דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום כיפור בבית המדרש הפתוח של חבד 

מאת    [ 03/10/2013 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 3127 פעמים ]

השמש החלה לשקוע וטקס הנעילה של דרשת יום כיפור כמעט והסתיים. קולו של הרב לוי צייטלין התעצם ונעשה רהוט יותר עם כל משפט שדיבר. זה נבע בחלקו מהרגשות הטבועים בהשראת יום הכפרות הקדוש ליהודים. בקרב הציבור התעוררה גם תחושה מוחשית של התרגשות כשנכחו לראות יותר מארבעים חברים בקהל המתפללים שהגיע מזרמים שונים של היהדות ומרקע אישי שונה. כולנו התקהלנו יחד כדי לציין את האירוע הקדוש ביותר בשנה היהודית. יום כיפור הוא האחרון בעשרת ימי תשובה שמתחילים בראש השנה, ביום הראשון של השנה היהודית.

זה היה האירוע השנתי הראשון בבית המדרש הפתוח – בית כנסת שהוא אמנם ארעי אך עדיין נוח ומזמין. הציבור הוזמן להצטרף לתפילה משותפת פתוחה לקהל הרחב במרכז דן פנורמה. זהו מרכז קניות הממוקדם לצד מלון יוקרתי בשכונת מרכז הכרמל בחיפה. טקסי התפילה התקבלו בהערכה רבה על ידי כל המשתתפים. קיבלנו רשות לערוך את התפילה המשותפת רק שבוע קודם ליום כיפור. הרב שלנו, רב לוי צייטלין בסיוע עוזרו זכריה גונשר הסתובבו בכל חיפה כדי להשיג ארון קודש, ספרי תורה וכל מה שהיה נדרש כולל כיבוד קל כדי לשבור את הצום עם סיומו. במהלך יום קדוש זה מקובל ואף נדרש לצום. אנו מנסים לכפר על עוונותינו במהלך השנה שחלפה ולהתחייב לעשות טוב יותר בשנה שנכנסת.

אני מאמין שהודות לאוירה הפתוחה ולאישיותם הנמרצת והחיובית של חברי הצוות, נזכה למשוב חיובי ולתודות רבות מאלה שלקחו חלק בתפילות יום הכיפור. חב"ד, שהיא תנועה חסידית גדולה, מוכרת בזכות הכנסת וכיבוד האורחים, האופטימיות והדגש על צמיחה רוחנית יהודית.

בנוסף, גונשר, המוביל את הסניף של "דוברי האנגלית של חב"ד בפנורמה", סיפק הדרכה ומילים מעוררות השראה למספר דוברי האנגלית האנגלו-סקסונים שהשתתפו בטקסים. באזור שחסרות בו תוכניות דתיות-רוחניות לדוברי אנגלית, רבים מאלה שנכחו בטקסים הביעו הערכה והכרת תודה למעשה מתחשב זה.

בהמשך לתכנית המוצלחת של יום כיפור הוכנה תכנית לערוך טקסי תפילה נוספים בעתיד במהלך מספר שבתות, חג הסוכות וכן פעילויות חינוכיות נוספות במהלך השנה הקרובה.

המטרה היא לשרת את הקהילה הנמרצת והחיונית של דוברי האנגלית במרכז הכרמל. אני חי בקהילה זו ונהנה מהנוחות של מרחק ההליכה הקצר לפעילויות השונות. רבים מידידיי החדשים וגם הותיקים יותר חולקים איתי את התחושה הזו.

"כאשר הארץ נסגרת וכולם נסעו לחופשות במהלך חג הסוכות, רבי לוי המותש ואנוכי יכולנו לשכנע עצמנו לעשות אותו הדבר..." אמר גונשר, "יחד עם זאת, לאחר שראינו את ההערכה והסיפוק הרב מבית התפילה הארעי שהקמנו, זה נתן לנו את ההשראה והכוח לדחוף הלאה ולקיים אירועים נוספים במהלך חג הסוכות. אנו מחכים בציפיה להרחבת טקסי התפילה הציבוריים שלנו במהרה, ומקווים שכולכם תוכלו ליצור איתנו קשר.

לכל סיוע, עזרה וכל מה שהוא יהודי, תרגישו חופשי ליצור קשר עם חב"ד פנורמה, מרכז פנורמה, שדרות הנשיא 109, מרכז הכרמל, חיפה. רבי לוי צייטלין chabadp2@gmail.com 077-411-2770 ולדוברי האנגלית, זכריה גונשר chabadpanorama@gmail.com 058-5454770 ובפייסבוק: English Speakers Chabad Programs

 

 



 

ארל שוגרמן, עולה חדש מארה"ב לחיפה, כותב על חוויותיו בבלוגים


http://earlsdiary.blogspot.co.il/


http://haifawriters.wordpress.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב