דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למתכננים בר מצווה בכותל 

מאת    [ 08/11/2013 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 1649 פעמים ]

מזל טוב. מתקרב היום הגדול בו בנכם במעבר מקודש הופך מילד לגבר. הנה עברו להם 13שנה מהיום שראיתם אותו בפעם הראשונה ועכשיו הוא גבר קטן שיכול לשאת באחריות על פי התפישה היהודית, ומכאן, הופך ברגע אחד להיות אדם עצמאי ובוגר כמקובל. השאלה שתמיד נשאלת כשמגיע היום הגדול הזה היא-היכן לערוך את טקס העלייה לתורה ואת חגיגת בר המצווה. האם טקס העלייה לתורה יהיה בבית הכנסת המקומי, במקום מוכר אחר או שמא כדאי לערוך את העלייה לתורה בעיר הקודש, עם טקס בר מצווה בכותל בירושלים. הנה לכם 7 טיפים שיעזרו לכם בהחלטות הקשות של יום זה.

1.היכן לערוך את הטקס.

רבים  מהמשפחות מעדיפות לערוך טקס בר מצווה בכותל כיוון שהוא המקום הקדוש ליהודים. ואכן יש מן עוצמה לטקס באתר מורשת זה, בעל חשיבות היסטורית, דתית ורגשית כאחד לעם היהודי. המקום די גדול ואפשר להזמין כמות אורחים נכבדה ,ואפשר אחרי הטקס לעשות סיור בירושלים.כדאי להעזר בחברת הפקה שתעזור בתכנון האירוע בכותל.

הכדאיות של בחירה באפשרות של טקס מסוג זה נובעת מהעדפתה על פני האלטרנטיבה של טקס בבית הכנסת, בה יש בד"כ הגבלה לכמות האנשים. אם כי היתרון של טקס בבית כנסת המקומי הוא בכך שאחרי הטקס אפשר ללכת לבית של חתן הבר מצווה לארוחה קלה.ואת החגיגה הגדולה אפשר לעשות באולם.

2.הזמנות לבר מצווה.

האווירה היא אחד הדברים החשובים בבר המצווה. בר מצווה בכותל הוא לא ארוע רגיל במקום רגיל כדוגמאת ברירת המחדל הסטאנדרטית והמקובלת של מסיבה באולם אירועים.לכן יש לעצב את ההזמנה לאירוע המשמח בעיצוב שמתאים למקום וכדאי בסגנון ירושלמי שהאורח ירגיש את הקדושה כבר בקבלת ההזמנה. אחת ההמלצות המעניינות שקיבלתי בתחום היתה לגלויה של הכותל כהזמנה.

3.מוזיקה.

מוזיקה באירוע ובטקס עושה את כל האווירה. בפרט באירוע כמו בר מצווה, ובאירועים ככלל. רצוי שהמוזיקה בארוע תכבד את המקום ותהיה לטעמם של האורחים .לכן כדאי לתאם עם חברת ההפקה שתהיה מסוגלת לארגן מערכת הגברה ושתדאג למוזיקה הנכונה.או אפשר לשכור להקה מירושלים שתעביר לאורחים את הטקס במנגינה.

4.הסעות.

רצוי לארגן הסעות מסודרת שתקל העל האורחים ,כיוון שההגעה לכותל לא כל כך נוחה וגם יש בעית חניה באיזור הכותל,לכן כדאי לדאוג להסעה שתביא את האורחים בבטחה ובהנאה לטקס.

5.ארוחות.

טקס בר מצווה בכותל מלווה בדרך כלל בסיור בירושלים טרם להגעה למקום. כיוון שכך, אנשים יהיו עייפים ורעבים, גם אם מרוצים, לכן רצוי להזמין שירות קייטרינג במהלך האירוע או להזמין מקום במסעדה מתאימה.כדאי לדעת שברחבת הכותל אין אפשרות לערוך שולחן לכן כדאי לארגן  מקום בפרק בקרבת מקום. יש לא מעט מסעדות קסומות והולמות לאירוע מסוג זה באזור העיר העתיקה או בירושלים בכלל. הכל עניין של סדרי עדיפויות; נוף או מקורה, תקציב, אינטימיות, מבנה עתיק וכיוצא באלה.

6.צילום.

כדאי לדאוג לחברת צילום או אפילו לבקש ממשהוא קרוב לתעד את האירוע בתמונות ווידאו,זו לבטח תהיה מזכרת יפה.

7.תעודה.

עובדה מעניינית נוספת היא בכך שנער החוגג בר מצווה בכותל מקבל תעודה מהודרת ,החתומה על ידי רב הכותל,תעודת בעלת ערך טקסי, המציינת שהנער החליט לחגוג את אחד הימים המאושרים בחייו במקום הקדוש ליהודים. 

ללא ספק, מידע מוקדם אודות האפשרויות הקיימות, מסגרת התקציב והסגנון הרצוי מאפשרים לבעלי השמחה לתכנן את האירוע הגדול בצורה הטובה ביותר.

מתעניינים בתכנון בר מצווה בכותל / בת מצווה בכותל? מסיור קסום בסמטאות הרובע היהודי בליווי שירים וסיפורים, ועד מתופפים ושופרות, בטקס בר מצווה בכותל מרגש ומקורי, פנו למומחים בתחום. מסיורים ירושלמיים בטעם של פעם- שכונת נחלאות ושוק מחנה יהוד, סיורי אוטובוס למגוון נקודות תצפית מרהיבות, ועד סדנאות, משחקים ואטרקציות המותאמות לכם. פנו אלינו לקבלת הצעה לאירוע מיוחד ומרגש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב