דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 סיבות שבגללן כדאי לאהוב את הזולת 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 3702 פעמים ]

 אהבה היא התשובה - 7 סיבות שבגללן כדאי לאהוב את הזולת

אין ספור שירים ופיוטים נכתבו על אהבה, אבל מי מאיתנו יודע מהי אהבה באמת? כולנו רוצים להיות אהובים, להרגיש בטוחים ורצויים ולחוות שקט, שלווה ובטחון. אך אם ניזכר ברגעים המאושרים ביותר בחיינו, נגלה שאלו היו הרגעים שבהם אהבנו דווקא את הזולת.


הרב המקובל יהודה אשלג (בעל הסולם), כותב על הסיבה להרגשת השלמות שנובעת מהרגשת אהבה לזולת במאמרו "מהות הדת ומטרתה": "בביאת האדם אל אהבת זולתו אז הוא נמצא ישר בבחינת הדביקות, שהוא השוואת הצורה ליוצרה, אשר עמה יחד עובר האדם מתוך עולמו הצר המלא מכאובים ואבני נגף, אל עולם נצחי רחב של השפעה לבורא והשפעה לבריות…"
נשמע טוב, לא? אז הנה עוד 7 סיבות שבגללן כדאי לנו לאהוב:
1 כי רק על ידי אהבה לזולת אפשר לצאת מהסבל: האדם סובל רק בגלל שהוא מרוכז ומכונס בתוך עצמו - בכך הוא מתנהג בצורה ההפוכה לטבע. תכונותיו של אדם שרוכש את תכונת האהבה לזולת משתוות לתכונות הטבע ואז הוא לא סובל יותר לעולם.

2כי רק על ידי אהבה לזולת אפשר להינצל מהצרות שפוקדות את העולם: כמו סבלו של הפרט, כך גם סבלו של הכלל - כל כולו נובע מהפכיות תכונותיו לתכונות הטבע הכולל. אם האנושות תשווה את תכונותיה לתכונות הטבע, יפסקו הסבל, האסונות, המחלות ושאר צרות העולם.

3כי רק כך אפשר להגיע לנצחיות ושלמות: הטבע הוא נצחי ושלם. לכן אם ישווה האדם את תכונתו לתכונת הטבע, תכונה של אהבה ונתינה, גם הוא יזכה לשלמות ונצחיות.

4כי רק כך ניתן להבין שכל המציאות נמצאת בתוכנו ולשנות אותה באמת: לאדם שרוכש את תכונת האהבה לזולת, "נפתחות העיניים" - הוא מתחיל להכיר את המציאות האמיתית - מציאות של אהבה והשפעה, ולהבין כיצד הוא יכול להשפיע עליה ולשנות אותה.

5כי זוהי הצורה המעשית היחידה שבעזרתה ניתן להגיע לרוחניות: חכמת הקבלה מגדירה את המושג "רוחניות" בפשטות – אהבת הזולת. את המושג "גשמיות" מגדירה חכמת הקבלה - אהבה עצמית.

6כי רק כך אפשר לפתח קשר אמיתי עם הבורא: המקובלים מגלים כי תכונת הכוח העליון שמנהיג את כל המציאות היא תכונת הנתינה והאהבה. לכן אדם שפיתח את הרצון לאהוב את הזולת, משתווה לחלוטין עם תכונת הנתינה והאהבה של הכוח העליון וכך הוא מגלה אותו.

7 - כי רק כך ניתן לגדול ולהתפתח באמת: חכמת הקבלה מתארת את תחילת הנשמה שלנו כנקודה קטנה. אם נצרף לנקודה זו נקודות נשמה נוספות באמצעות אהבה וחיבור לזולת, היא תתפתח ותהפוך לבית קיבול המכונה "נשמה". אם לא, היא תישאר נקודה בלבד. ככל שהנשמה גדלה ומתפתחת, כלומר מצרפת אליה נקודות נשמה נוספות על ידי אהבת הזולת, היא יכולה להתמלא לאחר מכן באור ובתענוגים רוחניים הולכים וגדלים.

חכמת הקבלה היא השיטה היחידה שמלמדת אותנו מה אנו צריכים לעשות כדי לשנות את טבענו מאגואיזם מוחלט לטבע של אהבת הזולת. כי אם נאהב, נרוויח.
רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?

 "אהבה אמיתית" - הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה
לחצו כאן לצפייה בהרצאה בנושא "אהבה" - חלק 1
חלק 2
על אהבה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב