דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה פרסומות ישראליות הן תמיד משעממות? 

מאת    [ 19/11/2013 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 1885 פעמים ]

בזמן האחרון, משרדי הפרסום בישראל מאכילים אותנו באותה נוסחה קבועה: ילד, או שיר מחודש.

בתפריט הילד אתם מוזמנים לבחור בין הילד שמסביר לכם על ביטוח הבריאות שלכם ("קוביות, אמא"), הילד שמספר איך אבא בונה ירוק, הילד שמלמד על קרנות השקעה (ברצינות??), הילד שאף אחד לא מחליט עליו והילדה שממחזרת.

(רגע, הפסקת פיהוק).

לא רוצים ילד? אין בעיה- תנו לנו 5 דקות ונביא לכם שיר מוכר, נשנה לו את המילים כך שיתאימו למוצר שלכם, והופ- הצלחה מסחררת: יוגורט עם שיר מעצבן, אינטרנט עם השיר שאף אחד (גם הזמר עצמו) לא רוצה להיזכר בו (זינגרלה? באמת???), והפרסומת לקופת החולים- "לנו זה אכפת". וואלה? כי לנו ממש לא.

וככה נראות כל הפרסומות שלנו: אותו הדבר.

ראית? מצוין. מחר נמחזר לך את אותה הפרסומת, עם ילד אחר ומוצר חדש. יהיה מקורי.

ובאמת- למה לעבוד קשה על אסטרטגיה, יצירתיות והפקה מושקעת אם אפשר לשים ילד/ שיר, לפמפם אותם במשך שבועיים בכל יום ובכל ברייק בפריים טיים, ואז להתמוגג מול הלקוח: "וואו, ראית? הנתונים מראים שזו הפרסומת הכי זכירה השבוע".

ברור שהיא זכירה, גאון- החדרתם לי אותה לווריד, איך אני אשכח אותה?

אבל ברצינות- האם החדרת הפרסומת לווריד תגרום לי לקנות את המותג שלך? לא בטוח.

בואו נבחן שתי עובדות מעניינות:

האחת- כשאנחנו צופים בפרסומת היא מעוררת בנו תחושות שונות, ואותן אנו משליכים על תכונות המותג: אם הפרסומת מגניבה- המותג בטח מגניב, ואם הפרסומת יבשושית אז הוא בטח מיועד לסבתא שלך.

השנייה- אנחנו צורכים מותגים שאנחנו מאמינים שהם מיוחדים- בבחינת "אם יש לי משהו מיוחד זה אומר שאני עצמי מיוחד".

אז מהי המסקנה המתבקשת משתי עובדות אלה?

ובכן, אם המותג שלך מפרסם את עצמו כמו כל שאר המותגים- אז הוא לא בדיוק מיוחד. ואם הוא לא מיוחד- למה שארכוש אותו?

נכון, הפרסומות אמורות לעשות עלינו עוד מניפולציות- להשאיר את המותג במודעות שלנו, ליצור אצלנו אהדה כלפיו כדי שנעדיף אותו על פני מותגים אחרים, ליידע על מבצע מסוים ועוד.

אבל בינינו- לא נראה לכם שלעניין אותנו ולחדש לנו זה הבסיס של הבסיס??

אז בפעם הבאה שאתם מפרסמים- תנו לי בבקשה קצת יותר מאמץ וקצת יותר מקוריות.

ושמישהו ייקח את הילד הזה מפה, בבקשה!!

רונית יובל, מכשפה של שיווק.  בעלת TrendMark לייעוץ שיווקי, ליווי עסקי, אסטרטגיה ומיתוג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב