דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לאכול לפני יום מבחני המיון לצבא 

מאת    [ 18/09/2013 ]

מילים במאמר: 1000   [ נצפה 2983 פעמים ]

האם אתם מודעים לכך, שמה שאתם אוכלים ושותים בימים הסמוכים לבחינה וביום המבחנים עצמו יכול להשפיע על ביצועיכם ועל הסיכויים שלכם להתקבל במידה ניכרת? מהי הדיאטה (התזונה) הטובה ביותר ליום הבחינה?

אוכל ושתייה יכולים להשפיע על תוצאות המבחנים שלכם. כיום, יותר ויותר מחקרים מדגישים את הקשר בין תזונה לתפקוד. מבחני המיון ליחידות המיוחדות דורשים מהמועמדים להתנהל בצורה מיטבית וללא ספק, תזונה נכונה תוכל לסייע לכם במישורים רבים וביניהם ריכוז, שקט נפשי, בטחון עצמי ועוד.

יום מבחנים ארוך הוא כמו מרתון נפשי שבו הסיבולת שך הנבחן הופכת להיות קריטית. תזונאים אוהבים להדגיש את החשיבות של הרגלי אכילה בריאים בתקופה לחוצה זו. הם אומרים שאוכל ושתייה נכונה יכולים להמריץ את המערכות הפיזיולוגיות שלך, לשפר את הערנות שלך ולשמור אותך בשעות הבחינה הארוכות. לעומת זאת, בחירות תזונתיות לא נכונות יכולות לגרום לך להרגיש איטי, עצבני, או כבוי.

עצות התזונה הבאות יסייעו לך לבצע במיטבך ביום הבחינה את המתבקש ממך:

1. הקפד לאכול גם אם אתה בדרך כלל מדלג על ארוחת הבוקר, או נמנע מאכילה כאשר אתה עצבני או מתוח. אתה עדיין צריך למצוא את הזמן כדי לאכול משהו. פשוט מאוד, המוח שלך זקוק לאנרגיה אמיתית ממזון כדי לעבוד ביעילות. אתה צריך לשמור על הפוקוס המנטלי שלך בבחינה שלך ולא לעסוק ברעב שלך. יהיה חבל רם תבחר ללמוד באופן אינטנסיבי לפני הבחינה שלך ולאחר מכן תהיה עייף מדי פיזית כדי להתנהל בצורה הטובה ביותר ביום הבחינה. אם אתה באמת לא יכול לעכל מזון, אולי כדאי שתנסה להזין את עצמל בשייק חלבון או פירות.

2. אכילה נכונה ביום הבחינה תשפיע על המוח שלך. מומלץ שתאכל מזונות עשירים בחלבון אשר יכולים להוביל אותך לערנות נפשית גדולה יותר. מומל ץ למשל שבחירות מזון בריאים ביום בחינה תכלולנה ביצים, אגוזים, יוגורט וגבינת קוטג'. שילובים נוספים לארוחת בוקר טובה יכולים להיות דגני בוקר מחיטה מלאה עם חלב דל שומן, ביצים וטוסט עם ריבה, גרנולה ללא סוכר עם דייסת  שיבולת שועל.

בעקרון, הבחירות התזונתיות הנחשבות למזון שיעיל במיוחד למוח הן דגים, אגוזי מלך, אוכמניות, גרעיני חמניות, זרעי פשתן, פירות יבשים, תאנים ושזיפים מיובשים.

למרות שלא מוכח, רבים מחשיבים פירות לספק דלק מוח מצוין, שיכול לעזור לך לחשוב מהר יותר ולזכור בקלות רבה יותר. אתה יכול לאכול מלונים, תפוזים, תותים, אוכמניות, או בננות, (פצצת אנרגיה צהובה...). ובירקות: גזר, פלפלים, כרוב ניצנים, תרד, ברוקולי וגם אספרגוס וגם הוא בחירה טובה.

3. ביום הבחינה, התרחק ממזונות עשויים קמח לבן, כמו עוגות, עוגיות, מאפינס, אשר דורשים זמן ואנרגיה לעיכול. כמו כן להימנע ממזונות עשירים בסוכר מזוקק, כגון שוקולד, קינוחים, וממתקים. כן, כל אלו שהצטיידו בקוביית שוקולד כדי להתרכז במבחן, למעשה משפיעים על המוח ולא מאפשרים לעצמם את החופש הנדרש לחשיבה רב מערכתית ורבת שכבות.  השתדלו להימנע מצירופי מזון מסוימים, כגון חלבון ועמילן יחד. חומרים אלה דורשים זמן נוסף להתעכל ביחד.

פחמימות תגרומנה לך להרגיש נינוח יותר ופחות ערני. אז פחמימות הן אפשרות טובה ליום שלפני הבחינה, אבל לא ביום הבחינה בפועל. בנוסף, אכילת פחמימות כגון אורז או תפוחי אדמה, בכמויות גדולות, עשויה לגרום תחושת כבדות ונמנום.

המנע ממזונות שעשירים בסוכר, כמו שוקולד, קינוחים, וממתקים. הם ייצרו בגופך שיאי סוכר ולאחר מכן נפילה מהירה - ההפך מהייצוב, שאליו אתה שואף בזמן הבחינה הארוכה שלך.

4. אפשר לשתות משקאות אנרגיה. הקפד לשתות מספיק מים לפני ובזמן הבחינה שלך. תה גם עובד, אם כי בלי הרבה סוכר. התייבשות יכולה לגרום לך לאבד את הריכוז, אם אתה מרגיש חלש, ומתחיל לאבד את האנרגיה שלך, אל תחכה עד שתרגיש צמא. שתה כל חצי שעה כוס מים. אם תחכה עד שתחוש צמא, הגוף שלך יהיה כבר קצת מיובש.

5. הימנע ממשקאות החוסמים מוח. הימנעו מאלכוהול לחלוטין ביום בחינה. ברור, אתה לא יכול לעשות את הבחינה אם אתה שיכור, כאב ראש, או מרגיש בחילה. באופן כללי, המנע מצריכת אלכוהול כדי למנוע ההנגאובר, שעמום, או עייפות מוגזמת.

הימנע ממשקאות מוגזים וממותקים כמו קולה. הימנע מקפאין, ידוע שקופאין יכול להגדיל את העצבנות שלך. עם זאת, אם אתה רגיל לשתות קפה באופן קבוע, ולאחר מכן לשתות כוס קטנה או שתיים. נסה לאכול משהו בריא יחד עם הקפה שלך. אם אתה חותך את הקפה בפתאומיות ולחלוטין, אתה יכול בסופו של דבר למצוא את עצמך עם כאבי ראש – מחיר ההתמכרות.

6. אכול ארוחות קלות. אכול מספיק כדי להרגיש מרוצה, אבל לא כל כך הרבה כך שתרגיש מלא. אם אתה אוכל ארוחת בוקר או צהריים גדולים לפני בחינה, אתה תרגיש מנומנם וכבד. האנרגיה של הגוף שלך תהיה ממוקדת על תהליך העיכול ולא במתן המוח שלך עם האנרגיה שהוא צריך כדי לתפקד ביעילות. במקום זאת, נסה ארוחת צהריים קלות כגון סלט עם עוף או סלמון.

7. אל תנסה מאכלים חדשים ומשקאות ממש לפני הבחינה, גם אם הם מומלצים ביותר על ידי חברים או משפחה. אתה לא יודע איך הגוף שלך יגיב אליהם ואתה לא רוצה שום הפתעות ביום הבחינה. הצמד לאוכל ולשתייה שהגוף שלך רגיל אליו.

8. שקול לקחת ויטמינים. לצערנו, בגיל ההתבגרות, נערים ונערות לא אוכלים תזונה מאוזנת ובריאה. כשאתה שורד על פיצה, ג'אנק פוד, רד בול וקפה, הגוף שלך בסופו של דבר נמצא בחוסר בויטמינים ומינרלים חיוניים. מולטי ויטמין יכול לעזור. וויטמינים מקבוצת B עשויים לחזק את תפקודי מוח. ברזל, סידן, אבץ ויכולים להגביר את היכולת של הגוף להתמודד עם לחץ. בכל מקרה, הוועץ ברופא.

9. במהלך יום המבחנים. בין מבחן למבחן, ניתנת לך הפסקה קלה. חטיפי מזון בריאים, כמו חטיפי חלבון, שיבולת שועל, חטיפי אנרגיה, חטיפי גרנולה, שקדים, אגוזי מלך, או פירות מעולים לזמנים כאלה, כדי לשמור על האנרגיה שלך גבוהה. הימנע משוקולדים ופינוקים מתוקים. למרות היותם טעימים וזמינים, האנרגיה הגבוהה שבהם תוביל גם להתרסקות האנרגיה במהלך הבחינה שלך!

10. שינה ומנוחה לפני יום המבחנים. למועמדים רבים הרגלים של לימוד אל תוך הלילה או ללכת לישון מאוחר אחרי טלויזיה, או בילויים. בייחוד בגיל 16-18. בנוסף לפני יום המבחנים, מנסים המועמדים לדחוס עוד קצת מידע למרות היותם מותשים. במקום זאת, בלילה שלפני הבחינה, הפסק ללמוד בשעות הערב המוקדמות. לאחר מכן, הרגע, אכול את ארוחת הערב שלך, הוצא את הבגדים שלך ליום המחרת, ארוז את התיק שלך, התקלח, הגדר שעת השכמה מוקדם מספיק שלא תאחר ועלה למיטה מוקדם. עשית את כל מה שאתה יכול. כדי לתפקד במיטבך ביום בחינה, אתה צריך לא רק את האנרגיה שמגיעה מתזונה בריאה, אלא גם את האנרגיה שמגיעה משינה נינוחה.

בהצלחה.

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב