דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אנו חוששים לחיות בישראל? מאת ג'ונה טיילור וארל שוגרמן 

מאת    [ 12/09/2013 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 1899 פעמים ]

השאלה שאני נשאל הכי הרבה מחברים, משפחה ומבקרים היא "האם אנו פוחדים לחיות בישראל?!"

היום יום חמישי ולכן זהו יום המסג' הרפואי שלי. המרפאה בעיסוי, ג'ונה טיילור ובעלה הם עולים שהגיעו לישראל גם הם מקולורדו. זה חודש ספטמבר 2013 ושוב האזור גואש ומתחמם. ג'ונה ואני דנו בתפיסות שלנו לגבי החיים בצל האיום המתמיד של המלחמה והטרור. אלה הם דבריה של ג'ונה לגבי הרגשות המעורבים בחיים באזור רווי מלחמות זה:

"כל מי שעוקב אחר החדשות מודע למה שקורה בסוריה ובחוסר היציבות שם. כשגרתי בקולורדו, הייתי חברה במועדון בינלאומי לשפות. הכרתי אישה בשם סטראסיה, היא היתה מסוריה ונראתה די נחמדה וחברותית עד שציינתי את אהבתי לישראל. מאותו היום ואילך היא התרחקה ממני ומאז היא כבר חזרה לסוריה. אני באמת מקווה שהיא בסדר. הסכסוך באזור הזה מורגש בכל העולם.

מאז המהפכה האחרונה במצרים והמאבק בסוריה נראה כי הכל הולך להשתנות גם בחיפה ובכל הארץ. אתה מרגיש דריכות וחשש תמידי ותחושה מבשרת רעות. הדברים שמתרחשים גורמים לתחושה של דאגה. אתמול הממשלה עשתה ניסוי של הצופרים. אנשים כאן ובכל הארץ רצים לרכוש את ערכות המגן להגנה מפני מתקפה כימית והצבא גייס מילואים.

אולי הם מנסים את הצופרים פעם בשנה בכל מקרה. בעלי דיויד טוען שבמשך שנים רבות בשיקגו העיריה היתה מבצעת ניסוי צופרים בכל יום שלישי בשתים עשרה בצהריים. איש לא היה שם לב לכך.ברה"מ היתה צריכה לדאוג לכך שהיא תתקוף ביום שלישי בדיוק בשעה שתים עשרה בצהריים...  באטלנטה הם מבצעים ניסוי של הצופרים להתרעה בפני טורנדו בכל שבוע על בסיס קבוע. מאז שהגענו לכאן, הפעם הראשונה שביצעו ניסוי צופרים היתה אתמול.

התצפית שלנו על הים התיכון מאפשרת לנו לראות לפעמים צפונה עד סוריה ולבנון. פעמים רבות אנו שומעים מטוסי קרב חגים בשמים אך רק לעיתים רחוקות באמת רואים אותם.

אנו מנסים להאזין לחדשות גם באנגלית וגם בעברית. המנהיגים של סוריה, אירן וחיזבאללה מאימים לתקוף את ישראל אם סוריה תיענש על ידי ארצות הברית ומדינות אחרות על הזוועות של רצח בני העם שלהם באמצעות נשק כימי. אזרחי ישראל חיים בצל הסכסוך ואיום ההשמדה מאז הקמת המדינה ב 1948.

בכל מקרה, בעלי דויויד הנחה אותי להיות תמיד זהירה. ישראל נמצאת באופן רשמי במצב של כוננות. דיויד הצליח להפחיד אותי לחלוטין. ברור, ידעתי שמשהו כזה יכול לקרות אפילו עוד לפני שעברנו לישראל. דבר אחד זה להבין משהו במובן המופשט שלו, אך דבר שני זה לחוות אותו ממקור ראשון. דיויד אומר שלא משנה מה סוריה או לבנון או חיזבאללה יעשו לישראל, הם יסבלו ממכה ומנזק קשים בהרבה יותר. זוהי אכן נחמה קטנה!".

אני (ארל) ורוב הישראלים מרגישים תחושה דומה לזו של ג'ונה. האיום המתמיד של השמדה מעמיד את רוב האנשים במדינה הקטנה והאמיצה הזו בתחושה תמידית של מתח אך גם נכונות.

האם אני ואחרים מפחדים לחיות בישראל? כן, כמובן שהפחד קיים ומהווה חלק מחייהם של האנשים באומה מוקפת אויבים זו. יחד עם זאת, תחושת השמחה והגאווה על בנייתה של המדינה היהודית מתעלה על הכל והחיים אכן ממשיכים.

 

ארל שוגרמן, עולה חדש לארץ שכותב על התאקלמותו בישראל ועל מעורבותו בפעילות בין-דתית. הוא מפרסם בעיתונים בכל העולם ובבלוגים שלו:


http://earlsdiary.blogspot.co.il/


http://haifawriters.wordpress.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב