניה לפחות מאמצת הממשלה ברצינות את ממצאי המחקר ומכריזה על השמנת ילדים כעל בעיה לאומית והיא תציג בקרוב תוכנית למיגור ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער.
בישראל נדמה שאנו ממשיכים לאפשר לילדינו להשמין ומתעלמים כמעט לחלוטין מקיומה של הבעיה.
אין פתרון פלאים ליצירת אורך חיים בריא לילדים, ועיקר המשימה במקרה הזה מוטלת על ההורים, לייצר סביבה בריאה ופעלתנית עבור ילדיהם.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב