מחקר עדכני מוכיח שתוכן לא רלבנטי יכול להרוס את חוויית המשתמש
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מחקר עדכני מוכיח שתוכן לא רלבנטי יכול להרוס את חוויית המשתמש 

מאת    [ 08/09/2013 ]
מילים במאמר: 369   [ נצפה 2555 פעמים ]

 
 

מחקר מ-2013 בחוויה האישית בשימוש באינטרנט חשף ש-74% מהצרכנים המקוונים מתעצבנים מאתרים שהתוכן שמוצג בהם (למשל הצעות, פרסומות, וקידומי מכירות) אינו קשור כלל לתחום התעניינות שלהם באתר. המחקר מצא שלמעשה 28% מהמשיבים היו עוזבים לחלוטין את הרשתות החברתיות למשך שבוע, 25% מהם היו מוותרים על שוקולד למשך חודש ו-21% מתוכם על הטלפון החכם שלהם למשך יום שלם בתמורה לתוכן רלבנטי בכל אתרי האינטרנט המועדפים שלהם.
הסטטיסטיקה המעניינת ביותר היא שהדבר שהכי מעצבן אנשים הוא מודעות פוליטיות לא-רלבנטיות. כך למשל סבלנותם של 67% מהמשיבים המבוגרים תפקע והם יעזבו את האתר אם תופיע מודעה ובה בקשה לתרום למפלגה השנואה עליהם ביותר. רק 57% מהמשיבים יעזבו אתר שמציג מודעות לאתרי היכרויות, ו-50% יעזבו אם ייתקלו בהמלצה לקנות הלבשה תחתונה המיועדת לבני המין הנגדי.


תוצאות אלה מתיישרות היטב עם עוד מחקר שוק שמראה שהצרכנים כבר הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם בקשר לתוכן שאינו רלבנטי מבחינתם. מנכ"ל החברה המזמינה את הסקר, חברה שמספקת שירותי התחברות במדיה החברתית, אומר: "המשמעות של כך היא שמותגים צריכים להתעורר ולתקן את הבעיה הזאת אם הם לא רוצים לאבד את הלקוחות ואת הרווחים שלהם".


נוסף על כך המחקר מדגים כי אף כי הצרכנים רוצים רק חוויית גלישה שמותאמת להם אישית, עדיין הם אינם ששים לספק מידע אישי לעסקים באינטרנט. אבל העסקים היו יכולים להקל על החששות האלה של הגולשים אם היו כנים וגלויים עם הצרכנים. כך למשל 77% מהעונים היו בוטחים בעסקים קצת יותר אילו רק היו מסבירים איזה שימוש היו עושים במידע האישי שלהם למען חוויית הגלישה שלהם, ו-57% היו מרגישים שזה בסדר לתת מידע אישי כל עוד שהוא לתועלתם האישית וכל עוד השימוש בו הוא בצורה אחראית.
"המשובים של הצרכנים הדגימו עקביות ובהירות בקשר לכך" נאמר בריאיון. "אם לא רוצים להבריח אותם אז צריך לתת להם מה שהם רוצים – תוכן מותאם אישית ורלבנטי ושימוש אחראי ושקוף בנתונים שלהם".

המסקנה המתבקשת היא לדעת מי הצרכנים של האתר באופן מדוייק יותר – קהל היעד, פרטים דמוגרפיים עליו ולהתאים עבורו את התוכן הרלבנטי ואף את התוכן הפרסומי.

כאשר בונים אפיון אתר אינטרנט בדרך כלל לא מתחשבים בתוכן עצמו ובטח שלא בתוכן אשר בשטח הפרסום המיועד. מהמחקרים אנו למדים שחוויית משתמש זה לא רק איפה ממקמים את כפתורי הפעולה ואת התוכן המיועד אלא שילוב של תוכן נכון עבור המבקרים עם ממשק נכון.

מר שלומי גורן הבעלים של גורן פתרונות עסקיים (מסטארטאפ הוריזון) הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ושיווק ובעל השכלה מקצועית באינטרנט. בחמש עשרה שנות ניסיונו שלומי כיהן במגוון תפקידים בהייטק .  מומחיותו של מר גורן היא בייעוץ עסקי הכולל גם תוכנית עסקית לעסקים בתעשייה, לאתרי אינטרנט ולחברות סטארט-אפ.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב