דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקורות מידע רפואיים באינטרנט עבור עורכי דין - שימוש נכון בכוחה של הרשת 

מאת    [ 28/02/2008 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2335 פעמים ]

מקורות מידע רפואיים באינטרנט עבור עורכי דין - שימוש נכון בכוחה של הרשת

תביעות בתחום הרפואי שהן מסובכות ומורכבות מחייבות את עורך הדין להתעמק ולהבין את המקרה: הרקע, תרופות, סוגי טיפול, נהלים בטיפול, סיכונים הגלומים בסוגי הטיפולים השונים ועוד. המידע משרת את עורך הדין בגיבוש התיק, בהתנהלות מול הרופא המומחה שנותן חוות דעת וכן בהכנות לקראת חקירת המומחה הרפואי של הצד הנגדי.

הפופולאריות של אתרים רפואיים בקרב הגולשים, גורמת לכם שהרשת גדושה באתרים רפואיים מסוגים שונים. האינטרנט מספק אפשרויות גישה רבות לספרות רפואית בטקסט מלא לציטוטים או לתקצירים.

הקלות שבה ניתן להעלות מידע לרשת הביאה לכך שקיימים אתרים רבים שבהם המידע מועט למרות שמבחינה וויזואלית הם מרשימים ביותר. קיים פער גדול באיכות המידע בין אתרים שונים. קיימים אתרים שאף מטעים במכוון ע"י הצגת מידע מסולף או שקרי. חשוב מאד לחפש מידע מבוקר (Peer Reviewed ) ממקור מוסמך.

הגדרת החיפוש

לפני תחילת החיפוש יש להבהיר מהו סוג המידע אותו מחפשים. המידע יכול להיות בנושא סטנדרטים של טיפול מסוים, נתונים לגבי שכיחות של סיבוכים כתוצאה מטיפול מסוים, מידע בסיסי לגבי מחלה או פגיעה מסוימת ועוד. יש להגדיר את הרעיון המרכזי של החיפוש ולקבוע מילות מפתח לחיפוש כולל מילים קרובות ומילים נרדפות.

לצורך הגדרת החיפוש יש צורך בנגישות למאגר של טרמינולוגיה רפואית. מילות המפתח בחיפוש יבואו בדרך כלל מתיק רפואי המציג דיאגנוזה או טיפול מסוים שנעשה. המונחים הרפואיים יכולים להיות שם של תרופה או מכשור רפואי מיוחד. כדאי שתהיה לעורך דין נגישות למילון רפואי בסיסי וכן למילון תרופות עדכני Medic) ). איות נכון של מילות החיפוש הוא עניין קריטי לצורך הגעה לתוצאות חיפוש ממוקדות.

הרשת אינה מאונדקסת באף אחת מהשיטות המקובלות. חיפוש המידע יכול להיראות מיגע וגוזל זמן. מנועי חיפוש הם דרך פופולארית להגיע למידע אבל הם מאחזרים תוצאות רבות מדי ובהם הרבה "רעש" (חומר תפל). בלי אסטרטגיית חיפוש מובנת, השימוש במנוע דומה לשיטוט חסר כיוון בין מדפיה של ספריה ענקית במטרה לאתר ספר מסוים.

ביצוע החיפוש

ברוב האתרים הרפואיים המרכזיים קיימים מדורים המדריכים כיצד לחפש ולהפיק את המרב מהאתר (Tutorials). התעמקות במדריכים ולימוד האפשרויות השונות לחיפוש אומנם גוזלת זמן אבל משתלמת  ביותר משום שהיא חוסכת לאחר מכן שעות של חיפוש עקר.

אין לטעות ולחשוב שהדמיון החיצוני בין אתרים רפואיים מעיד על כך שהם דומים. אתרים שונים משתמשים באלגוריתמים  שונים לניתוח השאילתא (הגדרת החיפוש) והתוצאות משתנות בהתאם.

אם חיפוש עבור שאילתא מסוימת לא הניב תוצאות מצופות יש לעבור למנוע אחר לבדיקה נוספת. לאחר זמן מסוים טבעי הדבר שיהיו כמה מנועים/אתרים מועדפים לחיפוש. יש יתרון מסוים בהתמקדות במספר אתרים מצומצם לביצוע חיפוש משום שבדרך זו ניתן להתמקצע ולהגיע בדרך יותר יעילה ומהירה לתוצאות חיפוש ממוקדות. בנוסף, במשך הזמן מתגבשת ידיעה לגבי איזה אתר עדיף לשימוש לחיפוש מסוג מסוים.

את דף תוצאות החיפוש כדאי לשמור במועדפים או להדפיס. מקובל לחשוב שאם הגענו לתוצאות מסוימות הרי שהם תמיד יופיעו בביצוע אותו חיפוש. הדבר אינו נכון. בחיפוש נוסף לפי אותן מילות מפתח ובאותו סדר יכולה להתקבל תוצאה אחרת משום הגמישות של הרשת. דפי מידע נוספים מועלים לרשת כל הזמן ולכן הרלוונטיות של מסמך מסוים לשאילתא יכולה להשתנות באופן יחסי לדפי המידע החדשים שנוספו .

אם החיפוש לא מניב את המידע המצופה למרות כל הניסיונות, אל יאוש! פנה אל הספריה הרפואית או לברוקר מידע. שם בוודאי ניתן לקבל את תוצאות החיפוש הטובות ביותר .

 

 

מידענית רפואית, בעלת השרות מ.ר.ב- מידע רפואי בטוח המסייע לעורכי דין, המתמודדים עם הצורך במידע רפואי, בתהליך ניהול תיקים בתחום הנזיקין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב