ידע רחב, ידע מנצח! למה צריך ידע רב תחומי ואיך זה קשור לשיווק שותפים?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ידע רחב, ידע מנצח! למה צריך ידע רב תחומי ואיך זה קשור לשיווק שותפים? 

מאת    [ 06/10/2013 ]
מילים במאמר: 1230   [ נצפה 2930 פעמים ]

 
 

אחד מסימני ההיכר המובהקים של תחום שיווק השותפים, ולמעשה גם המתודולוגיה העומדת בבסיס המקצועי של עיסוקינו הוא ללא ספק ידע רב תחומי וגישה אינטרדיסציפלינארית. במובן זה שיווק השותפים דומה למקצוע הוראות הדרך, שבו על המשווק לשלוט בכלים ובתחומי ידע נרחבים על מנת להצליח מבחינה מקצועית באופן המיטבי והטוב ביותר. גישה מעין זו מחייבת את התלמידים ובהמשך גם את אנשי המקצוע להמשיך ולהרחיב את הידע הנרכש במסגרת הלימודים, ולהתמקצע בתחום העיסוק, בין אם בהשתלמויות ובין אם זה באופן עצמאי. ניתן כמובן לשלב בין שניהם לפי היכולת הכלכלית של כל אחד ואחד מן העוסקים בתחום. אולם אין גם ספק, שככל שמקפידים על אופן פעולה זה, שמירה על כללי עבודה מעין אלו, שכרה בצידה והיא עוזרת כאמור להפיק את המרב מעיסוקנו. בתחום שיווק השותפים, קיימים מספר תחומים ששילובם האחד עם השני, וכל התחומים ההלו ביחד, חובר לדרך מנצחת, שבה אנו מפיקים כאמור את התועלת הרבה ביותר הן מן הכלים עצמם והן מתחום עיסוקינו בכלל, ואלו הם:

 

-) קידום אתרים ויחסי ציבור באינטרנט

-)קידום אתרים ומודיעין תחרותי

-)יחסי ציבור, קידום אתרים ומודיעין תחרותי

-)שיווק גרילה ומודיעין תחרותי

-)קידום אתרים, שיווק גרילה ומודיעין תחרותי

-)מידענות ומודיעין תחרותי

 

קידום אתרים ויחסי ציבור

בעבר קידום אתרים התמקד באופן מסורתי בעיקר בקידום האתר ותכניו באינטרנט ובשיפור מיקומו של האתר במנועי החיפוש. עבודה זו התבססה בעיקר על מחקר ועבודה עם מילות מפתח וכיוצא בזה. שיטות וטקטיקות קידום אתרים מעין אלו, ואלו הדומים והקרובים אליהם בגישתם, פותחו ויושמו כמובן בתקופה בהן מנועי החיפוש המסורתיים שלטו בכיפת האינטרנט והיוו הלכה למעשה את הגורמים הבודדים, אם לא את הגורם העיקרי, למציאת מידע לסוגיו השונים. כיום כאשר עולם הרשתות החברתיות, המוכרות יותר והמוכרות פחות, כדוגמת הרשתות הייעודיות למיניהם, הפך לחלק אינטגראלי מן הנוף האינטרנטי, ונוספו להם כלים נוספים כגון ערוץ היוטיוב, שהפך למנוע חיפוש בפני עצמו, ועוד כלים רבים וטובים נוספים, העבודה במנועי החיפוש המסורתיים, והעיסוק הבלעדי עם מילות המפתח כבר אינו מספיק. כך או כך, כאשר עולם האינטרנט הולך וגדל, ומציב מיום ליום, כלים ואפשרויות רבות ומתוחכמות יותר, כך גדל גם הצורך בידע רחב ומקצועי יותר, ואנו נאלצים להתמודד כמקדמי אתרים ותוכן גם עם עולם יחסי הציבור באינטרנט. אלו כבר לא מילות מפתח בלבד, אנו חייבים לסגנן דברים, לחדד מסרים, לעסוק בקופירייטינג, להיות בקיאים בכתיבה יוצרת ועוד כהנה וכהנה דברים ויכולות שונות.  למעשה ככל שהאינטרנט הלך והתפתח, כך הלך וצמח גם תחום קידום האתרים, והתמזג עם תחום יחסי הציבור.

 

קידום אתרים ומודיעין תחרותי  

כעיקרון קידום האתרים מקדם אותנו בבחינת יצירת ההכנסה עבור העסק. זהו מהותו, וכך היה קידום האתרים מראשיתו והוא אינו שונה בייעודו זה גם כיום. מצד, שני אחד משני מטרותיו של המודיעין התחרותי מלבד ניהול סיכונים, מתבטא גם כן ביצירת הכנסה ותזרים כספי במגוון ערוצים, כשהחשובים בהם הינם מחקר ופיתוח והשיווק. המודיעין התחרותי מבצע כמובן עבודה זו על סמך מתודולוגיה מקצועית ייחודית, אך גם היא במשותף עם תחומי עניין שונים, ובאופן רב תחומי, תוך שהוא מפתח סט כלים ייחודי משל עצמו. משמעות הדבר, מכיוון ששני התחומים תומכים אסטרטגית באותה מטרה, היינו יצירת תזרים והכנסה כספית, שעבודת המודיעין התחרותי בראיית קידום העסקים, מתחילה בשלבי הטרום קידום, ומניחה את הבסיס עליו תושתת כל עבודת קידום האתרים, שתבוא בהמשך. מדובר הן על בדיקת תחום האפילייט עצמו, מה כדאי מה לא כדאי, ואם כדאי איפה כדאי; מי עוסק בתחום ומי לא; ועוד פרמטרים שונים ורבים. בשלב הקידום עצמו עוזר המודיעין התחרותי במיקוד התכנים, עד לירידה לרמת מילות המפתח, כאשר ייחודו הגדול מתבטא ביכולתו לאפשר לנו פעילות כזו תוך כדי תנועה. בנוסף לכך, משפר המודיעין התחרותי את היכולות והעמקתן במהלך קידום האתרים והתכנים עצמם. בשלבים של קידום שוטף, שמירה על מיקומים ושיפורם, עוזר המודיעין התחרותי בביצוע ההתאמות המתבקשות ושמירה על רמת הקידום. ההקשר לתחום שיווק השותפים הוא ברור, שכן גם בהקשר של שיווק בכלל, המודיעין התחרותי הוא מן הכלים המרכזיים לניהול קמפיינים שיווקיים מצליחים.

 

שיווק גרילה ומודיעין תחרותי

במהותו, שיווק גרילה עוזר לנו לפעול בתנאי חוסר וודאות, גם קיצוניים ביותר, ובתנאים קשים של מחנק אשראי ואפילו "בתקציב אפס". משמעותם של סביבה ותנאים מעין אלו היא סביבה רווית סיכונים עסקיים רבים. כפי שרמזנו כבר למעלה, למעשה הכלי האופרטיבי והאפקטיבי ביותר לעבודה בסביבה זו הוא המודיעין התחרותי בבחינת היעד האסטרטגי השני שלו, היינו המודיעין התחרותי כניהול סיכונים. עבודה נכונה עם שניהם משמעותה חשובה במיוחד בתחום שיווק השותפים, ועוד יותר מכך לאלו, המנסים ליצור עסק ולצאת לדרך של עצמאות כלכלית. משמעותה, היא יצירת הכנסה, תוך מזעור סיכונים, והימנעות מיציאה להרפתקאות פיננסיות ואיבוד הראש. בין אם המדובר בפרילנסרים, באנשים המחפשים מקור הכנסה נוסף, ואף בעסק בתחילת הדרך, שילוב היכולת הוא מתבקש ומובן מאליו.

 

קידום אתרים, שיווק גרילה ומודיעין תחרותי

קידום אתרים בסביבה של היום, רווית הרשתות החברתיות, יוטיוב וערוצי המידע הנוספים השונים, טומנת בחובה סיכונים שונים ומגוונים. בין אם מדובר בזמן שהולך לאיבוד, כסף שיכול לרדת לטמיון, גם אם מדובר בסכומים לא גדולים, שעבור יזמים צעירים בתחילת הדרך, עלולים להיות משמעותיים מאוד, אנו חייבים לפעול ולהתאים את עצמנו באופן, שנצליח להוציא את המרב מהשיווק, ונייצר הכנסה לעסק, וזאת מתוך כמה שפחות סיכונים. לא פשוט בכלל. שילוב של שלושת היכולות מאפשר לנו לעשות זאת בכל שלב ושלב משלבי פעילותינו השונים. החל משלב טרום קידום האתר ובדיקת היתכנות העסק, דרך בדיקת תחומי האפילייט, כך שלא נצא להרפתקאות מיותרות, וכלה ביישום ואופן התנהלות נכון, כאשר הקידום, יחסי הציבור  והמודיעין התחרותי חוברים ומשתלבים בשיווק הגרילה ונעזרים ביכולות המודיעין התחרותי.

 

יחסי ציבור ומודיעין תחרותי

העברת מסרים, חידוד תכנים, עיסוק בלתי פוסק בתוכן, הינם כיום לא רק חלק אינטגראלי מעבודת קידום האתר, אלא גם מכל תכנית שותפים מצליחה, בטח ובטח כאשר אנו נעזרים בטכניקות של שיווק גרילה. העיסוק בהעברת מסרים, תכנים ותוכן, מחייב גם הרכבת פרופילים של מקבלי החלטות וקהל יעד, ואין זה אלא מתבקש לפנות במצב דברים זה ולהיעזר ביכולותיו הייחודיות של המודיעין התחרותי עבור תחום זה. למי פונים, באיזו שפה, באיזה תחום וכך הלאה: אלא לא רק שאלות בלתי נמנעות ממך כמומחה בתחום שיווק השותפים, אלא הם גם בעיקר הנושאים, שאותם יודע המודיעין התחרותי לפתור יותר טוב מכל דיסציפלינה אחרת. זוהי גם הסיבה מדוע השילוב בין יחסי ציבור ומודיעין תחרותי מתבקש גם כן.

 

מידענות ומודיעין תחרותי

למרות הדעה הרווחת, שלא נאמר מיתוס מוכר, שאין לו שום ביסוס במציאות, מודיעין תחרותי ומידענות אינם שני תחומים נבדלים הסותרים זה את זה, אלא שתי דיסציפלינות המשלימות האחת את רעותה באופן, שמוציא רק את הטוב ביותר האחת מהשנייה. אין ספק, כי החיבור בין שניהם הוא לא רק מתבקש אלא גם ובעיקר כורח המציאות. באופן זה שני התחומים לא רק תומכים האחד בשני, אלא גם בשאר הכלים בארגז, ובשיווק השותפים בכלל.

 

יחסי ציבור, קידום אתרים ומודיעין תחרותי

יחסי ציבור וקידום אתרים בסביבה האינטרנטית המודרנית, כפי שראינו זה עתה, באים ביחד ולמעשה אינם מהווים שני תחומים נפרדים. מודיעין תחרותי מהווה למעשה הן את הדבק המחבר בין שני התחומים הללו, כמו גם חומר החיבור בין כל חלקי סט הכלים, כך שניתן יהיה לשלבו באופן, שיוציא את המרב מבחינת השיווק עצמו. זהו אם כן הדבר המחבר לא רק את חלקי הסט, אלא גם את כל החלקים לתחום שיווק השותפים. התאמה מעין זו יוצרת עבודה הרמונית ומובנית בכל שלבי השיווק והעבודה. 

יואב לוין, מייסד ומנהל משותף במכללת ש"ש - האקדמיה לשיווק שותפים בישראל


אתר המכללה: www.yinfol.wix.com/affiliateacademy


מייל: href="mailto:info@affiliateacademy.mygbiz.cominfo@affiliateacademy.mygbiz.com">">info@affiliateacademy.mygbiz.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב