דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאלו שחיים במקסימום 

מאת    [ 01/10/2013 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 1899 פעמים ]

מוקדש לאלו שאוהבים ליצור בחייהם.

מאמר זה לא מיועד לכולם, וזה בסדר, חלקנו אוהבים את החיים מסודרים ומובנים, כך טוב לנו לחיות. במאמר הזה אני אתמקד בהפוכים מכם, אלו שאוהבים לבנות וליצור, יש להם דחף וחוסר שקט לעוד שלב, עוד פיתוח ועוד יצירה. בכל דבר שהם בונים הם מרגישים שיצרו משהו מבפנים. זה יכול לבוא במגוון תחושות של כיבוש, יצירה, הולדה ועוד, כל אחד ושפתו שלו.

היוצרים, אנחנו חיים את חיינו מזווית אחרת. השאלה שאנחנו שואלים את עצמינו זה לא איך נסתדר ונתייצב אלא, איך נצליח? איך נמצה את עצמינו? את החיים?

החוויה שלנו היא, שכל עוד אני לא חי במקסימום, אז אני לא חי. לחיות במקסימום זה בכל הזוויות בשמחה ובעצב, בעשיה וגם בהנאה. חשוב לזכור- אנחנו שונים האחד מהשני, בתפיסות, במחשבות וברצונות. אבל המאחד ביננו זה אנרגית היצירה-שכמובן גם היא על רצף.

האנרגיה הזו מובילה אותנו למקומות רבים וטובים. אנחנו מצליחים, מגיעים לחוויות שמסקרנות אותנו, מממשים את הכוחות שלנו, ממש כיף. כאשר אנחנו בחוויות הטובות האלה אנחנו ב-"היי", באנרגיות, העולם נדמה לנו כמתחת לכף רגלינו, אנחנו מסוגלים להכול, זו חווית אושר אדירה.

עד פה זה מדהים, יש לנו רעיונות מידי יום ביומו, וכל אחד יותר טוב ממשנהו, תמיד נמצא פתרון לכל בעיה, כי יש לנו מטרה אחת, והיא ליצור את המדרגה הבאה. אנחנו בחוויה של פוריות ויצריתיות- על הסוס.

עד ש... התעייפנו. משהו בנו נגמר, ופתאום אנחנו מתמודדים עם חוסר היציבות המובנת בחיינו. מתמודדים עם מה שלא הצלחנו עוד לעשות, ויושב עלינו כבד. מתמודדים עם הדרך שאנחנו עוד רוצים לעבור, ובעיקר עם הציפיות העצמיות שהיצירתיות שלנו מייצרת.

ואנחנו, כמובן, ככל שהאושר יותר גבוה, כך העצב יותר עמוק. הדכדוך תופס אותנו, במין תחושה שאין לנו עוד סיכוי. זה כמו גלגל כזה של עליה גבוהה וירידה גבוהה ושוב עליה, כי בסוף אנחנו מתאוששים ומתאפסים על עצמינו וחוזרים לנצח את החיים, וליצור בהם את מה שנרצה.

ועד כאן זה בסדר, בעיקר אם טוב לנו עם זה. אם אנחנו מקבלים את מצבי הרוח המשתנים, מכירים בצורך שלנו לנוח לפעמים ולאגור עוד כוחות. מכירים בכך שהעצב חולף כשמצבורי האנרגיות מתמלאים מחדש.

איפה כדאי לנו לשים לב:

א.      אם אנחנו מכבים את היצרתיות שלנו כי אין לנו כח להיי-דאון הזה.

ב.      אם אנחנו פוגעים באהובינו, והם לא מסתדרים עם השינויים העוברים עלינו.

ג.       אם אנחנו מפחדים לעלות ולהצליח בגלל העצב שיהיה אחרי.

ד.      אם אנחנו מותשים מעצמינו.

הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לזהות שאנחנו פועלים בחיינו מתוך- יצירה, זה מה שחשוב עבורנו, יותר מיציבות, בטחון מוגנות ועוד. זו דרך חיינו.

הקבלה של עצמינו "היצרתיים" עשויה להיות חשובה ביותר, בעיקר לנוכח הסביבה שיכולה להבהל או לדחוף אותנו לפעול בדרך שמתאימה להם. מותר וחשוב לזהות מה מפעיל אותנו ולעבוד יחד איתו.

אחרי שמקבלים את עצמינו, זה הזמן לבדוק גם איך אנחנו עושים זאת בדרך הטובה ביותר עבורנו.

אם מתיש אותנו השינויים במצבי הרוח, אם אהובינו נפגעים בצורה זו או אחרת מדרך פעילותנו, או שאיננו מעיזים, בגלל המחיר, לפעול בדרך היצרתית שלנו, זה הזמן לבחון, איך מתאים לנו להשתמש בכח המניע הזה. האם אנחנו רוצים ליצור לעצמינו מסגרת יציבה יותר, שבתוכה נפעיל את היצירתיות. האם אנחנו יכולים לתקשר בצורה מוצלחת יותר עם אהובינו כדי שלא יפגעו מאיתנו או להתאים בין הדחף שלנו ליצור לצרכים שלהם. חשוב בהקשר הזה לזכור שככל שלאהובינו לא יהיה טוב, גם אנחנו בסוף ניפגע מזה. ועוד משהו זה שלאהובינו קשה זה לא אומר שאנחנו לא בסדר או שהם לא בסדר, זה רק עניין של אופי והתנהלות אחרת בחיים. אם אנחנו מותשים מעצמינו, אנחנו יכולים לבחון את כמות האנרגיות שאנחנו משקיעים ביצירה, למול הכוחות שמתאים לנו להשקיע בה. זה בעצם הזמן ליצור את החיבור בין מה שאנחנו רוצים בחיינו לבין מה שמצוי בהם ומתאים לנו.

יצירה זה כח ואנרגיה, והיא מביאה איתה המון טוב עבורנו, רק חשוב שמניע היצירה לא ישלוט בנו אלא שאנחנו נעזר בו ע''מ להגיע לאן שנרצה.

בהצלחה ביצירה התואמת לחיינו המציאותיים.

רות זיו - 


יזמית More Option. כל ההצעות לעסק הקטן, מגיעות אליך למייל.
הצעות מתחום השיווק, מכירות, ידע עסקי, כלים פיננסים,שיתופי פעולה, קבוצות רכישה ועוד.


www.mopt.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב