דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי להתחיל תהליך ייעוץ שינה? 

מאת    [ 17/09/2013 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 2324 פעמים ]

לאחר שלמדנו מדוע כדאי וחשוב לעבור תהליך ייעוץ שינה לתינוקות ולילדים, מי יכול להיעזר בכך, כיצד לבחור יועצת נותרה כעת שאלת העיתוי. מתי להתחיל?

התשובה לשאלה הזו נחלקת למספר היבטים שונים, אשר יש לתת את הדעת על כל אחד ואחד מהם.

ראשית, ההיבט הפיזיולוגי. ניתן להתחיל ללמד תינוקות להירדם בצורה עצמאית החל מגיל 5 חודשים, וזאת משתי סיבות עיקריות; האחת, בגיל זה הגוף מפריש כמות מספקת של מלטונין (הורמון השינה), והשנייה, שבגיל זה מושגת, לרוב, בשלות מוטורית, המאפשרת ללמד את התינוק לקחת את המוצץ באופן עצמאי. ישנן שיטות, שטוענות, כי ניתן להתחיל עוד קודם לכן, אך לדעתי ומניסיוני אין הדבר כך.

שנית, היבט התהליך ושגרת החיים של המשפחה. התהליך מושתת ביסודו על שגרה קבועה ולכן רצוי ונדרש, כי לפחות בתחילת התהליך תדעו, שניתן לשמור על רצף של כעשרה ימים של שגרה בלתי מופרעת. לכן, אם מתוכננת נסיעה משפחתית לחופשה, אם אבא בדיוק יוצא לשבוע מילואים, אם הדודה מתחתנת בעוד יומיים ויש רצף אירועים מדי ערב או כל התרחשות מסוג זה, שאינו מאפשר שמירה קפדנית על השגרה במשך שבוע עד עשרה ימים, המתינו בסבלנות והתחילו את התהליך לאחר מכן.

שלישית, היבט המוכנות המנטלית של ההורים לשינוי. תהליך ייעוץ שינה הוא תהליך של שינוי, של יציאה מאזור הנוחות וההרגלים הישנים. זהו תהליך הדורש מחויבות, עקביות, התמדה ונחישות, והוא טומן בחובו לא מעט קושי. ביצוע שינוי הוא אינו משימה פשוטה, במיוחד כאשר מדובר בהצבת גבולות ובהתמודדות עם הקטנטנים האהובים שלנו. בדקו עם עצמכם, האם אתם מוכנים לקחת על עצמכם את המשימה בשלב הזה של הדרך. חשוב שתיכנסו לתהליך, כאשר אתם חדורי מוטיבציה ונכונות. תתפלאו לשמוע כמה פעמים הורים מגיעים לבקש עזרה, אך כשמגיע הרגע לבצע את השינוי ולהתמודד ולעמוד מול הקושי, אין הם מוכנים לשנות מהרגליהם הישנים (שבעצם הביאו אותם עד הלום).

נשמע סוג של פרדוקס, תגידו, הרי הם פנו בבקשת עזרה (ואפילו שילמו כסף תמורתה) וכעת הם לא מוכנים לעשות את השינוי? אכן כן. הסיבה לכך, היא שהם לא היו מוכנים לקחת על עצמם את המשימה ולבצע את השינוי. הם מבינים את הצורך, מאוד רוצים שדברים ייראו אחרת, אך טרם גיבשו את החוזק המנטלי הנדרש לשם כך. זהו בעצם ההיבט החשוב ביותר, לדעתי, בבחירת המועד לתחילת התהליך. רק כאשר אתם חשים מוכנות מנטלית, רק אז צאו לדרך. אם אינכם מוכנים, ובשל כך תתחילו ותפסיקו – הדבר יקשה על הילד או הילדה שלכם גם במצב הנוכחי וגם על יכולת הלמידה בהמשך.
בימים אלה אני מטפלת במספר מקרים, שהדגימו לי שוב, ביתר שאת, עד כמה חשוב בסיס איתן ומוקדם של הרגלי שינה טובים, כדי להתמודד עם רגרסיות שונות, שהן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. לכן, ההמלצה שלי, מכל הלב, היא להתחיל כמה שיותר מוקדם (בהנחה שמתקיימים כל התנאים שציינתי קודם לכן).

הקניית בסיס יסודות איתן להרגלי שינה טובים מגיל צעיר, תאפשר לכם לגדל את ילדכם מבלי להיכנס למאבקים בנושא השינה, שהינם שכיחים בבתים רבים ומעיבים על הזמן המועט ממילא שלכם איתם. הדבר יאפשר לכם לעבור את הרגרסיות של כאבי השיניים, רצף המחלות עם הכניסה לגן או את קפיצות ההתפתחות, בקלות יחסית, היות וילד עם בסיס יציב של הרגלי שינה, יחזור במהירות לשגרת השינה שלו לאחר רגרסיה, ולעתים קרובות אף ישמור על שגרת השינה גם במקרים של מחלה עם 40 מעלות חום או הצמחת 5 שיניים בו-זמנית.

דר' דורית שלו - יועצת שינה לתינוקות וילדים בשיטת "לילה טוב"
אימייל: sleepwell.ds@gmail.comפייסבוק: https://www.facebook.com/Dr.Dorit.Shalev
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב