דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תערוכות רכב בארץ - לא מה שחשבתם 

מאת    [ 22/10/2013 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1658 פעמים ]

יש אנשים הסבורים שתרבות הנהיגה והמוטוריקה בישראל מפותחת הרבה פחות מזו הקיימת בארצות רבות שמעבר לים. בין השאר, יתכן שהדבר נובע מעובדה שאיכות הכבישים בארץ נמוכה יותר מאלה שברבות ממדינות אירופה. יתכן שזוהי דווקא תוצאה של העבודה שמכוניות יוקרה הרבה פחות נפוצות כאן, ואולי דווקא מהסיבה הלא פחות חשובה – שלא קיימת בישראל תרבות רצינית של נהיגה תחרותית. גם השמרנות הישראלית בתוספת לעובדה שמחירי הרכב בישראל יקרים ממחירי חו"ל בשל המיסוי הגבוה תורמים לכך את שלהם.

למרות כל האמור לעיל, אי אפשר בשום פנים ואופן לומר שתרבות הנהיגה ועולם הרכב בישראל קופאים על השמרים. דוגמא לכך ניתן לראות בפופולאריות הגדלה והולכת של תערוכות הרכב בישראל. מעניין לציין שכאשר בתערוכות רכב עסקינן, לא מדובר רק על התערוכה הוותיקה בישראל בתחום – אוטומוטור. מעת לעת מגיעות לארץ תערוכות נוספות ששווה להכיר.

המנה המרכזית

ללא כל ספק, המנה המרכזית בתחום תערוכות הרכב בארץ היא התערוכה הוותיקה אוטומוטור שמלהיבה את הקהל לא פחות מרבע מאה. בתערוכה ניתן להתרשם ממכוניות וממופעים שונים, במגוון שאין בשום מקום אחר. מכוניות של מגוון רחב של יצרנים, ביניהן גם כאלה שנמצאות בקו הראשון של רכבי היוקרה בעולם, כגון פרארי, פורשה, למבורגיני ואחרות, הן משתתפות קבועות בתערוכה הידועה.

בשנת 2013 ערכו המקיימים תערוכת קונספט מיוחדת בשם "אוטומוטור מהסרטים". בתערוכה ניתן היה להתרשם ממגוון דגמים של כלי רכב שהיו כוכבים גדולים של סרטים גדולים. בין היתר, הוצג דגם של כלי הרכב המפורסם של באטמן – הבאטמוביל, במלוא הדרו. מעניין לציין שתערוכה זו מושכת את הקהל הרחב ולא רק את אלה שחיבתם לאמצעי התחבורה המנועיים הפכה אותם למביני עניין מקצועיים. במקום ניתן לראות "חולי הגה" לצד ילדים ומשפחות, צעירים שמחכים בקוצר רוח לעבור בהצלחה את הטסט הראשון לצד נהגים בגיל הפנסיה.  

המנה המפתיעה

לצד תערוכת אוטומוטור בישראל, נערכות כאן מעת לעת גם תערוכות ידועות פחות, אם כי לא בהכרח פחות מוצלחות. דוגמא עדכנית לכך התרחשה בירושלים, ביוני 2013. בתערוכה, שנערכה במסגרת אירועי פורמולה ירושלים, ניתן היה לצפות במכוניות מרוץ מלהיבות ומסעירות חושים. בין היתר השתתפו בתערוכה מכוניות פורמולה 1 כגון פרארי צ'אלנג', אאודי DTM ואחרות.

מנות ותיקות וטובות

מעת לעת מתקיימות בישראל תערוכות רכב נוספות אשר מעוררות עניין בקרב חובבים ובקרב הציבור הרחב כאחד. בכרמיאל, לדוגמא, מתקיימת כבר מספר שנים, תערוכת מכוניות עתיקות. במסגרת התערוכה האחרונה הוצגו כלי רכב מתוצרת קאדילק, רולס רויס ורבות אחרות.

חובבי הרכב שמתעניינים בהיסטוריה של התחבורה ימצאו עניין בתצוגת כלי רכב ציבוריים ישנים ומשופצים שמוצגים במוזיאון אגד. המוזיאון, שמספק פרטים מעניינים אודות התפתחות התחבורה הציבורית בארץ בכלל ושל חברת אגד בפרט, כולל גם תצוגה נאה של אוטובוסים מתקופות שונות שחלפו מזמן מן העולם.  

מחפשים עוד מידע על תערוכות רכב בארץ? פורטל Gear - שכתובתו http://www.gear.co.il - סוקר בקביעות תערוכות ואירועים בתחום הרכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב