דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם להחליף לוגו קיים? 

מאת    [ 11/11/2013 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 3014 פעמים ]

האם להחליף לוגו קיים?

עסקים רבים מתלבטים בשאלה האם להחליף את הלוגו שלהם, או אולי לרענן את השפה הגראפית. אז האם נכון להחליף לוגו קיים?

צריך לבחון מספר דברים בעסק ובלוגו-

ותק – האם העסק שלכם הוא עסק חדש ועוד לא מוכר ואם יוחלף הלוגו לא יורגש הדבר או האם זהו עסק שקיים מספר שנים רבות, עם קהל נאמן וקבוע שמגיע בגלל דברים כמו מוצר טוב, שירות אך גם בגלל מיתוג קליט. כן תתפלאו אנשים חוזרים למקום שהם זוכרים את המיתוג שלו – את הצבע והאייקון. (תעשו ניסיון תעצמו עיניים ותחשבו על לוגו של החברה הסלולרית שלכם, נכון שאתם זוכרים את המיתוג שלה?)

אלמנטים המרכיבים את הלוגו -  האם האלמנטים מחזקים את המותג או מורידים ממנו. לדוגמה: בנק הפועלים שהאלמנט הגראפי שלהם היה עפיפון, אייקון שלא משדר יציבות וביטחון, מאוד מאוד בעייתי. היום נשארה רק צורת המעוין. אלמנט שלא מועיל לעסק בהחלט צריך להשתנות.

דין חברה גדולה בדיוק כמו עסק קטן – גם עסק קטן צריך לתת התייחסות למרכיבי הלוגו.

 

חברה שמחליטה לפנות לקהל יעד אחר – חברה שמחליטה לעשות שינוי עסקי ובעקבות כך שינוי במיתוג החברה מתבקש. לדוגמה: חברה שמתמחה באטרקציות בעולם המים ומחליטה שההתמקדות שלה מעכשיו יהיה בקמפנינג, שינוי המיתוג שבטח היה מורכב מכחול ועם אלמנטים של ים כבר לא יעבוד בשינוי החדש.

יש שינויים של מיתוג שקורים כאשר עסקים או חברות מתמזגות כמו במקרה של החיבור בין 013 ברק ונטוויז'ן או עלית ושטראוס לרוב נראה בנייה של לוגו חדש המשקף את הערכים של החברות.

בארץ לעומת אירופה יש נטייה מאוד גדולה לחדש בתדירות מאוד גדולה, מאוד אוהבים לחדש לשנות להיות כל הזמן בתנועה ולא לתת כבוד למותג שקיים שנים רבות (לדוגמה: פורד, מרצדס וכו.. שלא שינו את הלוגו שלהם שנים). לעיתים השינוי לא נעשה בצורה מושכלת ומוצדקת.

אז שאנחנו רצים לשנות, כדאי רגע לעצור, להסתכל שוב על העסק שלנו, מה אנחנו עושים, לבחון את קהל היעד ואז לחזור ולהסתכל על המיתוג שלנו ולקבל החלטה.

ולכן מומלץ מאוד, לא למהר לזרוק מיתוג קיים, אולי לפעמים הפתרון הוא רק לרענן ולחדד את הקיים. ריענון המיתוג יכול להיות בטיפול בפונט או סגנון מחודש של האייקון של הלוגו (אם יש).

לדוגמה חברות ישראליות שרק עשו רענון מיתוג:

לסיום, אל תמהרו לעשות שינויים בלוגו. עצרו וחשבו אולי את האנרגיות לשינוי תשקיעו באפיקי שיווק חדשים לעסק שלכם.

מיטל לוי-פלד


מעצבת ויזמית - בעלת חנות לוגואים אינטרנטית


www.todesignit.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב