דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלוש טעויות שאתה יכול לעשות בשיקום מסמים 

מאת    [ 25/10/2013 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 2308 פעמים ]

אם אתה מתכוון להתחיל בתוכנית לגמילה ושיקום מסמים בתקווה לשים קץ למאבקך המתמשך בהתמכרות וסוף סוף לשנות את מהלך חייך, זו ההזדמנות שלך לעשות צעד למען התחלה חדשה לחיים. אחרי חודשים או שנים של חיים כמכור,כשאתה רואה את הקשרים החברתיים והקריירה שלך יוצאים מכלל שליטה, כאשר תקוותיך להיות מאושר נהרסות, אתה מוכן עכשיו לעשות כל מה שנדרש על מנת לשנות ולשים קץ לקשר שלך עם הסמים.לכל תוכנית גמילה מסמים יש אחוזי הצלחה משלה. אבל לא כל אחד שנכנס לתוכנית יגיב ויצליח באותה מידה של הצלחה. מצד שני אף אחד אינו יכול להצהיר שכל אדם המתחיל את התוכנית יסיים אותה בסוף התהליך כשהוא משוקם לחלוטין לטווח הארוך.

כיצד תוכל להעלות ולהגדיל את הסיכוי שלך, להיות אחד מאותם אנשים המצליחים, בפרק זמן נתון, להשיג מצב של פיכחון יציב לאורך זמן? אין מצב בו שני אנשים דומים זה לזה, כל אדם חווה את תהליך הגמילה והשיקום באופן שונה. יש מספר שגיאות, טעויות נפוצות שעליך להימנע מהן בניסיון להגיע אל נקודת המפנה בשיקום, בה לבסוף תפסיק להיות מכור:

אל תלך לתוכנית גמילה ושיקום נגד רצונך

 האם כל אחד שאתה פוגש בתוכנית הגמילה רוצה באמת להיות שם? ישנם נגמלים שנגררים לתוכנית הגמילה על ידי בני המשפחה שרמת אהבתם לאדם המכור פוחתת בגלל צריכת היתר או בגלל תוצאות אחרות של התמכרות לסמים. לפני שאתה נכנס לתוכנית גמילה שאל את עצמך אם אתה באמת רוצה להתנתק מהסמים.

רבים האנשים הנמצאים במרכז גמילה, המגיעים לשם כיוון שבני המשפחה כפו זאת עליהם, עקב היותם מיואשים לאחר ניסיונות רבים להציל את האדם האהוב עליהם ממנת יתר או תוצאות חמורות אחרות הנובעות מהשימוש בסמים. לפני שאתה מתחיל תוכנית שיקום, שאל את עצמך האם אתה באמת רציני לגבי ההחלטה להפסיק להשתמש בסמים. תוכנית גמילה יכולה לעבוד במקרים מסויימים גם אם האדם לא ממש שלם עם ההחלטה להשתקם, אך רצוי ביותר ואף אפקטיבי להגיע לתוכנית גמילה ושיקום לאחר שהחלטת שאתה באמת ובתמים רוצה לחיות כאדם פיכח.
היה בטוח שאתה הולך לגמילה, לא כדי לרצות ולשמח מישהו אחר, אלא מפני שאתה מעוניין להתנתק מהסם.

אל תחשוש מלהתחייב לתוכנית

לתוכניות גמילה ושיקום יש גישות משלהן לטיפול, אחדות מהן אפקטיביות יותר מאשר האחרות. מה שמשותף לכולן, בכל אופן, שהן עובדות טוב יותר כשאתה עושה את התוכנית במלואה ומתחייב לה. אל תיקח חלק רק באספקט אחד של התוכנית, כשאתה נמנע מחלקים אחרים שלה. שיקום יעיל תלוי בכך שיינתן טיפול בכל האספקטים של ההתמכרות, כולל המצב הפיזי והתלות הרגשית בסמים.  גם אם חלק מהתוכנית נראה לך יוצא דופן,  תן לו הזדמנות להוכיח את עצמו כיעיל; אחרי הכול שום דבר לא עבד עד כה בשבילך, נכון? דבר זה נכון גם לגבי שלבים בתוכנית הנראים לך קשים. העובדה שזה מאתגר יכולה להעיד שזו עוד משוכה שעליך לעבור בדרכך לחיים של פיכחון, אם הפסקת השימוש בסמים הייתה קלה, לא היית צריך לבוא לתוכנית גמילה.                                                          

                                                

אל תתרכז בשליליות 

אנשים שחיים במצב של התמכרות משתמשים בסמים רק כדי לברוח מהשפעות שליליות בחייהם. במקרים רבים ההתחלה הייתה רק בגלל קשיים, לחצים או מתח או בגלל שמישהו נתן להם להרגיש רע עם עצמם.

אנשים החיים כמכורים לסמים הם לעיתים קרובות משתמשים בסמים כדרך היחידה שלהם לברוח מהשפעות שליליות בחיים.

במקרים רבים, הם התחילו להשתמש בסמים בגלל שהיו להם קשיים להתמודד עם מתח ולחצים, או בגלל מישהו אחר בסביבתם שנתן להם להרגיש רע בנוגע לעצמם.

השתחררות משימוש בסמים משמעותה כיציאה החוצה מהסתתרות מאחורי כיסוי שנתן להם הרגשה של "היי" ושיכרון ולחזור להיות שוב חשופים לעולם. מה שתראה לאחר חשיפה זו עשוי להיראות לך מבלבל.

כשתתחיל להיווכח במחיר הגבוה אותו גבה מימך השימוש בסמים ובהשפעה שלו על חייך, קרוב לודאי שתרגיש מדוכא.

 אל תיתן לעצמך להיגרר למחשבות שליליות. ככול שהדברים נראים לך גרועים עכשיו, וללא תשומת לב לדברים שאותם "פיספסת" עד כה, הבן שהעתיד כולו פרוש לפניך. ככל שתעבור תהליך גמילה ושיקום במחשבות וגישה חיובית כך תיתן לעצמך הזדמנות לחוות את התועלת שבשינוי  ולצאת החוצה כאדם שונה. שום דבר לא יחזיר לך את הזמן שאיבדת לטובת התמכרות לסמים,  אך מצד שני אתה יכול ללמוד מהטעויות שעשית ולחיות את שארית חייך עם הערכה מחודשת לכל דבר טוב בעולם. הייה אופטימי ובמצב רוח מרומם בתהליך הגמילה והתמקד בגדילה שלך כאדם ובלמידה של מיומנויות לחיים.

                                                                      

 

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב