דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות לבין פיטורי 5,000 עובדים בטבע ? 

מאת    [ 19/10/2013 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 1734 פעמים ]

השבוע התבשרנו בחדשות כי כ 308,000 סטודנטים התחילו את שנת הלימודים, וברצוני לאחל להם הצלחה.

באותה עת התבשרנו לצערנו על גל פיטורים במספר חברות גדולות במשק, בראשן טבע המתכוונת לפטר כ 5,000 עובדים !

רוב הסטודנטים הולכים ללמוד כדי לרכוש מקצוע, שיפרנס אותם בכבוד, ואולי אף להשיג רווחה כלכלית בעתיד.

 למעשה הם משקיעים היום עשרות אלפי שקלים, בתקווה לקצור רווחה כלכלית בעתיד.

בשנים האחרונות, רבבות סטודנטים בכל העולם מגלים שהמציאות השתנתה, וצורת החשיבה הזאת, שהשכלה אקדמית, מבטיחה בטחון כלכלי, ממש פושטת את הרגל.

רבים יסיימו לימודי תואר ראשון ויגלו שאינו מספיק כדי למצוא משרה טובה בתחומם...לכן ימשיכו לתואר שני בתקווה שאולי זה יועיל...המציאות טופחת על פניהם ומראה שבתחומים רבים השוק כבר מוצף במאות בוגרים והמלחמה על כל משרה פנויה אינה פשוטה, מי שלא מוצא עבודה, או בוחר בלית ברירה במשרה שאינה הולמת את כישוריו, בשכר נמוך מצפיותיו, מעבר לתסכול, יתקשה לרכוש דירה, ולעיתים אף יתקשה לשלם שכירות ולגמור את החודש, האבסורד הוא  שגם המאושרים בין הבוגרים שכן מצאו משרה מכובדת, נמצאים במתח מתמיד, הם עובדים שעות ארוכות בכלובי זהב, הולכים ומתמעטים מקומות עבודה בהם השכירים מתחילים ב 8:00 ומסיימים ב 16:00, מי שלא מוכן לתת את כל כולו, מסתכן בפיטורים, מי שהוכיח את עצמו לאורך השנים וצבר וותק או עלה בסולם הדרגות, נחשף לסיכון בצורת "תסמונת קשישי גיל ה 40", כאן הסיכון מצוי בפיטורים מסיבה אחרת, משכורתם גבוהה מדי וכחלק מצעדי ההתייעלות בחברה, לעתים יעדיפו בהנהלה לקלוט במקומם עובדים צעירים...

לסיכום : אם נולדתם בתחילת שנות ה 80 ואילך, באחת מהמדינות המפותחות, שוק העבודה לא מאיר לכם פנים, רוב הסיכויים שתיאלצו לעבוד עד שנות ה-70 לחייכם, סיכוייכם לפרוס כנפיים ולעוף, קטן, אתם גדלים בדור שנסמך על שולחן הוריו עד גיל מאוחר, סביר להניח שתתקשו לרכוש בית, או לשלם שכ"ד, למעשה, יש סיכוי גדול שמגורים אצל ההורים תהפוך לתופעה נפוצה, הסיכוי שאתם מצליחים לצבור נכסים או חסכונות, שואפים לאפס, להיפך,  אתם ככל הנראה שקועים בחובות, שחלקם צברתם עבור תואר שערכו מוטל בספק ורובם צברתם עבור סיפוק אורח החיים נהנתני כפי שמקובל היום. לכן מומלץ לכם להתחיל לחסוך כבר עכשיו לימי זקנתכם, מפני שאין סיכוי שהפנסיה שלכם תהיה נדיבה כמו זו של הוריכם. למעשה, תשלמו מסים גבוהים יותר עד יומכם האחרון כדי לתמוך במערכות הסוציאליות שמהן בני דורם של הוריכם ייהנו.

ומה עושה הממשלה בנדון ? שריה ונציגיה עסוקים ב"לחנך" את הצעירים היורדים לחו"ל, במקום לנסות ולהבין מדוע הם יורדים ? הרי כפי שכתבתי למעלה בסה"כ המציאות בחו"ל די דומה !  אלא שלדעתי חלק גדול מהיורדים עוברים לגור בחו"ל בגלל הבושה.

אנו מכירים את התופעה, שישראלים מוכנים לעבוד בחו"ל בכל עבודה שרק יציעו להם, כולל בנין, הובלות, וכד', מקצועות שבארץ הם אפילו לא מעלים בדעתם, לעסוק בהם.

ברור שמי שעשה תואר באוניברסיטה ובסופו של דבר נאלץ לעבוד בארץ בעבודה מזדמנת, או עבודה שנתפסת כנחותה, ירגיש רע. אולי ירגיש שהוא מאכזב את הוריו, אולי הוא ירגיש שהחברה בזה לו, ובכל זאת הצורך להתפרנס דוחק, אז מדוע שלא יעדיף לעשות זאת בסביבה שאינה מכירה אותו !?

אז מה עושה הציבור הרחב בנדון ? ההורים עם הילדים הבוגרים ? מקימים עיר אוהלים ומקטרים על מחירי הדיור ? מחכים למשיח, לממשלה, לביבי, ללפיד או לאובמה ... הציבור ימשיך לדון בשאלה כבדת המשקל, האם יש בישראל בועת נדל"ן ? אך כולנו נטמון ראש בחול ונתעלם מבועת ההשכלה בגבוהה ! הרי הבועה הזאת בוודאות כבר כאן !

אני מציע לציבור הרחב לרכוש יסודות מוצקים של ניהול פיננסי, יזמות והשקעות, במקביל להשכלה האקדמית הרגילה !

אני מציע לצעירים לא לצפות שמישהו ידאג לעתידם הכלכלי, אלא שההורים ילמדו וילמדו, או לפחות יעודדו את ילדיהם ללמוד ניהול פיננסי, יזמות והשקעות, כדי לחסוך מהם תסכול, וחיי עבדות, פשוטם כמשמעם.

כל הורה צריך להיות אחראי להכין את ילדיו למציאות המורכבת, לשלוח אותם למוסדות להשכלה גבוהה כדי ללמוד חומר תיאורטי חשוב, אך במקביל לדאוג להקנות להם כלים מעשיים, לניהול כסף והשגת עצמאות כלכלית, אזי גם מי שחלילה יפוטר ממפעל כמו טבע, יוכל לנחות ברכות אל קרקע המציאות, כאשר באמתחתו כבר מספר נכסים מניבים. 

משה פרידמן מועדון המיליונרים http://www.m-club.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב