דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה להקים מיזם על תלך לבד 

מאת    [ 15/11/2013 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1892 פעמים ]

בירוקרטיה חונקת עסקים בישראל

כאשר יזמים מבקשים להקים יזמות בישראל ולפתוח עסקים! הבירוקרטיה, מייאשת, מחסלת, שואבת כוחות, דבר שמביא 30% עסקים ברי רישיון ללא רישיון עסק. זכורים לי בריו של שר הכלכלה נפתלי בנט מהבית היהודי אשר בעברו היה יזם הייטק האומר (והציטוט לא מדויק) אני לא ארצה שיזמים ישראלים יעברו בירוקרטיה שאני והמיזם שלי עבר! ולכן אני כול כך סומך ובוטח כי שר הכלכלה שבא מהעם מהעשייה מהיזמות מבין גם מבין את היזמים הישראליים המבקשים גם הם ליהנות מגרמים של הצלחה.

 כ מי שעושה ייעוץ עסקי ויזם בעצמו במהלך ה-40 שנה האחרונות, האמנתי כי נושא הבירוקרטיה ברשויות ובכלל בכול משרדי הממשלה והרשות המקומית יתקדמו ויתפקדו ללא מאכרים כאלה ואחרים בסביבה העסקית, ציפיתי כי תופעת המאכרים תעלם כול עוד ראשי העיריות והשרים הנוגעים בדבר יגיעו מדור אחר, אנשים מזן אחר, מתקדמים יותר וכאלה שישאפו להוציא את הלכלוך והאסור מחצרותיהם.

 אך כ יועץ עסקי המטפל במאות חברות אני יכול לבשר לכם כי התופעה שרירה וקיימת ולכן הנתון שהעברתי כאן ש-30% מהעסקים המחויבים ברישיון כלל וכלל אין להם רישיון כזה או אחר מטעם הרשויות המוניציפאליות והרשויות הממשלתיות.

 אותו דבר לגבי הליך פתיחת החשבון של המיזם או העסק בבנקים השונים, בבדיקה שנערכה מתברר כי 40% מאלה הרוצים לפתוח עסק מבזבזים את זמנם בבנקים וברשויות בכדי להשיג את פתיחת החשבון ואת האישורים ההזויים! ועדיין לא דיברנו על העלויות שעסקים או יזמים חדשים נדרשים לשלם לכול מיני יועצים, יועצי בטיחות, יועצי בריאות, יועצים ומומחים הגובים סכומים אשר לפעמים כדאי לשלם אותם למאכרים ולא לאותם יועצים בכדי להשיג את הרישיון הנכסף!

 כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי אני אומר שזו רעה חולה למדינה ולאותם אנשים, יזמים וכאלה שרוצים להקים עסקים בתחומים שונים אך בעיקר בענף המזון שגם ככה קשה מאד להיות ממונף בעסקים מסוג זה.

 יותר מזה, עסק אמור להכין לעצמו תכנית עסקית, מפה אשר תסביר לו כמה השקעה עליו להרים, כיצד הוא מחלק את ההשקעה, כמה כסף הוא צריך להביא מהבית וכמה כסף הוא רוצה לקבל כמינוף. אך כול תכנית שלא יעשה לא תכלול בתוכה את התשלומים העודפים לרשויות, לאגרות, ליועצים ואולי למאכרים שמחליפים אותם. ולכן הקמה של עסק יכולה להתרסק אל תוך אבני הסלע מבלי שהיזם מימש את רצונו או חלומו להקים את העסק או המיזם הנכסף!

 אז מה התשובה, היכן המזור, התקווה שראשי משרדי הממשלה והרשויות המוניציפאליות ידקדקו במשרדם וימגרו את התופעה הקיימת מאז קום המדינה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב