דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר עדכני מוכיח שתוכן לא רלבנטי יכול להרוס את חוויית המשתמש 

מאת    [ 08/09/2013 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 2853 פעמים ]

מחקר מ-2013 בחוויה האישית בשימוש באינטרנט חשף ש-74% מהצרכנים המקוונים מתעצבנים מאתרים שהתוכן שמוצג בהם (למשל הצעות, פרסומות, וקידומי מכירות) אינו קשור כלל לתחום התעניינות שלהם באתר. המחקר מצא שלמעשה 28% מהמשיבים היו עוזבים לחלוטין את הרשתות החברתיות למשך שבוע, 25% מהם היו מוותרים על שוקולד למשך חודש ו-21% מתוכם על הטלפון החכם שלהם למשך יום שלם בתמורה לתוכן רלבנטי בכל אתרי האינטרנט המועדפים שלהם.
הסטטיסטיקה המעניינת ביותר היא שהדבר שהכי מעצבן אנשים הוא מודעות פוליטיות לא-רלבנטיות. כך למשל סבלנותם של 67% מהמשיבים המבוגרים תפקע והם יעזבו את האתר אם תופיע מודעה ובה בקשה לתרום למפלגה השנואה עליהם ביותר. רק 57% מהמשיבים יעזבו אתר שמציג מודעות לאתרי היכרויות, ו-50% יעזבו אם ייתקלו בהמלצה לקנות הלבשה תחתונה המיועדת לבני המין הנגדי.


תוצאות אלה מתיישרות היטב עם עוד מחקר שוק שמראה שהצרכנים כבר הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם בקשר לתוכן שאינו רלבנטי מבחינתם. מנכ"ל החברה המזמינה את הסקר, חברה שמספקת שירותי התחברות במדיה החברתית, אומר: "המשמעות של כך היא שמותגים צריכים להתעורר ולתקן את הבעיה הזאת אם הם לא רוצים לאבד את הלקוחות ואת הרווחים שלהם".


נוסף על כך המחקר מדגים כי אף כי הצרכנים רוצים רק חוויית גלישה שמותאמת להם אישית, עדיין הם אינם ששים לספק מידע אישי לעסקים באינטרנט. אבל העסקים היו יכולים להקל על החששות האלה של הגולשים אם היו כנים וגלויים עם הצרכנים. כך למשל 77% מהעונים היו בוטחים בעסקים קצת יותר אילו רק היו מסבירים איזה שימוש היו עושים במידע האישי שלהם למען חוויית הגלישה שלהם, ו-57% היו מרגישים שזה בסדר לתת מידע אישי כל עוד שהוא לתועלתם האישית וכל עוד השימוש בו הוא בצורה אחראית.
"המשובים של הצרכנים הדגימו עקביות ובהירות בקשר לכך" נאמר בריאיון. "אם לא רוצים להבריח אותם אז צריך לתת להם מה שהם רוצים – תוכן מותאם אישית ורלבנטי ושימוש אחראי ושקוף בנתונים שלהם".

המסקנה המתבקשת היא לדעת מי הצרכנים של האתר באופן מדוייק יותר – קהל היעד, פרטים דמוגרפיים עליו ולהתאים עבורו את התוכן הרלבנטי ואף את התוכן הפרסומי.

כאשר בונים אפיון אתר אינטרנט בדרך כלל לא מתחשבים בתוכן עצמו ובטח שלא בתוכן אשר בשטח הפרסום המיועד. מהמחקרים אנו למדים שחוויית משתמש זה לא רק איפה ממקמים את כפתורי הפעולה ואת התוכן המיועד אלא שילוב של תוכן נכון עבור המבקרים עם ממשק נכון.

מר שלומי גורן הבעלים של גורן פתרונות עסקיים (מסטארטאפ הוריזון) הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ושיווק ובעל השכלה מקצועית באינטרנט. בחמש עשרה שנות ניסיונו שלומי כיהן במגוון תפקידים בהייטק .  מומחיותו של מר גורן היא בייעוץ עסקי הכולל גם תוכנית עסקית לעסקים בתעשייה, לאתרי אינטרנט ולחברות סטארט-אפ.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב