דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתנהל עם עובדים, המלצות 

מאת    [ 25/10/2013 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 1939 פעמים ]

איך נתנהל עם העובדים שלנו!

האם ההתנהלות שלנו עם העובדים אכן נותנת את פרייה או שההתנהלות שלנו עם עובדינו היא "אנחנו משפחה" אנחנו "אחד לשני" "המטרה שלנו כי כול אחד יצליח" "העובדים שלי נאמנים והם רק יחשבו ויפעלו לפי האינטרסים שלי"

אז שלא!

הדברים אינם פשוטים ובטח לא נעשים בפועל כמו שהם נשמעים!

ראשית בוא נתרכז באישיות בכללית של בני האנוש: אנשים אוהבים בטחון, אנשים אוהבים להיות למעלה, אנשים פחות אוהבים לקבל פקודות, לאנשים יש מניעים אישיים שמנחים אותם, אנשים מושפעים מדברים כאלה ואחרים, אנשים אוהבים למצוא קורבן משותף ולרכל עליו, אנשים דואגים קודם כול לעצמם ואחר כך לאחרים, ובקיצור ייצר השרידות של האדם גוברת עשרות מונים על הגנה על אנשים אחרים להוציא את הקשר של אימא לילד.

כמי שנותן ייעוץ עסקי מדוע אני כותב זאת.

ישנם בעלי עסקים איתם אני נתקל ביום יום וגם אני שהעסקתי אלפי עובדים לא יכולים שלא להיות אנושיים עם עובדיהם, וזה משתקף בהרבה מאד פעולות יום יומיות שאנו עושים אך לא מרגישים שאנו עושים טעויות. אנו רוצים להיות חברים עם העובדים, בלי מודע אנו נגררים לקבוצה אחת של עובדים המאוגדת כנגד עובד אחר או קבוצה אחרת של עובדים, אנו משחררים יותר לעובדים, אתמול שמעתי על עובדת מצטיינת בארגון שהמנהל שלה מגיע למשרד ועושה לה מסג בכתפיים כול זאת בכדי להביע את אהדתו לעובדת מבלי לקחת בחשבון את הסיכון שהוא לוקח על עצמו ברגע שהיחסים התהפכו! וכולנו יודעים שאי שם במנהרת הזמן היחסים אכן יתהפכו.

כ יועץ עסקי אני ממליץ לבעלי עסקים או למנהלים לא להיות מחוברים רגשית וחברית עם העובד! לעובד סדר עדיפויות אחד ולמעביד או המנהל סדר עדיפויות שני. לא ניתן לכרוך סדר עדיפות אחד בשני.

כ יועץ אסטרטגי אני מבקש להבהיר למעסיק או למנהלים להפנים כי מטרתו של העובד להתקדם בעבודה הווה אומר לקדם קודם כול את הקרירה שלו, לקבל שכר הולם עבור עבודתו, ובתת המודעות לנצל כמה שיותר את מעמדו ואת מקומו בחברה/בארגון/בעסק. זאת המטרה שלשמה קם העובד בבוקר והולך לעבודה.

מהצד השני תפקידו של המעביד או המנהל היא למצות כמה שיותר את עבודתו של העובד לטובת העסק/החברה/הארגון.

כאשר מדובר בעובדים ומעבידים בחברות ממשלתיות, במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות אז רובנו מכירים את הסיפור כי מנהל אחד או עובד אחד עושים ביחד לחסות אחד על השני ואף אחד לא יגיד להם מילה. לעומת זאת בשוק העסקים הפתוח כאשר מתנהלת מערכת יחסים "כביכול" חברית בין מעביד לעובד אזי הדרישות של המעביד מהעובד יורדות אבל העובד תמיד נשאר בעמדתו, דורש את מקומו, מבקש את שכרו, לא מתפשר על תנאיו וההפך בזכות ה"חברות" המדומה עוד דורש יותר ממעבידו.

ראו בעלי עסקים וחברות ברמות השונות: הנכם חייבים לדרוש מן העובד ולמצות ככול שניתן את מקצועיותו או התמחותו בתחום התפקיד שלו בארגון למען הכנסה נוספת לחברה, זה שאתם חברים ומשתמשים בכול מיני סופרלטיבים, או חושבים שהמזכירה חברה של רעייתכם, שהעובד רוצה רק את טובתכם, הכול זאת טעות הגורמת לעסקים לקרוס-ככוח העבודה החשוב בארגון לשמירה ועמידה איתנה ויציבה כך כוח ההרס של העובד במידה ותנאיו נפגעים או יפגעו.

אני מציע לכם מעבידים לעשות סיבוב באולמות המשפט של בתי הדין לעבודה ולשמוע סיפורים ששערות ראשכם יעמדו (ללא גל) רק ממה מהתובנות שייצאו לכם לשמוע בנידון.

חייבים ייעוץ עסקי התקשרו עם דורון עמית 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב