דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספאזם בשרירי הצוואר (צוואר תפוס) 

מאת    [ 14/09/2013 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 4384 פעמים ]

הכוונה בביטוי ספאזם בצוואר, הינה לעיוות רפלקסיבי של שרירי הצוואר, אשר מכונה גם "צוואר תגובתי תפוס". כמו כן, יש לו שמות יותר מוכרים כמו צוואר תפוס או צוואר נוקשה. מדובר בעצם בהתכווצות לא רצונית של שרירי הצוואר ולעיתים גם שרירי חגורת הכתפיים, כאשר בעקבותיה הם הופכים לנוקשים וכואבים. הכאב יכול להיות בדרגות עוצמה שונות, להימשך כמה ימים עד כמה שבועות ובלא מעט מקרים אף להגביל ולהפריע לתפקוד היומיומי התקין.

מה גורם לספאזם בשרירי הצוואר?

ספאזםבשרירי הצוואר יכול להיגרם מאיזשהו איום על עצבי השדרה ו/או עמוד השדרה. כלומר, כאשר יש איזשהו תהליך שעלול לסכן את עצבי השדרה או את עמוד השדרה השרירים הופכים לנוקשים על מנת להגן עליו וזה בעצם מקור הכאב. ישנו מגוון רחב של גורמים שכאלו ביניהם: עבודה מרובה מול מחשב, פציעות שונות, שינויי טמפרטורה קיצוניים, מתח ולחץ, יציבה לא נכונה, טראומה, הרגלי שינה לא נכונים וכן הלאה.

מה הסימפטומים של ספאזם בשרירי הצוואר?

אז כאמור, התחושה הכללית היא של נוקשות, מתח בשרירים וכאב באיזור הצוואר והכתפיים. בנוסף, ספאזם בצוואר עלול לגרום לכאבי ראש, הגבלות בטווח התנועה של הצוואר (עקב הכאב שחשים בתנועה) וליצור נקודות הדק רגישות באזור הצוואר (Trigger points) אשר גורמות לכאב מוקרן גם במקומות אחרים.

האם יש אנשים שנוטים יותר מאחרים לסבול מספאזם בצוואר?

כולם עלולים לסבול מספאזם בשרירי הצוואר, אך ישנם כאלו שסובלים ממנו יותר מאחרים. כלומר, ישנם לא מעט אנשים שסובלים מספאזם בשרירי הצוואר מספר פעמים במהלך חייהם, ואף כאלו שעבורם מדובר במצב שחוזר על עצמו הרבה פעמים והופך עבורם למטרד של ממש. הסיבות לכך נעוצות בדרך כלל בתנוחות לא נכונות של הגוף- כמו הרגלי שינה, יציבה או הליכה לקויה, עבודה ממושכת מול מחשב בתנוחות לא נוחות ועוד.

כיצד מאבחנים במקרה של ספאזם בצוואר ?

על אף שמדובר בבעיה שכיחה שלעיתים חולפת מעצמה מומלץ לגשת למומחה על מנת לשלול גורמים אחרים לכאב ולמצוא דרכי טיפול הולמות בשביל שתוכלו לחזור לתפקוד מלא כמה שיותר מהר. האבחון עצמו כולל בדרך כלל בדיקה של רקע הכאב, תשאול בסיסי על ידי המטפל ממה נגרם הכאב, האם ישנם עוד סימפטומים שמלווים אותו וכן הלאה. לאחר מכן, המטפל יערוך בדיקה פיזית ובהתאם לכך ימליץ על טיפול או בדיקות נוספות במידה ויש חשד לפתולוגיה יותר חמורה.

אילו טיפולים מומלצים לספאזם של שרירי הצוואר?

טיפול בספאזם צווארי, נקבע בצורה אינדיבידואלית בהתאם לחומרה שלו והאופן בו הוא נגרם. לפעמים רופאים ימליצו על תרגילי מתיחה, פיזיותרפיה, טיפול תרופתי  וכו'. ניתן להשתמש בקומפרסים חמים ואו קרים בהתאם להמלצת המטפל, בכדי להקל על הכאבים, יחד עם זאת, לרפואה המשלימה יש הרבה מה להציע בתחום, כלומר, טיפולים שמקלים ומעלימים את הכאב ללא תופעות לוואי בכלל. בין הטיפולים המומלצים והיעילים ביותר לטיפול בצוואר תפוס ונוקשה ניתן למצוא טיפול בגישת טריגר פויינט תראפי – Trigger Point Therapy, קינזיו טייפינג – Kinesio Taping, טכניקות שונות בעיסוי, שחרור רקמות חיבור בגישת רכבות אנטומיה – Anatomy Trains ,  דיקור יבש מערבי ועוד.

טיפול בכאבים והגבלות תנועה, דרך שיטות טיפול טבעיות המבוססות על הרפואה המערבית, מומחיות בגישות טיפול רפואי אינטגרטיבי כמו: שיקום תנועתי אורטופדי, טריגר פויינט,רכבות אנטומיות, דיקור יבש מערבי,  קינזיו טייפ ועיסוי רפואי ומשולב. שיקום תנועתי אורטופדי בכיר, התמחות בטיפול בספורטאים, קינזיו טייפינג עם התמחות בפציעות אורטופדיות ופציעות ספורט, מוסמך לטיפול בנשים בהריון. חבר בחברה הישראלית לרפואת שריר שלד, חבר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל והלשכה למקצועות בריאות משלימים  RCP-M12959. www.yafimetapel.co.il    info@yafimetapel.co.il">target="_blank"> info@yafimetapel.co.il מטפל באזור כפר סבא  והמרכז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב