דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמעונאות אלקטרונית - E- Retailing 

מאת    [ 14/11/2013 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2343 פעמים ]

יתרונות הסחר הקמעונאי

לקמעונאים: 


    •  שבירת מגבלת trade area. בנוסף, לא מוגבל בשטח מדף או דפים במקרה של קטלוג. באופן תאורתי, אין מגבלה של אזור סחר.
    •  מגוון רחב (לא מוגבל) של קווי מוצרים.
    •  צורת הצגת המוצרים – ניתן לאפשר הצגת המוצרים ע"פ מיונים שונים לנוחות הצרכן – לפי מחיר, לפי ייצרן, לפי קטגוריית מוצר ועוד...
    •  עלויות תפעול מופחתות (מלאי, חסכון בהוצאות על כ"א, שכירות מבנה, ביטוח, שירותים נלווים...).
    •  קשר ישיר עם לקוחות, בניית יחסים עם לקוחות, בניית מסדי נתונים.
    •  הערכת גודל קהל (גולשים).

 

יתרונות לצרכנים (המודגשים בירוק הם היתרונות המשמעותיים ביותר לפי אהיל):


    • הזמנה לפי התאמה אישית - customization . מוצר שיהיה בדיוק מה שאני מחפש – למשל, גאדג'טים מסויימים, מחשב מותאם אישית.
    • חיפוש מידע – אין מגבלות. חסרון – ישנם קמעונאים שלא מאפשרים חיפוש מפחד לאבד שליטה באסטרטגיה השיווקית (למשל; בגילוי מחירים) – זה קורא מעט מאוד.
    • מוצרי התנסות – ישנם מוצרים שקשה להגדיר אותם ויש צורך בהתנסות בהם – יש התגברות מסוימת על הבעיה כיוון שיש אפשרות לקבל חוות דעת של צרכנים שכבר התנסו ובכך להפחית את חוסר הודאות של הצרכן. בעיה – פעמים רבות חוות הדעת אינן אובייקטיביות לטוב ולרע – אנשים מוטים מספקים אותן.
    • השוואה פשוטה בין חלופות.
    • משרת צרכנים מוגבלים (לא ניידים).
    • נוחות בקניה: זמינות מסחר לא מוגבלת ( מתנות, גאדג'טים ).

 

חסרונות הסחר האלקטרוני:

 

לצרכנים:


    • עודף מידע (המולה וגודש מידע).
    • אספקה: לא מיידית, טעויות באספקה, אי שילוח, החזרת מוצרים (למי מחזירים? היכן?), משלוחים שעולים כסף.
    • ביטחון באשראי/ אמינות כרטיסי האשראי (אבטחת מידע). 
    •  פער ציפיות – לא מוצאים הכל באתר או שמקבלים משהו קצת אחר.
    •  חיפוש הירארכי  - בחנות אני רואה את המגוון מולי – אין מיון לפי חיפוש היררכי מראש. החנות עוזרת לי לתכנן את הקניה. 
    •  החלטות חנות – באתר מסוים, סביר כי לא נותנים את כל החנויות האופציונאליות.
    • מוגבל לצרכנים בעלי נגישות לאינטרנט.
    • שיקולים אתיים :חשש לפגיעה בפרטיות הצרכנים, שימוש בלא רשות  במידע אישי ,שמות, כתובות , התנהגות קניה וכו'.
    • שיקולים ציבוריים: תרעומת, חשש מחוסר הגינות, הטעייה ותרמית.
    • נוכחות נמוכה יחסית של קמעונאים רבים באינטרנט.

 

חסרונות לקמעונאים:


    • העברת פונקציות בצינור השיווק לקמעונאי האלקטרוני: טיפול במשלוחים,  אחסון, החזרות.
    • הזנחת המרכיב הפנימי בתפעול וניהול חנות (אספקה, מלאי, תפעול, בקרה). ישנו חוסר ניסיון בתחומים האלה שהם חשובים לא פחות על מנת לספק שירות טוב. ההשקעה מופנית בעיקר לעיצוב האתר.
    • טכנולוגיית ה- delivery. גם כאן לא הושקע מספיק מאמץ.
    • אוכלוסיית משתמשים לא מייצגת.

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב