דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם עסקים זה נבואה שמתגשמת 

מאת    [ 08/09/2013 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 1681 פעמים ]

בסקר קבוע שעושה עיתון כלכליסט הוא מבקש מקוראיו לדרג האם המכירות באותו חודש ירדו או יעלו, אם לשפוט לפי נתוני המכירות שאביא לכם בהמשך אז ניתן להצביע כי הסקר שעשה העיתון (באמצעות קוראיו הנאמנים) לא פגע בול בנתונים האמתיים שקרו ב-3 חודשים האחרונים.

השנה המבולבלת הזאת 2013 בו התערבב החופש הגדול ביחד עם ההכנות לחגים כבר נותן את אותותיו בשבילי המסחר הקמעונאי אצל הרשתות הגדולות ובחנויות הרחוב.

הירידה במכירות לא הייתה הפתעה כול כך גדולה למי שחזה את החיבור הזה בין ימי החופש הגדול בו מאות אלפי ישראלים יצאו לנופש בחו"ל ונופש בארץ עם מעט הזמן שנותר מיום גמר החופשה ועד תחילתם של חגי תשרי. היה ברור כי השנה לא נצא הסוחרים ובעלי העסקים נשכרים מלוח השנה, אבל למרות הכול ציפינו! חשבנו אולי יתרחש איזה נס אשר בכול זאת ישאיר את הקניות לפני החג בארץ. ועדיין לא דיברנו על המלחמה המאיימת שמדברים עליה מאמצע חודש אוגוסט.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רואה כי ברשתות המזון לא הייתה ירידה וב-3 ימים לפני החג-שזה למעשה הימים שהיו בין החופש לחג עלה רף הקניות ברשתות המזון דבר אשר פיצה אותם על כול חודשי הקיץ בו המכירות לא היו "מי יודע מה".

כ יועץ עסקי אני קורא את הסטטיסטיקה שנעשתה בפדיון למ"ר בשווקים ומוצא כי הייתה ירידה כללית של קרוב ל-13% במכירות של מתנות וכיו"ב כאשר עולם האופנה, רשתות האופנה הירידה הייתה קרוב ל-16% במכירות (ברור מי שנסע לחו"ל קנה מוצרים ואופנה חדשה בחו"ל)

כ מי שנותן ייעוץ אסטרטגי בקשתי מקולגה לעשות סיבוב בחניונים של מרכזי קניות וקניונים ברחבי גוש דן ומחוצה לו ולתדהמתנו גילינו חניונים בחזקת "חניונים ריקים" לא שלא חנו מכוניות (חלקם של העובדים) אבל החניון היה פנוי ולא היה ריב ליד כול מכונית וכניסה של מכונית.(מעניין אם יש נתון כללי כמה חניות נוצלו במהלך החופש הגדול והשבוע לפני החג בחניונים)  

אולי דבר שלא שמנו אליו אבל המחירים ברשתות ובחנויות הקניון ומרכזי הקניות דווקא עלו, מכנס גינס של מותג ידוע שנמכר במחיר של 390 ש"ח עלה למחיר של 485 ש"ח וזה רק בהפרש של שבוע בלבד (האם המשווקים הבינו שזה הזמן לקניות ולכן העלו את מחירי המוצרים) יכול להיות אבל לא בטוח, באקלים עסקי שכל כך קשה לתפקד ולהעלות מחירים אני בהחלט מאמין שכול עליית מחירים מתבקשת מאליה וזאת בגלל יוקר המחייה ויוקר אחזקת עסקים ותפעולם.  

גורם נוסף המשפיע על קניות החג זה העובדה כי בהרבה חברות ועסקים לא חולקו השנה תלושי חג כמתנות לחג, אני מכיר מאות חברות אשר השנה החליטו לא לתת מתנה לחג וזאת עקב צמצומים וכיווצים שעושה החברה או העסק.

אין מתפקידי לנתח "למה אין מכירות" מתפקידי הוא לגרום למכירות לקרות, אפשר למצוא אשם במיליון סיבות אבל צריך למצוא את המשוואה לכול עסק ועסק למכור. מכירה זה תוצאה של שיווק, פרסום, בידול, חידוש, ריענון, בשורה, והמון המון דמיון, מכירות זה לגרות את מוחו של הלקוח גם עם החנות או השירות מוכרים את אותם פריטים. מכירות זה להיפתח ולחשוב בצורה הפוכה וזאת לא קלישאה.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב