דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה לעסקים קטנים 

מאת    [ 12/09/2013 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2092 פעמים ]

 

אסטרטגיה לעסקים קטנים

חשיבות בניה והשמה של אסטרטגיה עסקית ,ידועה ומיושמת בעיקר בקרב הארגונים והרשתות  הגדולים. אך מה קורה כאשר מדברים על כך בסקטור של העסקים הקטנים ?.כיום חלק ניכר מהעסקים קטנים אינם מודעים כלל לנושא , או שנוהגים להניח עם שמוצר או שירות במחיר נמוך קיימת מבחינתם אסטרטגיה עסקית. במקרים רבים לא נעשה ניסיון לבניה של אסטרטגיה כזו בעסק קטן, מתוך חוסר מודעות עסקית לנושא. המסקנה לכך מאד ברורה , ייתכן והעסק בסכנה ,במיוחד כאשר נמצאים בענף תחרותי שחסמי הכניסה אליו נמוכים.

עפ"י נתוני BDI שיעור ההישרדות של עסקים בינוניים וקטנים עומד על 71% בתום השנה הראשונה,  יורד לכ-58% בתום השנה השנייה, ומגיע ל- 30% בלבד בתום השנה החמישית.,יחד עם נתונים אלו במאמר זה הנני טוען מתוך ניסיוני הרב בליווי עסקים קטנים להצלחה, שגם חוסר עניין או מודעות  בלבנות וליישם אסטרטגיה עסקית עלולים להביא  לסגירתו של עסק או להפסדים. בעסקים קטנים       עם חסמי כניסה נמוכים,קיימת חשיבות עליונה לקיומה של אסטרטגיה עסקית, מהסיבה הברורה התחרות .על מנת לנצח בתחרות יש לקבל החלטה מראש, על סוג האסטרטגיה כלומר בידול או מיקוד .           עסק קטן שפועל באופן הזה , מעניק לעצמו יתרון בולט מול מתחריו, ויש באפשרותו לדרוש בשלב מאוחר עלות גובה בהתאם. ההחלטה ליישום של אסטרטגיה עסקית ,אינה פשוטה,ויש לה השלכות כלכליות ומעשיות ,אשר דורשות ליווי מקצועי, במיוחד לבעלי עסקים קטנים. מעבר לכך היא הינה הכרחית אם יש אינטרסים ומטרות להפיק רווחים ולממש את הפוטנציאל העסקי לאורך זמן. מהלך זה מעניק לעסק כמה וכמה יתרונות חשובים : בידול העסק מהמתחרים , עליה בתפוקות, מניעת שחיקת רווח, ניצול היתרונות ויצירת חסמי הכניסה גבוהים בענף אשר מעניקים יתרון בולט בשוק תחרותי.

לסיכומו של דבר , מטרתי במאמר זה הינה להביא למודעות ציבור בעלי העסקים, את חשיבותה ותועלתה של אסטרטגיה עסקית. בעל עסק קטן אשר מתייחס לעסק שלו כארגון גדול, חייב באסטרטגיה עסקית ואין על כך ויכוח. כיום ישנה תחרות רבה כמעט בכל ענף ויתרה מזו, העסקים הקטנים לעיתים נאלצים להתחרות ברשת גדולה אשר מספקת מוצר דומה . דוגמא לכך ניתן לתת לראות כיצד רשת הפיצות העולמית "דומינוס פיצה ", אשר מתחרה בארץ עם עשרות ואף מאות פיצריות מקומיות. ולכן  האסטרטגיה שהם בחרו הינה לחדש "ולהמציא את הגלגל" כל פעם מחדש.הדבר  ניכר באופן בו         הם מפתחים את המוצר ( טעמים חדשים של פיצות) , ומשפרים את רמת השירות (באינטרנט).                       אסטרטגיה עסקית הינה מהלך מורכב והמסיבה מאד ברורה ,היא משליכה המון על כל פעילות העסק והעובדים, יחד עם זאת, היא חיונית ביותר להמשך פעילות עסקית אפקטיבית ורווחית לאורך זמן.

 

ב ה צ ל ח ה

מיכאל בן יוסף @ פתרונות להצלחה בעסקים @www.michaelby.com

 

מיכאל בן יוסף פתרונות להצלחה בעסקים http://www.michaelby.com 054-5491491




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב