דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מחיר הנכס שלכם יעלה או ירד? 

מאת    [ 01/10/2013 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1894 פעמים ]

אין כל ספק כי השאלה שבכותרת כתבה זו היא שאלת השאלות בתחום הנדל"ן. למעשה, אף אחד לא יכול לדעת בוודאות מה צופן העתיד ומה יהיה השווי של הנכס שלו בעוד מספר שנים. אך ניתן בהחלט להעריך זאת ויש לא מעט מומחים אשר יודעים לעשות זאת בצורה טובה ומאוד מדוייקת. תמיד יהיה סיכוי מסוים לטעות ובמדינה כמו ישראל יש גם אירועים לא צפויים המשפיעים על מחירי הנדל"ן, אך באופן כללי - תוכלו לנסות להעריך מה יהיה שווי הדירה שלכם בעתיד באמצעות כמה פרמטרים מרכזיים. עוד על הערכת שווי של הדירה שלכם בכתבה הבאה.

 

כיצד תדעו מה יהיה ערך הנכס שלכם בעוד מספר שנים?

 

שוק הנדל"ן הוא מורכב למדי ומושפע מלא מעט פרמטרים, בין היתר - מצב ההיצע והביקוש באיזור מסויים, הקצב של בניית דירות חדשות, הריבית במשק, החוזק (או החולשה) של המטבע המקומי, המדד, שוק המשכנתאות ועוד. כל הפרמטרים הללו משפיעים על ערך הנכס שלכם ולאלה יש להוסיף גם אירועים לא צפויים כגון מלחמות, פיגועים, אסונות טבע, משבר כלכלי במשק ועוד. כמובן שבעת משבר כלכלי, פחות אנשים קונים דירות ואז יש סכנה שערך הנכס שלכם ירד, אך באיזורי ביקוש כמו תל אביב, רמת השרון, חלקים מסויימים מהרצליה וירושלים ועוד, המחירים יורדים רק לעיתים רחוקות מכיוון שכמעט תמיד הביקוש הוא גדול מההיצע. אז מה עושים? עורכים בירור מעמיק הכולל מיפוי של האיזור בו אתם גרים, שיחות עם מומחים בתחום ואפשר גם להסתכל על ההיסטוריה של השכונה שלכם. ובמילים אחרות - עליכם להתחשב בכל הפרמטרים המשפיעים על מחירי הנדל"ן באיזור שלכם, החל בפרמטרים מקומיים (אופי השכונה, מספר הבתים, מצב הבתים באיזור וכו'), פרמטרים כלכליים, וכמובן גם פרמטרים הקשורים לכל המדינה. גם למצב של הבית שלכם יש כמובן השפעה על המחיר. ככל שהבית יהיה במצב טוב יותר, כך הערך שלו בדרך כלל יעלה. את כל אלה יש לקחת בחשבון ולא לזלזל באף פרמטר.

 

התייעצו עם מומחים בתחום!

 

אם אתם סקרנים לדעת מהו הערך הצפוי של הבית שלכם בעוד שנה או כמה שנים, מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחים. ישנם אנשי מקצוע רבים המבינים בתחום הנדל"ן ויכולים להעריך נכסים בצורה טובה - מתווכים, שמאים, עורכי דין ואפילו כלכלנים ורואי חשבון. לכל אלה ועוד יש ידע בתחום ספציפי הקשור לעולם הנדל"ן, וחלקם יוכלו להעריך את שווי הדירה שלכם. כמובן שלמתווכים הפועלים באיזור הדירה שלכם, יש את הידע הטוב ביותר בנוגע למחירי הנדל"ן באיזור, והם יוכלו לנסות להעריך מה יהיה שווי הדירה שלכם בעוד מספר שנים. מומלץ לקחת בחשבון את כל חוות הדעת, אך לזכור תמיד כי אף חוות דעת איננה בטוחה במאה אחוז, וכי תמיד יכולים להיות שינויים בלתי צפויים!

לפרטים נוספים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב